kubagsx Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 witam! Jak w temacie. Chcę wrzucić nowe tłoki i pierścienie (co do tych czynności wiem jak się to robi i na co zwracać uwagę) ale chciałbym spytać jak powinna prawidłowo przebiegać operacja nakładania cylindrów z góry na nowe tłoki? Jak to zrobić żeby weszły równo, nie poprzesuwały się pierścienie, nic nie spadło i nie zniszczyło się. Chodzi mi o typową japońską 4-cylindrówkę. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Jeśli jeszcze nigdy nie składałeś rzędowej czwórki to lepiej zaopatrz się w opaski do tłoków, dwie wystarczą. Kawałek blachy zawinięty i końcówki wygięte co byś mógł złapać i ścisnąć. Pierścienie ustaw na 120* i po prostu pilnuj żeby się nie rozjechały za bardzo. Plugawa jest to robota, można się trochę zdenerwować. Niedawno składałem górę w B12, dodatkowa lipa była taka że silnik w ramie, ile przekleństw przy tym poszło.... I to nie pierwszy raz robiłem taką operację. Najłatwiej było w Gixxerze 750W bo silnik był w atomach na stole, wsunąłem tłoki, założyłem cylindry na blok i wtedy skręciłem korby od dołu, bajecznie łatwe. Do mechaniki trzeba mieć głowę. Przydaje się żeby popchnąć blok cylindrów w dół gdy ręce zajęte trzymaniem tłoków. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 1. dlaczego 2 opaski na 4 tłoki wystarczą? 2.http://allegro.pl/show_item.php?item=2592284481będą dobre? 3. Pierścienie na 120 stopni? Słyszałem że one powinny być ustawiane wg znaku na rowku, tzn zamek pierścienia powinien siedzieć tam gdzie na rowku jest większe wyżłobienie pionowe 4. Jak zrobić z rozrządem żeby nie przeskoczył przypadkiem? Górne tryby mam związane drutem miedzianym Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Bo zawsze masz 2 tloki w gorze a 2 w dole, wiec najpierw wkladasz te gorne a potem dolne.Czy cylinder po szlifie byl honowany, a potem umyty ?Czy sprawdzales luz nowych pierscieni w zamkach po szlifowaniu cylindrow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Proponuję w dwie osoby, jeden wsuwa tłoki a drugi trzyma blok cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 bo jak trzaśnie pierścień będzie niemiło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 O wyżłobieniach nic nie słyszałem. Chyba że zamki w silnikach 2T. Pierścienie na 120* jeśli je potraktujesz wg.zasady że na tłoku są 3 pierścienie, bo tak na prawdę jest ich 5 i wtedy co 72*, a tak jeszcze bardziej na prawdę jest ich w sumie 4 i co 90* jest właściwie bo na spiralę olejowego kładziemy lachę. Rebusik, co nie? :biggrin: Dlaczego tylko dwie opaski to Adam M. objaśnił. Zacznij od środkowych tłoków bo gorszy dostęp jest i są blisko siebie. Zewnętrze łatwiej złapać a da się także lekko pochylić blok na jedną stronę gdy już włożysz trzeci tłok, wtedy z czwartym będzie łatwo. Za mocno nie przechylaj bo któryś wyskoczy i od nowa zabawa.\ Ale że jak spiąć rozrząd gdy cylindry zdjęte? Głowica wtedy leży na regale i czeka na swoją kolejność montażu. Chyba że od dupy strony robisz czyli tak jak pisałem gdy silnik otwarty od dołu jest. ale wtedy i tak wałki zdejmij, walka o utrzymanie rozrządu na miejscu jest trudniejsza niż jego ponowne ustawienie. Zamiast drutu używa się opasek do przewodów jeśli koła zębate mają otwory, spinasz ciasno i nic nie przeskoczy. Nie zapomnij o uszczelce i tulejkach prowadzących, dostaniesz białej gorączki gdy Ci się przypomną już po walce z tłokami. