Skocz do zawartości

zakładanie cylindrów po szlifie na nowe tłoki


kubagsx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

Jak w temacie. Chcę wrzucić nowe tłoki i pierścienie (co do tych czynności wiem jak się to robi i na co zwracać uwagę) ale chciałbym spytać jak powinna prawidłowo przebiegać operacja nakładania cylindrów z góry na nowe tłoki? Jak to zrobić żeby weszły równo, nie poprzesuwały się pierścienie, nic nie spadło i nie zniszczyło się. Chodzi mi o typową japońską 4-cylindrówkę.

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze nigdy nie składałeś rzędowej czwórki to lepiej zaopatrz się w opaski do tłoków, dwie wystarczą. Kawałek blachy zawinięty i końcówki wygięte co byś mógł złapać i ścisnąć. Pierścienie ustaw na 120* i po prostu pilnuj żeby się nie rozjechały za bardzo. Plugawa jest to robota, można się trochę zdenerwować. Niedawno składałem górę w B12, dodatkowa lipa była taka że silnik w ramie, ile przekleństw przy tym poszło.... I to nie pierwszy raz robiłem taką operację. Najłatwiej było w Gixxerze 750W bo silnik był w atomach na stole, wsunąłem tłoki, założyłem cylindry na blok i wtedy skręciłem korby od dołu, bajecznie łatwe.

 

 

Do mechaniki trzeba mieć głowę. Przydaje się żeby popchnąć blok cylindrów w dół gdy ręce zajęte trzymaniem tłoków. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dlaczego 2 opaski na 4 tłoki wystarczą?

 

2.

http://allegro.pl/show_item.php?item=2592284481

będą dobre?

 

3. Pierścienie na 120 stopni? Słyszałem że one powinny być ustawiane wg znaku na rowku, tzn zamek pierścienia powinien siedzieć tam gdzie na rowku jest większe wyżłobienie pionowe

 

4. Jak zrobić z rozrządem żeby nie przeskoczył przypadkiem? Górne tryby mam związane drutem miedzianym

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wyżłobieniach nic nie słyszałem. Chyba że zamki w silnikach 2T. Pierścienie na 120* jeśli je potraktujesz wg.zasady że na tłoku są 3 pierścienie, bo tak na prawdę jest ich 5 i wtedy co 72*, a tak jeszcze bardziej na prawdę jest ich w sumie 4 i co 90* jest właściwie bo na spiralę olejowego kładziemy lachę. Rebusik, co nie? :biggrin:

 

 

Dlaczego tylko dwie opaski to Adam M. objaśnił. Zacznij od środkowych tłoków bo gorszy dostęp jest i są blisko siebie. Zewnętrze łatwiej złapać a da się także lekko pochylić blok na jedną stronę gdy już włożysz trzeci tłok, wtedy z czwartym będzie łatwo. Za mocno nie przechylaj bo któryś wyskoczy i od nowa zabawa.\

 

Ale że jak spiąć rozrząd gdy cylindry zdjęte? Głowica wtedy leży na regale i czeka na swoją kolejność montażu. Chyba że od dupy strony robisz czyli tak jak pisałem gdy silnik otwarty od dołu jest. ale wtedy i tak wałki zdejmij, walka o utrzymanie rozrządu na miejscu jest trudniejsza niż jego ponowne ustawienie. Zamiast drutu używa się opasek do przewodów jeśli koła zębate mają otwory, spinasz ciasno i nic nie przeskoczy.

 

 

Nie zapomnij o uszczelce i tulejkach prowadzących, dostaniesz białej gorączki gdy Ci się przypomną już po walce z tłokami. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze nic, ostatnio jeden gość w ekipie miał ktm 620SC po kapitalce ale strasznie coś w głowicy dzwoniło, okazało się, że mechanik (zaufany) zapomniał o jednym łożysku wałka (po przeciwnej stronie łańcucha) :) może myślał, że to zapasowe z koła, czy coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zawsze masz 2 tloki w gorze a 2 w dole, wiec najpierw wkladasz te gorne a potem dolne.

