Skocz do zawartości

Honda Hornet 2008 - kolektory rozgrzane do czerwoności.


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Misja jest przedziwna :icon_rolleyes:

 

Odpalamy po dwu tygodniowej odstawce Horneta z 2008 roku z 6 tysięcznym przebiegiem.

 

Motór sobie cyka na wolnych, temperatura na wskaźniku dochodzi do 62 stopni, ale nagle poczuiśmy zapach spalenizny.

 

Spojrzeliśmy na silnik, a tutaj wszystkie kolektory przy cylindrach na odległości 2 - 3 cm były rozgrzane do czerwoności :icon_eek:

 

Do tej pory wsystko było w porządku, nigdy nic się nie działo, a tutaj taki kwiatek :icon_rolleyes:

 

Pierwszy raz w życiu spotkałem się z taką sytuacją. Co może być przyczyną?

 

I najważniejsze, czy tłoki, pierścienie mogły dostać po dupie :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo silnik pracował z tymi kolektorami?

W crossach to jest norma kolektory są z kwasówki cienkiej więc moment czerwone właśnie z 2-3 cm od głowicy.

Tutaj mnie ciekawi jakie obroty silnik utrzymywał jak dobijał do tych 62stopni

Oraz czy coś było grzebane po ostatniej jeździe w nim?

Rozumiem że był jezdzony zgaszony schowany do garażu i po 2 tygodniach odpalacie i buba?

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vector, a kiedy ostatnio obserwowałeś kolektory i czy kiedykolwiek?

To jest wtrysk?

Bo tylko zbyt uboga mieszanka lub wysokie obroty rozgrzeją kolektory do czerwoności.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyna salonowa, nigdy nie grzebana, nie dawno oliwę po raz drugi w niej wymieniałem od nowości.

 

Monter, kurna, oczywiście, że nigdy nic podobnego wcześniej nie miało miejsca. Od odpalenia do zgaszenia minęło może z jakieś 5 minut, nie jestem w stanie określić ile konretnie bo w tym samym momencie z kumplem targaliśmy zimówki na zmianę do osobówki.

 

To wtrysk, obroty znamionowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten post dobitnie pokazuję jakoś japońskich motocykli. Wysztko jest tak robione żeby działało przez okres gwarancji a potem znowu płać.....za to że to Honda.

Zresztą wystarczy sobie fora poczytać. np tu parę przykładów:

http://www.fz6r-foru...et-noise-20275/ - yamaha xj6 hałasuję już po 5500km....

http://www.zxforums....ing-engine.html - tu kawasaki....

http://stuntride.com...ead.php?t=15932 - kawasaki.

 

 

Pewnie masz w tej chondzie jakieś problemy z chłodzeniem...

 

W tym dziale udzielamy porad potrzebującemu ale nie dyskutujemy o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy.

Markę motocykla piszemy ZAWSZE dużą literką :banghead:

MODERATOR

Edytowane przez Piotr Dudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten post dobitnie pokazuję jakoś japońskich motocykli. Wysztko jest tak robione żeby działało przez okres gwarancji a potem znowu płać.....za to że to Honda.

Ja mimo wszystko zostanę przy japonii. Ty jeździj Wektorem :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to że zubożył mieszankę. Mogliście go trochę przegonić przed zgaszeniem, możliwe że złapał by jakiś błąd, jeśli to problem z sondą. Dodatkowo wtedy było by lepiej widać czy się nie przegrzewa, chociaż to mało prawdopodobne. Ja bym się tym nie przejmował specjalnie ale obserwował czy akcja się nie powtarza a jeśli to w jakich okolicznościach.

 

EDIT: Te silniki bardzo szybko łapią wysokie temperatury płynu przy jeździe w mieście czy na torze.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również odnoszę wrażenie, ze nic specjalnego się nie wydarzyło a jedynie pierwszy raz to spostrzegłeś. Ale popytaj innych użyszkodników tego modelu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzcie mi na słowo, że nigdy, ale to nigdy taka sytuacja miejsca nie miała, ani w tym ani w innym moim i nie tylko motocyklu. Pierwszy raz widziałem co by na wolnych kolektory poszły w czerwone. Odpalimy jeszcze raz i zobaczę, ale tak się zastanawiałem czy może tłoki i pierścienie od takiej temperatury nie dostały.

 

Sprawdzę i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdźcie kompresje i się okaże czy pierścienie dostały :)

Na moje nic sie w silniku nie stało, z cukru te nowe silniki chyba nie są robione...

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wróciłem z warsztatu - taki sam egzemplarz pracował na wolnych ponad 5 minut i pirometr pokazywał temp. 135 stopni na pierwszym zagięciu każdego kolanka.

Masz bardzo zubożoną mieszankę paliwowo-powietrzną np. przez przytkany filtr paliwa na pompie

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...