klkw Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Sprzeczacie się co zamontować, a nikt nie pisze jak zamontować chłodnice oleju. Jak podłączyć przewody itp. Wiem, że jest aftermarketowy adapter montowany przed filtrem oleju ale mozna również załozyć chłodnice bez tego ustrojstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 najpierw olej idzie przez filtr , potem chłodnicę (oczwiscie jak jest prawidłowo podłączone ) i do silnika , następnie do zbiornika oleju . czyli wskażnik temperatury oleju pokazuje realną temp. oleju No nie do końca. Olej idzie ze zbiornika oleju do silnika, następnie do filtra i wraca do zbiornika. Tak powinno być, chłodnicę mam zamontowaną na powrocie. W załączeniu obrazek jak to powinno być zrobione. W rysunek chłodnicę sam wkleiłem, ale reszta rysunku jest oryginalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Sprzeczacie się co zamontować, a nikt nie pisze jak zamontować chłodnice oleju. Jak podłączyć przewody itp. Wiem, że jest aftermarketowy adapter montowany przed filtrem oleju ale mozna również załozyć chłodnice bez tego ustrojstwa.ja mam wlasnie to,jak to nazwales aftermarketowe ustrojstwo http://www.ebay.co.uk/itm/CHROME-HARLEY-OIL-COOLER-ADAPTER-EVO-84-06-SPORTSTER-BRASS-CONNECTER-B-/110938834209?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item19d4784521i to jeszczehttp://www.ebay.co.uk/itm/HARLEY-DAVIDSON-CHOPPER-OIL-COOLER-CHROME-CLAMP-CNC-N-/110651813886?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item19c35caffe ale mysle,ze to jest lepszehttp://www.ebay.com/itm/Harley-Davidson-Thermostatic-Engine-Oil-Cooler-Adapter-/320785618894?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4ab05017ce&vxp=mtrwidzialem jeszcze inne rozwiazania rowniez Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Jest jeszcze jeden prosty sposób obniżenia temperatury oleju. Zamiast zwykłego założyć długi filtr. Jak wpiszesz w google "Harley long oil filter" to na pewno znajdziesz. Np.:http://static.zoovy.com/img/kcint/-/F/fil_xxl_a.jpgOn jest ze dwa razy dłuższy niż normalny i znacznie lepiej chłodzi olej. Podejrzewam, że zastosowanie tego filterka może obniżyć temp oleju o kilka stopni. Miałem takowy ale zakładając chłodnicę nie miałem potrzeby go instalować i się go pozbyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Jest jeszcze jeden prosty sposób obniżenia temperatury oleju. Zamiast zwykłego założyć długi filtr. Jak wpiszesz w google "Harley long oil filter" to na pewno znajdziesz. Np.:http://static.zoovy....F/fil_xxl_a.jpgOn jest ze dwa razy dłuższy niż normalny i znacznie lepiej chłodzi olej. Podejrzewam, że zastosowanie tego filterka może obniżyć temp oleju o kilka stopni. Miałem takowy ale zakładając chłodnicę nie miałem potrzeby go instalować i się go pozbyłem.moze taki filterhttp://www.ebay.com/itm/OIL-COOLER-TITAN-REVTECH-S-S-BIG-INCH-BILLET-Fits-K-N-/390459254868?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5ae92f6854&vxp=mtr sorrypominalem dwa slowa ma byc oil filter cover Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Ogólnie to polecam filtry RevTecha. One posiadają wbudowany magnes, który wyłapuje drobiny i pył metalu. Jak to jest ważne może tak łatwo nie da się zauważyć w normalnej eksploatacji, ale wizualnie miałem okazję się przekonać jak docierałem silnik i wymieniałem filtr po pierwszych 150 km nowego silnika. Naprawdę był tam przyklejony na magnesie drobny metaliczny szlam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Ogólnie to polecam filtry