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 to jeszcze nic, ostatnio jeden gość w ekipie miał ktm 620SC po kapitalce ale strasznie coś w głowicy dzwoniło, okazało się, że mechanik (zaufany) zapomniał o jednym łożysku wałka (po przeciwnej stronie łańcucha) :) może myślał, że to zapasowe z koła, czy coś :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Bo zawsze masz 2 tloki w gorze a 2 w dole, wiec najpierw wkladasz te gorne a potem dolne.Czy cylinder po szlifie byl honowany, a potem umyty ?Czy sprawdzales luz nowych pierscieni w zamkach po szlifowaniu cylindrow ? W japońskich tak, ale mam też motocykl gdzie wszystkie tłoki są zawsze w tej samej pozycji :)Szlif jeszcze nie zrobiony, ten temat założyłem na zaś.3 pytanie jw. O wyżłobieniach nic nie słyszałem. Chyba że zamki w silnikach 2T. Pierścienie na 120* jeśli je potraktujesz wg.zasady że na tłoku są 3 pierścienie, bo tak na prawdę jest ich 5 i wtedy co 72*, a tak jeszcze bardziej na prawdę jest ich w sumie 4 i co 90* jest właściwie bo na spiralę olejowego kładziemy lachę. Rebusik, co nie? :biggrin: Dlaczego tylko dwie opaski to Adam M. objaśnił. Zacznij od środkowych tłoków bo gorszy dostęp jest i są blisko siebie. Zewnętrze łatwiej złapać a da się także lekko pochylić blok na jedną stronę gdy już włożysz trzeci tłok, wtedy z czwartym będzie łatwo. Za mocno nie przechylaj bo któryś wyskoczy i od nowa zabawa.\ Ale że jak spiąć rozrząd gdy cylindry zdjęte? Głowica wtedy leży na regale i czeka na swoją kolejność montażu. Chyba że od dupy strony robisz czyli tak jak pisałem gdy silnik otwarty od dołu jest. ale wtedy i tak wałki zdejmij, walka o utrzymanie rozrządu na miejscu jest trudniejsza niż jego ponowne ustawienie. Zamiast drutu używa się opasek do przewodów jeśli koła zębate mają otwory, spinasz ciasno i nic nie przeskoczy. Nie zapomnij o uszczelce i tulejkach prowadzących, dostaniesz białej gorączki gdy Ci się przypomną już po walce z tłokami. :biggrin:u mnie będą 3 pierścienie więc lajt... Kolejne pytanie, czy nadwymiarowe tłoki i pierścienie mogą być pozostawione przez producenta bez oznaczeń?Nie mam do swojej maszyny serwisówki (tylko part list) i nie wiem jakie tam siędzą, może okazać się że a nuż nadwymiarowe i się zużyły. Honda kiedyś biła na denku tłoka np '0,50.' Suzuki znaczył takie liczby na pierścieniach a pierścień olejowy był żółty lub niebieski dla nadwymiaru Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Każdy producent znaczy wg. własnego kaprysu, czyli może wcale nie znaczyć. W Harleyu tłoki są znaczone 0.10, 0.20 itd a pierścienie wcale, trzeba polegać na tym co jest na opakowaniu. No i na własnych pomiarach. Stary tłok zmierz, cylinder też, co nieco pojęcia będzie. Nominalną średnicę znajdziesz na progu u góry cylindra i wzdłuż osi sworznia u samego dołu tulei. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 W japońskich tak, ale mam też motocykl gdzie wszystkie tłoki są zawsze w tej samej pozycji :)z ciekawosci co to za rzedowka 4ka o takiej budowie? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Taka R4 raczej nie istnieje ;] Są za to R2 - w Triumphach i BMW, gdzie tłoki pracują "razem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 (edytowane) Taka R4 raczej nie istnieje ;] Są za to R2 - w Triumphach i BMW, gdzie tłoki pracują "razem".owszem, to miałem na myśli, lecz nieprecyzyjnie napisałem. Do tej listy należy dodać inne stare angielskie twiny Edytowane 14 Września 2012 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Fiat Twinair też ;) 0,8 pojemności zdaje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 0,8? Ten "Twinair" to jakiś skuter? :biggrin: Łeee, jak nie o rzędowych gadka, że wszystkie razem, to po wuju taki temat. Wiele silników ma "wszystkie" razem. A mój silnik ma "prawie wszystkie, prawie razem". Jeden czop, dwie korby. Żeby było zabawniej to nie obok siebie lecz jedna w drugiej. Jeden garnek osiąga GMP, chwilę po nim kolejny. Róznica kilku stopni. I kto jest kozak? PS.A moja SHL M11 ma jeden korbowód razem. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.