Skocz do zawartości

Auto 4x4


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w ciężki teren to samurai ,ale nie licz na wygody :icon_mrgreen: jak coś bardziej wszechstronnego to vitara,na temat wranglera się nie wypowiadam,słyszałem że części są makabrycznie drogie, ale to nie moja opinia ,sprawdź na wiadomym portalu ile kosztują podstawowe rzeczy, sprzęgło,docisk,klocki,łożyska,krzyżaki chłodnica

bo to podstawa w tej zabawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ze nie twoja to opinia , dobrze by bylo bys rowniez nie powielal tych bzdur kolego ;)

jeep jak kazde inne auto wiekowo podobne , ma podobne usterki , czxyli najczesciej elektryczne pierdoly nie kontaktuja , latwa naprawa i relatywnie tanie czesci . nie pisze juz nawet o uzywkach ktorych jest chyba wiecej niz do tedeikow :)

czesci eksploatacyjne to normalka , choc i tak sa dosc trwale ,szczegolnie te orginalne.

mechanika jest za to jego naprawde mocna strona auta , szczegolnie 4.0 z automatem silnik nalancuchu , z hydraulicznie kasowanymi luzami zaworow. jednostka mocna i trwala bo nie wysilona , znakomicie jedzie na zwyklej instalce lpg . skrzynia japonska nie do zabicia aw400 .reduktory tez fajne szczegolnie np 242 oraz 231 . i te wystepuja najczesciej w cherokee xj (242)oraz wranglerach (231)

jest jeszcze grand zj ale ten bardziej na szose ,choc w terenie tez sobie radzi . znacznie lepiej niz np nissan pathfinder , ktore mialem 1wszej i drugiej generacji (amerykanski odpowiednik terrano)

jeepami jezdzxe od jakichs 8lat . mam dwa . i nie szukam juz innego . naprawde spelniaja moje wymagania w zupelnosci i daja mizajebista frajde z jazdy i posiadania , nie jestem w jakis tam sposob bogATY ,te auta naprawde nie sa klopotliwe i drogie . inaczej nie meczylbym sie przeciez ;)

co do vitary - zacne auto , fajne ale male . w teren nawet jedzie ale trza uwazac na przedni "most" -w sumie to za duzo powiedziane bo tam nie ma mostu . trza uwazac na obudow e aluminiowa gruszki bo jest bardzo narazona na udezenia , firma kalimini produkuje sprecjalne wzmocnienia czy oslony na to .

 

samuraj to taczka totalen ale za tos wietnie radzaca sobie w terenie . oba te auta laczy jednak jedna zla cecha , posdobnie jak wiekszosc japonskich terenowek ramy sa podatne na korozje i bardzo czesto w okolicach mocowan budy , tudziez sprezyn czy amortyzatorow i resorow sa tak zjedzone , ze szczerze mowiac gdybym szukal japonca to szukalbym z rama nie pokryta zadna antykorozyjna powloka zeby moc sprawdzic stan , potem mozna sie obudzic z reka w nocniku .

 

dla tfffardzieli dla ktorych zadne auto nie jedzie info;

jade za chwile po unimoga z demobilu :)

moze jakis flachowic sie wypowie ;P

A238037_1.jpg

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez ciśnienia :) niczego nie powielam pisałem aby sprawdził ceny i będzie miał jasność,co do xj to akurat mam inne zdanie xj nie posiada ramy

i to jest jego mankament auto terenowe powinno mieć rame ale to moje zdanie,samuraje mają ramy dość solidne,wiem to z doświadczenia

i są bardzo proste w naprawie /migomag, trochę blachy i chęci i niema żadnego problemu/

też nie należę do specjalnie zamożnych i dlatego większość prac przy swoich autach wykonuję sam

jeśli ktoś chce jeździć w terenie i z każdą usterką latać do mechanika to musi mieć głębokie kieszenie :icon_mrgreen:

a tego unimoga to zazdroszczę oj zazdroszczę,będziesz go robił na oryginał czy zmote?

Edytowane przez olo667
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ja , nie widze sensu w motaniu czegos takiego , po co? rownie dobra zabawe mam jadac jeepem w mniej wymagajacy terenodpowiedni do mozliwosci , ktorego jest wiecej i blizej . takim czyms zeby poczuc nutke zadowolenia trza juz jakiegos mega bagna szukac . a przyjemnosc z pokonania przeszkody taka sama :)

zreszta , to mnie nie bawi , wole motorem polatac enduro , 100x lepsza zabawa , mam juz 2gi sezon offa na 2oo za soba i ciagle nie mam dosc ;)

jesli o rame w jeepie chodzi to kolego zaden samochod z rama nie wazytyle co xj ;) co daje mu niezla przewage w niepewnym terenie . a konstrukcja nazywa sie unibody czyli rama zespolona na stale z karoseria , wejdz pod jeepa i zobacz na te podluznice , to nie ciastolina kolego. wiadomo ze nie pokona mega ciezkiego terenu ale dla wiekszosci ludzi ktorzy upalaja\ lajtowo , od swieta , da mega zabawe , i pozwoli cieszyc sie z uzytkowania na codzien w miare komfortowych warunkach , bo przyznac trzeba ze jak na auto tego pokroju jest naprawde wyposazone i jazda nim to czysta przyjemniosc ;)

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. a co myślicie o suzuki vitara i samuraj

Miałem Vitarkę 1,6 i zdecydowanie polecam w lekki teren/las/krótkie wyskoki w wersji seryjnej lub w średni teren po kilku modyfikacjach. Generalnie jest opinia, że Samurai to terenówka z krwi i kości, a Vitara musi udowodnić swoją dzielność w terenie (głównie przez brak przedniego sztywnego mostu).

 

Tak czy siak, Vitarka sprawowała się super, nie kaprysiła, w terenie dużo lepiej się sprawdzała od Land Rovera i w ogóle mega dobrze wspominam. Ja ją tylko trochę podniosłem i założyłem odpowiednie gumy. Możesz wierzyć lub nie, ale w takim minimalnym wyposażeniu jeździliśmy w wodzie po klamki (i dno wcale nie było betonowe :) ). Naprawdę dzielny samochodzik.

 

Minusy: duże spalanie, żenująco działające ogrzewanie.

 

A, jeszcze jedno: jeżeli chcesz jeździć w terenie, to w ramach pierwszej modyfikacji zrób dość duże otwory w podłodze, żeby woda moga wypłynąć - bo jak tam się zrobi gnój, to blachy momentalnie się niszczą. Niestety blacharsko japończyki nigdy nie były za mocne...

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były też w tym roczniku wersje krótkie ,co nie znaczy ze te były terenowe :)

http://otomoto.pl/suzuki-vitara-2006-2007-C23901983.html .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, nie wiem co myśleć o SUBARU Forester, tylko i wyłącznie pierwszej generacji. Nadaje się to do pracy w firmie geodezyjnej? Generalnie pytanie dotyczy jakości napędów i konstrukcji jako całości, czy przemyślana jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli po polach przyjdzie ci jezdzic to niezbyt , to w dalszym ciagu jest osobowka z napedem na obie osie , za niski , po polnych drogach pojedzie ale jak pprzyjdzie ci gdzies po bezdrozach przejechac to moze byc nieciekawie , zawsze jednak to lepsze niz jakies audi w tedeiku :)

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka - widziałem Twojego Wranglera dziś na bazarze we Wrocku - ale prawdę mówiąc bardziej podobał mi się MB G290 stojący obok ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...