Czy cylinder po szlifie byl honowany, a potem umyty ?

Czy sprawdzales luz nowych pierscieni w zamkach po szlifowaniu cylindrow ?

 

W japońskich tak, ale mam też motocykl gdzie wszystkie tłoki są zawsze w tej samej pozycji :)

Szlif jeszcze nie zrobiony, ten temat założyłem na zaś.

3 pytanie jw.

 

O wyżłobieniach nic nie słyszałem. Chyba że zamki w silnikach 2T. Pierścienie na 120* jeśli je potraktujesz wg.zasady że na tłoku są 3 pierścienie, bo tak na prawdę jest ich 5 i wtedy co 72*, a tak jeszcze bardziej na prawdę jest ich w sumie 4 i co 90* jest właściwie bo na spiralę olejowego kładziemy lachę. Rebusik, co nie? :biggrin:

 

 

Dlaczego tylko dwie opaski to Adam M. objaśnił. Zacznij od środkowych tłoków bo gorszy dostęp jest i są blisko siebie. Zewnętrze łatwiej złapać a da się także lekko pochylić blok na jedną stronę gdy już włożysz trzeci tłok, wtedy z czwartym będzie łatwo. Za mocno nie przechylaj bo któryś wyskoczy i od nowa zabawa.\

 

Ale że jak spiąć rozrząd gdy cylindry zdjęte? Głowica wtedy leży na regale i czeka na swoją kolejność montażu. Chyba że od dupy strony robisz czyli tak jak pisałem gdy silnik otwarty od dołu jest. ale wtedy i tak wałki zdejmij, walka o utrzymanie rozrządu na miejscu jest trudniejsza niż jego ponowne ustawienie. Zamiast drutu używa się opasek do przewodów jeśli koła zębate mają otwory, spinasz ciasno i nic nie przeskoczy.

 

 

Nie zapomnij o uszczelce i tulejkach prowadzących, dostaniesz białej gorączki gdy Ci się przypomną już po walce z tłokami. :biggrin:

u mnie będą 3 pierścienie więc lajt...

 

Kolejne pytanie, czy nadwymiarowe tłoki i pierścienie mogą być pozostawione przez producenta bez oznaczeń?

Nie mam do swojej maszyny serwisówki (tylko part list) i nie wiem jakie tam siędzą, może okazać się że a nuż nadwymiarowe i się zużyły. Honda kiedyś biła na denku tłoka np '0,50.' Suzuki znaczył takie liczby na pierścieniach a pierścień olejowy był żółty lub niebieski dla nadwymiaru

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy producent znaczy wg. własnego kaprysu, czyli może wcale nie znaczyć. W Harleyu tłoki są znaczone 0.10, 0.20 itd a pierścienie wcale, trzeba polegać na tym co jest na opakowaniu. No i na własnych pomiarach. Stary tłok zmierz, cylinder też, co nieco pojęcia będzie. Nominalną średnicę znajdziesz na progu u góry cylindra i wzdłuż osi sworznia u samego dołu tulei.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka R4 raczej nie istnieje ;] Są za to R2 - w Triumphach i BMW, gdzie tłoki pracują "razem".

owszem, to miałem na myśli, lecz nieprecyzyjnie napisałem. Do tej listy należy dodać inne stare angielskie twiny

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,8? Ten "Twinair" to jakiś skuter? :biggrin:

 

 

Łeee, jak nie o rzędowych gadka, że wszystkie razem, to po wuju taki temat. Wiele silników ma "wszystkie" razem. A mój silnik ma "prawie wszystkie, prawie razem". Jeden czop, dwie korby. Żeby było zabawniej to nie obok siebie lecz jedna w drugiej. Jeden garnek osiąga GMP, chwilę po nim kolejny. Róznica kilku stopni. I kto jest kozak?

 

 

 

PS.A moja SHL M11 ma jeden korbowód razem. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...