Arkadiusz Kina Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) Witam, planuje zakupić Ktm Exc 125 bądź Ktm Sx 125. Mam do was parę pytań które z pewnością znacznie pomogły by mi z decyzją... Moje dane:Wiek: 15 latWzrost: 180+Waga: 89kgBudżet: max 6500złJazda: Głownie po lesie, dojazdy do szkoły, podjazdy, możliwe iż małe skokiZależy mi: na tym aby moto się nie psuł i fajnie chodził co do remontów mogę wydać rocznie około 2 tysięcyCo do problemów z jazdą jestem początkującym ale mam dużo siły i spokojnie powinienem poradzić sobie z 125tką, obecnie także mam crossa firmy Beta który nie jest najmocniejszy nie zagłębiając się w szczegóły jest już za słaby dla mnie. 1. Czy ktm exc występuję w 2T i 4T ?2. Jaki model będzie lepszy do mojej jazdy Sx czy Exc ?3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie Exc a na co przy Sx ?4. Czy np. takie moto jest ok ? : http://moto.allegro....2702511634.html5 Exc będzie dobrym dla mnie wyborem czy pourywa mi ręce ? XD6. Jeśli nie Ktm to jakie firmy preferujecie ? Dziękuję za udzielenie odpowiedzi i pozdrawiam ! Edytowane 13 Października 2012 przez Arkadiusz Kina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 1 tak2 zdecydowanie exc3 na to kiedy był robiony remont silnika i kto go robił, oprócz tego standard - łożyska (koła, wahacz, głowka ramy, PDS), klocki, tarcze, napęd, szprychy4 jeśli chcesz jezdzi do szkoły to szukaj od razu z papierami5 125 raczej nie pourywa6 w tej kasie nic lepszego nie znajdziesz, ew husqvarna wr125, są trochę tańsze, o japońskich 125 w ogóle szkoda gadac, Zależy mi: na tym aby moto się nie psuł i fajnie chodził co do remontów mogę wydać rocznie około 2 tysięcyJedyną wadą o jakiej słyszałem w tych modelach jest urywajacy się wał razem ze statorem, ale jest to raczej rzadkie, oprócz tego te maszynki są 100% bezawaryjne (mam 200exc od 2 sezonów, a to jest w 90% to samo co 125, ma tylko inny wał, cylinder i tłok), jeszcze nie miałem z nim problemów, z kazdego wypadu przywioził mnie o wlasnych siłach. Co do kosztów to jesli będziesz duzo jezdził to te 2K wydasz rocznie na same częsci eksploatacyjne(opony, dętki, klocki, napęd, łożyska, plastiki, klamki, wajchy, szprychy, oleje, smary, rózne zestawy naprawcze), oprócz tego co sezon trzeba wymienic tłok(400zł) a co drugi sezon dodatkowo korbę i łożyska (1000zł). Jeśli nie będziesz na nim oszczędzał to moto da ci masą radości, w ciezkim terenie mimo niezbyt wielkiej mocy idzie tym robic rzeczy o ktorych nie śniło sie posiadaczom 450tek, ze o wiekszych paździeżach nie wspomne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Ok, bardzo dziękuję za odpowiedz moto prawdopodobnie wymienię po tej zimie bo muszę jeszcze sprzedać bmxa i nartę wodną + mojego starego crossa. Co do pytania 4 mam z papierami ale chodziło mi bardziej o to czy ogólnie model jest ok bo 5000+ to nie dużo jak za ktma które są warte ~30 tysięcy i to mnie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 a daleko masz do tej szkoły ?? bo jak spory kawałek i asfaltem to cienko widze zamknięcie się w 2k rocznie z kosztami bo same opony będa znikać ekspresowo....tego ,,crosa'' bety to masz w 4T ?? to zostaw go sobie na dojazdy...