L0rdGrax Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 WitamPo prawie dwuletniej przerwie postanowiłem powrócić do tego co najlepsze :) i tu prośba o porade do bardziej doświadczonych wyjadaczy. Pytanie jak w temacie i pomimo sporej wiedzy nie moge podjąć jednoznacznej decyzji.Moto tylko i wyłącznie do lasu, kręte ścieżki, wąwozy, korzenie, kamienie, drzewa ogólnie techniczne odcinki i przede wszystkim podjazdy nie do zdobycia. Ostatnio spędziłem 4lata na 525 03 i w takim terenie królował pomiędzy innymi 4t. Teraz zastanawiam się pomiędzy 525 04 o którym w sumie wiem wszystko, a całkowicie nieznajomą 300 w podobnym roczniku. Niestety nie mam żadnej możliwości pośmigania takim sprzętem, w mojej okolicy po prosty wszyscy wożą tyłki na 4t. A bardzo kuszą mnie parametry tego motocykla, przede wszystkim waga i poręczność. Kiedyś miałem 125 więc coś tam kojarze jak prowadzi się 2t. Tylko jak to przekłada się na taki teren, co lepsze? jak myślicie?? I czy ta 250,300 spali dużo więcej? bo nie ukrywam nie chciałbym wozić więcej niż 3 zapasowe litry w plecaku, potrzebuje tych 70km zasięgu. Interesują mnie przede wszystki wypowiedzi ludzi którzy mieli doczynienia z mocnymi 2t 4t i mogą powiedzieć coś od siebie, a nie przekazywać info z neta. Z góry dzięki za porade.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Jeśli chcesz enduro, które nie będzie cie ograniczać na ciezszych odcinkach to 2T będzie dobrym wyborem. Spalaniem bym się nie martwił - im ciezszy teren tym mniej paliwa spalasz, u nas na przeciętnych terenach zdarza się ze komus zabraknie paliwa w 2T, natomiast gdy jezdzimy w górach to nikt nie lata z zapasaowym paliwem, ani ja na exc200 ani znajomi na exc 250, ani tez na gasach 250/300, jedynie kumpel na rm 250 musiał czasami dolać, ale tam jest malutki zbiornik i inne zestrojenie silnika. Ogólnie zeby zrobić 70km w trudnym terenie potrzeba niemal całego dnia, bez wiekszych przystanków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Jeśli chodzi o 525 exc z 2004 roku to jest jeden minus, w tym konkretnym roczniku ktm zastosował nowinkę w zawieszeniu przednim która kompletnie się nie przyjeła a zawias chodzi tragicznie, jest duży problem z ustawieniem go tak aby był optymalny w różnym terenie. Celuj w model przynajmniej 2005 bo jest lepszy zawias, kuty tylny wahacz i jeszcze kilka pierdół poprawionych na lepsze. Co do dwusuwa w tym roczniku to grubo bym się zastanowił, stare 300-tki okrutnie dużo palą i te 70km co podałeś to jest maximum jakie zrobisz a wyjeździć do zera da się również w 40km. Lata się fajnie bo jest motocykl mocny i lekki. Dwusuwy godne polecenia ze stajni KTM zaczynają się od rocznika 2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L0rdGrax Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 jjank dzięki o takie wypowiedzi właśnie mi chodzi.major000 powiem szczerze dłubałem już przy kilku takich 525 i pierwsze słysze o takim problemie. Jeśli będzie 525 to tylko 04 bo od znajomego i wiem co mam, rozbierałem mu zawieche, jest taka sama jak w 03 pierwsze 48mm. U mnie pracowało super i nie było problemów z regulacją, on też nie narzekał i śmigając na jeszcze kilku podobnych nie odczuwałem jakiejś strasznej różnicy.Co do spalania powiem tak w tym terenie 525 robi ok 80km na zbiorniku, więc jeśli 300 spali mi zbiornik i powiedzmy jeszcze z 3l na 70km to będe bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr95 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Ja mam ćwiartkę w dwusuwie i 5l starcza mi na 1,5h jazdy więc nie jest tak źle spalanie będzie zależało od stylu jazdy jak jeździłem z kolegą w bardzo spokojnym tępie to i 5 litrów starczało na 2h natomiast gdy zabrałem sie za nauke wheelie na prostej co sie równa częsty gas to bak był pusty po1h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Nie popadajmy w paranoje z tym EXC 2T, bo przed 2011 nie było tak źle znów. W poręczności ogromna przewaga na korzyść 2T, lekkość wchodzenia w zakręty, odpalanie po glebie to całkiem inna bajka. Serwis tańszy (nie licząc paliwa), moto ma dość dobry dół jak na 2T i kilka innych zalet które odkrywasz dopiero w trudnym terenie, ale szczerze to i tak z 2 suwów wziąłbym Gas Gasa EC300 bo to mega zajebisty motor, i lepiej jeździ od EXC. Miałem to wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Ja mam