Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, mam pytanie: w jaki sposób zawodowe teamy szacują ilość paliwa, jaką spali motocykl na wyścigu? Wiem, że potrafią wlać do baku tylko tyle, ile powinno być + malutki zapas i zazwyczaj to się sprawdza.

 

Czy trzeba robić metodą prób, czyli przed wyjazdem na trening zlewam wszystko z baku, nalewam np. równe 10 litrów i po zjeździe znów zlewam, żeby precyzyjnie obliczyć, ile motocykl spalił np. na 5 kółkach?

 

Ps. uprzedzając pytania: problem wynika z pier&%#ych gąbek w baku, które mi totalnie psują działanie czujnika i kontrolek paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahaha, jaki piękby problem, którego doświadczyłem na Slovakiaring. W połowie ostatniego okrążenia brakło mi paliwa. A miałem taką piękną 18-tą pozycję. I skończyło się kompromitacją.

A jak ktoś ma gaźniki, które są chyba ciągle powszechne w motocyklach wyścigowych, to jak się liczy?

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś podobnego tutaj: http://www.sportride...6_susp_trouble/

 

A tak w ogóle to polecam całość: http://www.sportride...spension_guide/

 

 

P.S. Koriovov, mi też raz zabrakło w niefajnym momencie, na kwalifikacjach. Tragedii nie było, bo już było nakręcone kilka zadowalających kółek, ale łać pozostaje :) .

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie Kyoto. Mają bardzo delikatną grzałkę, łatwo ją przerwać drobnym urazem mechanicznym - temat przerabialiśmy u Shermana, trzeba było naprawiać domowymi sposobami i w sumie nie wiadomo ile to pożyje. Chociaż podejrzewam, że w tym przedziale cenowym wszystkie tak mają.

Do tego Sherman wciąż się skarży, że słabo grzeją oponę.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnica ciśnienia między tylną gumą zagrzaną kocem a tylną gumą zagrzaną podczas jazdy to około 0,2 bara. Strach pomyśleć, co by się działo, jakbym potrafił szybciej jeździć i porządniej grzał gumy podczas jazdy.

 

Ja szczerze polecam kupić koce, które są wykonane z użyciem włókien węglowych (nie wiem jak to działa, ale ponoć są dużo bardziej wytrzymałe i przede wszystkim grzeją równo całą powierzchnię opony). Wiem, że są droższe prawie o 2 razy... ale zima przed nami, lepiej odłożyć i kupić raz, a porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnica ciśnienia między tylną gumą zagrzaną kocem a tylną gumą zagrzaną podczas jazdy to około 0,2 bara.

To znaczy, ze koce grzeją mocniej , czy odwrotnie? :)

 

p.s. przy ocenie grzania koca, trzeba brać pod uwagę spadki napięcia . W Poznaniu podobno to jest dramat ;)

Edytowane przez zakan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, spadek napięcia też odgrywa rolę - dlatego może być tak, że Yubemu wychodził doskonały wynik pomiaru w domu, a w Poznaniu będzie gorzej. Dodam, że przedłużacz mam naprawdę dobry, także strata na nim jest minimalna. A parametry sieci? Sądząc po wyglądzie skrzynek, to w Poznaniu faktycznie instalacja pamięta czasy pucharu Skody 105.

 

Tak czy siak, tu bardziej chodzi o wytrzymałość i podatność na przegrzanie elementu oporowego w tanim kocu. Ja nie twierdzę, że koce za 600 zł nie nadają się do użytku, bo przecież wystarczy sobie skorygować ciśnienie i tyle. Trzeba tylko o tym pamiętać, bo jednak trochę szkoda się zgruzować przez takie coś. Ogólnie grzeją i to dobrze.

 

Do tego Kyoto daje solidną, plastikową skrzynkę na koce, co doskonale je chroni podczas transportu - to też jakiś argument "za".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma do was pytanie. Czy warto inwestować w to(lub coś podobnego) wybierając się na tor?

http://moto.allegro.pl/protektor-plecow-zolw-knox-contour-tour-s-50-i2754916712.html

Cena jest teraz dużo niższa 50% ale nigdy w tym nie śmigałem i nie wiem na ile przeszkadza to w swobodnej jeździe.

Kombi z garbem jednak nie zakrywa całego kręgosłupa, więc się zastanawiam właśnie nad tym.

Jeśli ma ktoś doświadczenie to chętnie wysłucham jak w tym się jeździ itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...