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Tak 4T ale coś jest nie tak bo zaczyna się dusić a potem manetka gazu czasami łapie czasami nie jest to tak że:Jadę jadę na wysokim biegu z pełną manetką i nagle silnik zaczyna się dusić a następnie jak daje gazu to raz nie reaguje a raz łapie ale silnik chce że tak powiem zgasnąć po czym odczekam 2 minuty na zgaszonym silniku i odpalam i mogę jechać dalej dotąd aż znowu tak się nie stanie. Ta beta jest chłodzona powietrzem i ogólnie mocy mi brakuje w niej niby silnik jest yamahy ale nie wiem o co chodzi, poradziłem się was bo wtedy byłem niedoświadczony i nie wiedziałem o niektórych rzeczach a teraz nie chcę tak wpaść przy zakupie KTM'a. Bete sprzedać muszę bo nie będzie mnie stać na KTM'a. Jeśli chodzi o te dojazdy to może z lekka przesadziłem i możliwe że nie będę jeździł ale ogólnie jest to 10km więc nie tak dużo.. Jeśli chodzi o Sx a Exc zastanawiałem się z racji że znalazłem taką aukcję: http://otomoto.pl/ktm-sx-ktm-sx-125-2005r-M3415315.htmlZ tego wygląda że moto jest w bdb stanie no ale jak mówicie ze Exc to biore exc... A czy złym wyborem byłby Sx ? Bo widzę iż na allegro pojawia się dużo Sxów w niższych cenach i lepszym stanie niż Exc.. Edytowane 14 Października 2012 przez Arkadiusz Kina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 sx to maszyna na tor, w terenie będzie się tym duzo trudniej jezdzic niz na exc, bo ma długie biegi, za twardy zawias a przede wszystkim nie mozna chocby na ułamek sekundy puscic gazu na podjezdzie bo moto się zamuli, plusem jest to ze ma wiecej mocy niz exc i jest tańszy w zakupie, ale za to droższy w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Przede wszystkim SX nie ma papierów więc sobie do szkoły nie pojeździsz. A ten z aukcji ma nicasil z Czech czyli tak na 2 miechy może mu starczy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 (edytowane) Znaczy z tą szkoła i tak przesadziłem ale po drogach sobie smigam bo małe miasto a ja jestem bardzo ostrożny (wcale nie wykluczam wypadku...) mowa tu o takich bocznych drogach a w samo centrum miasta się nie pakuje.Wydaje mi się że byłbym bardziej przychylny do Exc ale zobaczę też w jakim stanie będzie jedno i drugie moto (prawdopodobnie pojadę oglądać więcej niż jedno moto) i wtedy zdecyduje ale tak jak mówię jestem bardziej przychylny do Exc tylko boje się że każdy na Moto Allegro do 6 tysięcy będzie zajechany ;/ Btw. Exc lepszy 4T czy 2T ? Edytowane 15 Października 2012 przez Arkadiusz Kina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Przy tej kasie to tylko 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 exc 125 to świetny motorek... a do takiej kwoty to naprawde tylko 2t; o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dobra jestem zdecydowany i zamykam się między Ktm Sx125 lub Ktm exc 125 2T.Po zimie może coś uda mi się wyszperać, dzięki za wszystkie rady.Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) Co jeszcze myślicie o Sx 85 ?Był by za słaby ? EDIT@Na Ktm'ach jest normalnie na ramie numer VIN ? (jakoś tak)Jak jest to gdzie mogę przedzwonić aby sprawdzić rok produkcji ? Edytowane 24 Października 2012 przez Arkadiusz Kina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 zależy co chcesz tym motorkiem robić takimi sx'ami śmigają najczęściej tylko po torach motocrossowych. Tak są numery VIN. możesz się wycfanić i np zadzwonić do serwisu ktm'a i powiedzieć że chciałeś kupić u nich jakąś część i nie jesteś pewny rocznika swojej maszyny i oni po numerze w minute podadzą ci jej rocznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Kina Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tak jak pisałem w pierwszym poście gównie jazda po lesie, lubię dużą adrenaline tak więc potrzebuje czegoś co będzie mi ją dostarczać ;> Aha, a normalnie nie można ? Czemu z przekrętem o część ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 80 tka to sprzęt "niewymiarowy", dla dzieckaków 12-14lat z tego co wiem,kup sobie 125 i nie kombinuj,a co do "przekrętu" to chodzi o to, ze nikt ci nie będzie robił za informację telefoniczną bezinteresownie, co innego jakbys chciał cos kupic :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.