RevTecha. One posiadają wbudowany magnes, który wyłapuje drobiny i pył metalu. Jak to jest ważne może tak łatwo nie da się zauważyć w normalnej eksploatacji, ale wizualnie miałem okazję się przekonać jak docierałem silnik i wymieniałem filtr po pierwszych 150 km nowego silnika. Naprawdę był tam przyklejony na magnesie drobny metaliczny szlam.ja kupilem kiedys na ebay-u taka uniwersalna nakladke z magnesem na filtry olejuktora spelnia to samo zadanie Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Witam, odświerzam temat bo również mam dołożoną chłodniczke oleju do mojego EVO, a mianowicie taką : http://www.ebay.com/...934c0fb&vxp=mtr Czy mogę mieć przez to problemy z niedogrzaniem silnika, szczególonie teraz wiosną, kiedy nie ma jeszcze upałów ?Mam wskaźnik temperatury w F razem z miarką oleju, no i ostatnio jak trochę pojeździłem po mieście to miałem problem z przekroczeniem 150F czyli około 65 stopni, a to trochę mało i szkoda silnika.Chyba nie mam termostatu, ani tymbardziej zaworu otwierającego przepływ przez chłodnice, czy powinienem więc zdemontować ją, i czy na lato nawet mineralny świerzy olej 20W50 da radę bez chłodniczki ? Czy po prostu dołożyć zawór/ termostat, a jeśli tak to gdzie, na którym wężu, rozumiem że na tym co dochodzi do chłodnicy, a nie powrotnym.Wybaczcie ale jestem laikiem ;-) Btw. jak trza będzie to Wam porobie fotki jak to u mnie wygląda i gdzie dokładnie idą przewody. I jeszcze mam pytanko, planuję pojeździć wtorek/środa bo ma być około 10 stopni i więcej, powiedzcie mi po mniej więcej ilu km powinienem uzyskać prawidłową temperaturę silnika i jaka ona powinna być ? Z tego co czytałem kiedyś to HD dla swojego fabrycznego mineralnego oleju podaje prawidłową temperaturę pracy 200-240 F (czyli 93-115C) a mnie jednak spooooro do tego brakuje, a nie chcę krzywdy robić silnikowi. Być moze w USA jeździło w cieplejszym klimacie i dlatego ktoś dołożył tą chłodniczkę. Z góry dzięki ! Edytowane 2 Marca 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Nie wiem jak w twoim silniku ale ja mam chłodnicę oleju w sportsterze z 2008,ale tylko dlatego że ciągle coś tam podkręcam z mocą moto.Zauważyłem że wcześniej a śmigam na syntetyku że temp. była wyższa niż przed modyfikacjami czyli 210do220F, obecnie jest na poziomie 160/180 F. Nie mam termostatu ani żadnego zaworu, wszystko działa jak należy.W upalne dni nie przekracza 200F Edytowane 2 Marca 2013 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Mniejszy silnik, do tego podkręcony trochę i zapewne mniej oleju masz w układzie, dlatego lepiej się grzeje. Kolega niech wrzuci term albo zawór i będzie po temacie. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Qurim może wiesz jakich wartości temp. nie powinien przekraczać olej w zbiorniku gdzie jest termometr, ja pamiętam że sportster małejMi średnio bez żadnych modyfikacji pokazywał 180F w trasie.Przypomnę że śmigamy na pełnym syntetyku od HD. Edytowane 3 Marca 2013 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 qurim, a mogę po prostu ją zdemontować narazie ?Jak w upały by była lipa to zawsze mogę ją z powrotem wrzucić, ale wspominałeś na privie że EVO w naszym klimacie nie potrzebuje raczej chłodnicy ;-)W końcu 40 w cieniu u nas nie bywa raczej, 35 to max, więc nie wiem czy napewno ma sens ta chłodniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Nathan- wez wywal tą chłodince.Zakładanie chłodnicy do silników HD bez zwiekszenia pojemności lub ostrego dłubniecia silnika w naszym klimacie jest totalnie