ćwiartkę w dwusuwie i 5l starcza mi na 1,5h jazdy więc nie jest tak źle spalanie będzie zależało od stylu jazdy jak jeździłem z kolegą w bardzo spokojnym tępie to i 5 litrów starczało na 2h natomiast gdy zabrałem sie za nauke wheelie na prostej co sie równa częsty gas to bak był pusty po1hcross pali znacznie więcej od enduro, a jak jeszcze leci się szybko na wysokich biegach bokiem po zakrętach czy na kole to spalanie jest bardzo duze, tyle ze autor raczej zamierza atakowac ciezki teren, a tam zwyczajnie nie ma gdzie odkręcic, więc zbiornik wystarczy aby konkretnie się wyjezdzić, samo to ze jak wjedziesz na konkretną górę to zjezdzasz z niej 15min na wyłączonym silniku, az hamulce się gotują powoduje ze paliwa wystarcza na dłuzej niz przy lataniu po zwyklych lasachDwusuwy godne polecenia ze stajni KTM zaczynają się od rocznika 2011.mozesz to rozwinąć? jak dla mnie exc 250 po 2000r to najlepsze hard enduro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 jjank dzięki o takie wypowiedzi właśnie mi chodzi.major000 powiem szczerze dłubałem już przy kilku takich 525 i pierwsze słysze o takim problemie. Jeśli będzie 525 to tylko 04 bo od znajomego i wiem co mam, rozbierałem mu zawieche, jest taka sama jak w 03 pierwsze 48mm. U mnie pracowało super i nie było problemów z regulacją, on też nie narzekał i śmigając na jeszcze kilku podobnych nie odczuwałem jakiejś strasznej różnicy.Co do spalania powiem tak w tym terenie 525 robi ok 80km na zbiorniku, więc jeśli 300 spali mi zbiornik i powiedzmy jeszcze z 3l na 70km to będe bardzo zadowolony.Słabo się przyglądałeś bo zawias z 2004 ma dodatkowe tuleje ślizgowe, które były montowane tylko w tym roczniku, w nowszych modelach odeszli od tego rozwiązania co świadczy o tym że było złe. Miałem ten zawias i wyklinałem go cały sezon, znajomi też narzekali. Ja nie twierdzę że każdy będzie narzekał dla ciebie może to jest rewelacyjny zawias, za to w moim terenie się nie sprawdzał. Cytat Dwusuwy godne polecenia ze stajni KTM zaczynają się od rocznika 2011.mozesz to rozwinąć? jak dla mnie exc 250 po 2000r to najlepsze hard enduro Nie będe pisał wywodów, poprostu sugeruję przejechać się np. modelem 2006 i 2012 a zobaczysz różnicę która nie jest subtelna a gigantyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Dla mnie jest rzeczą wręcz normalną że w tej klasie motocykli 6 lat to gigantyczna różnica. Nic dziwnego, skoro te moto buduje się do wygrywania wyścigów, i biora one udział w corocznym wyścigu zbrojeń (może nie tak jak motocykla klasy superbike, ale też to jest zauważalne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) moze i gigantyczna, ale jakby nie patrzeć katy 2T w tamych latach wygrywały niemal wszystko co było do wygrania, takiemu Blazusiakowi dopiero teraz karzą jezdzić na 350 4T (wiem wiem to inna bajka, ale jednak), odniosło tez niezły sukces komercyjny, szczerze mówiąc to nie sądzę aby z roku na rok zrobili całkowicie inne i w dodatku duzo lepsze moto, ale nie miałem stycznosci wiec nie bede sie spierał Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 moze i gigantyczna, ale jakby nie patrzeć katy 2T w tamych latach wygrywały niemal wszystko co było do wygrania, takiemu Blazusiakowi dopiero teraz karzą jezdzić na 350 4T (wiem wiem to inna bajka, ale jednak), odniosło tez niezły sukces komercyjny, szczerze mówiąc to nie sądzę aby z roku na rok zrobili całkowicie inne i w dodatku duzo lepsze moto, ale nie miałem stycznosci wiec nie bede sie spierałMajor pisał o różnicy 6 lat, więc podejrzewam że różnica może być spora, finansowo też jest spora przepaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) To był przykład, równie dobrze mogłem przyrównać model 2009 do 2012. Poprostu w 2011 roczniku było sporo zmian które bardzo na plus wpłyneły na motocykl 2t. A zawodników nie mieszajmy w to bo ich motocykle poza wyglądem w niczym nie są podobne do seryjnych sprzętów. Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 jak dla mnie wybór prosty, chcesz bawić się w ciezkim terenie podchodzacym pod trial tylko 250/300, chcesz zwiedzać okolice robić dużo km -525,na podjazdy oba nadają się idealnie. Pisał ktoś o róznicy miedzy starymi 2t a nowymi, a co niby 520 od 500 niczym sie nie rózni? też pewnie przepaść, pisze "pewnie" bo nie jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.