bez sensu. Piszecie o termometrach- wyskalowane je macie czy jak? To gadżet, który pokazuje pi razy oko temperaturę. Po za tym, on pokazuje temp oleju tego najcieplejszego w zbiorniku, a nie temp oleju jaki dopływa to silnika.Zastanówcie sie czasami co i jak mierzycie... schłodzony olej meandruje sobie po dnie zbiornika i zabierany jest przez pompę, zaś ten ciepły, jeszcze nie ochłodzony, czeka na swoja kolej. Pomiar zatem temp. powinien nastepowac na wejściu bo pompy, a nie na wlewie do zbiornika... wg mnie ten termometr to normalny gadżet.Wg mnie chłodnica w HD staje się potrzebna przy dłubniętej 103 i więcej... lub sprzecie w org. pojemności i wysilonym do jakichś 110 km... i nie mniej.No chyba że ktoś lata po bałkanach w 40 st. upale kupe kilometrów z predkościami w granicach 140 km. Ciekawe ilu tu jest takich ludzi... :cool:Upały 40 - 45 st.C HD wytrzymuje w normalnej eksploatacji i obawiam sie że na przegrzanie narazony jest bardziej kierowca niż sam motocykl.Optymalna temp. pracy oleju to jakies 100st.C - czyli 212st. F. :) Czyli to jest temp na wejsciu do pompy. Zatem w zbiorniku może być ile? 220? 250? Bo nawet bo gdy będzie 250 to nic nie powinno sie stac... łysy31- Tobie ta chodnica tez, podejrzewam, tylko koła dociąża. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Tak fisu pozdrawiam i dziękuje za wyjaśnienie, spokojnie już w następnym sezonie ok 110 kucy teraz nie dałem rady finansowo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) łysy31- luzik, kuce kucami, tylko nie jestem przekonany czy wiesz jakie konsekwencje się z tym wiążą. Bo kasa kasą, moc mocą, tylko aby HD dalej był HDkiem.W tej kwestii napisze tak- wolałbym sobie kupić dodadkowo R1 niż tak kastrować tego Sporta. Ale na szczeście to nie moja sprawa... i nic mi do tego. Masz termostat więc ON, zanim sie nie zawiesi, zrobi całą robotę... nawet na Grenlandii.A stopień bezawaryjnosci tego sprzeta bedzie dokładnie taki jak dobrze wykonany i bezawaryjny jest każdy nawet najmniejszy element, gdyż przy tego typu pracach zaczyna powoli zawężać się tolerancja błędu, a co za tym idzie- rosną jego skutki.Mam tu (podam dla przykładu) takiego prawda Touringa, którego ktoś pozmieniał. Hm... no i jazda się skończyła, bo co z tego, że zapie**ala, jak w użytkowym zakresie nie dysponuje momentem... i aby wyprzedzić auto bezpiecznie przy 80km/h trzeba redukować do trójki. Ale kto co woli. :) Czytałem o tych 115KMach... będzie Pan zadowolony.... jestem o tym przekonany, czytając wcześniejsze posty. ;)Wykres z hamowni pewnie też zobaczymy... (gdzieś też o tym czytałem).Jak bardzo chcesz to mogę Ci przygotować przykładowy wykres przebiegu (oczywiscie czysto teoretyczny wykonany na Dyno Runie, bawię się tym czasami) tej konfiguracji. Tak na moje oko cokolwiek się będzie dziać w tym silniku przy jakichś 3800-4200 obrotów... i tak kole 7000- 7500 bedzie się kończył.Napewno nic mi do tego, ale ciekawe co na to powiedzą Twoje jądra. :rolleyes: bo Sport to nie Dyna (tu domyśl się co mam na mysli). ;)Głowice masz dłubane czy kupione we w sklepie? A może jeszcze OEMy? :)I taka moja refleksja na koniec- tą przeróbkę może uratować wg mnie Garret lub Roots ewentualnie NOS. Ale obym się mylił, nie chcąc być podejrzewany o złośliwość. :cool: Bo wiesz, ja pisze to tak z głowy, na podstawie znanych mi (niekoniecznie do końca poprawnych) danych tego silnika... ja Sporty traktuje troszeczkę... per noga... :blush: Edytowane 4 Marca 2013 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.