Sic_Majster Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Niedawno postanowiłem sam wymienić usczelke pod głowicą i mam 2 problemy :1 - jak, czym (planuje korektorem, ale właśnie sie boje że to za mało precyzyjne i nie chce odwalić maniany :crossy: ) i w którym miejscu zaznaczyć wałki rozrządu żeby poźniej tak samo je założyć2 - w jakiej kolejności dokręcać śruby głowicy - jak to jest, każdy motocykl ma inną kolejność czy jest może ogólnie przyjęta kolejność dla rzędowych czwórek ( w co zresztą wątpie)Z góry dzieki za pomoc, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Ja zaznaczalem niescieralnym markerem, a glowice dokreca sie ogolnie od srodka do bokow i na krzyz tak aby najdalsze od srodka sruby byly dokrecone ostatnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Poszukaj serwisówki, bo nie tylko kolejność dokręcania samej głowicy, także pokryw wałków. Poza tym bardzo ważne sa momenty dokręcenia poszczególnych śrub.Jak przeciągniesz, możesz zerwać gwint, lub zdeformować głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Kolejnosc dokrecania i momety powiny byc na opakowaniu uszczelki. pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sic_Majster Opublikowano 25 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 OO jak by było na opakowaniu to iligancko.. moze jutro przyjdzie uszczelka to obacze :crossy: wiem wiem o momentach, wszystkie mam na kompie :crossy: aha jak bede zakładał usczelke to wystarczy dokładnie wyczyścić powierzchnię czy trzeba kupić specjalny środek pod uszczelki?? mam splanować głowice czy tylko wtedy jak będzie widać ślad od przedmuchu? Chciałem też wypolerować denka tłoków i zawory ale nie wiem czy na tłokach nie ma jakiejs tam warstwy czegos co mogł bym zetrzeć..? planuje najpierw drewienkiem a pozniej szmata i pasta polerską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Jak nie było żadnych przedmuchów to ja bym tylko sprawdził płaszczyzne głowicy na płycie traserskiej (na tusz) lub może czujnikiem zegarowym na frezarce. Jak jest ok to bym nie ruszał, bo po co? A minimalne odchyłki może lepiej dotrzeć niż frezować/szlifować?Prywatnie wyznaje zasade że uszczelki pod głowica niczym nie nalezy smarować. Gładko, czysto, sucho. Natomiast posmarował bym gwinty śrub głowicy. Smar żaroodporny, molibdenowy , miedziany , grafitowy czy cuś. :crossy: Ale może lepiej niech sie wypowiedza forumowi specjaliści co robia takie naprawy częsciej.(Pipcyk,Paweł, Damian) Czy do polerowania tłoków masz zamiar je wyjmować z cylindrów? Jesli nie to lepiej nie uzywaj żadnych środków sciernych bo zawsze cos sie przedostanie na gładź i pierścienie a to chyba im na zdrowie nie wyjdzie. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Co do palanowania głowicy to moje zdanie jest jedno - ja zawsze to robię, bo jeszcze się nie spotkasłem, by tak naprwdę w dużym motocyklu, czy samochodzie nie było to konieczne. Ostatnio w kawce musiałem zdjąć aż 0,15 mm bo głowica była koślawa jak polskie drogi. Co do smarowania uszczelkki - ja nieczym nie smaruję. Jesli np. w bloku silnika sa jakies wżery, bądź konstrukcyjne miejsca z których leci olej mozna dać trochę popularnego niegdyś hermetiku. Tylko mjówię - bardzo lekko i tylko jak ptrezba, bo potem usunięcie tego w razie ponownej naprawy do katorżnicza robota. Słysząłme nawet o całych silnikach poskładanych na hermetik :-). Nic nie ciekło, tylko rozkładanie tego o mało się nie skonczyło demolką silnika - tak trzymało (na szczęście był to motorower jakieś 40 lat temu :-)). Jak chcesz momenty dokręcania, to podaj mi typ moto, rocznik itp - podeśle. Co do rozrządu. Ja znacze korektorem, tylko na metal wytarty z oleju. Zaznacz dół, zaznacz znaki na kołach wałków rozrządu i policz ilośc ogniw pomiędzy tymi znakami - to pozwoli uniknać pomyłki. Co do polerowania tłóków - jeśli masz kompresor, to możesz to robić, bo sobie wszystko obdmuchasz sprężonym powietrzem. Jesli nie - ostroznie, szczególnie z "dziurą" gdzie jest łańcuch rtozrządu. Nie napchaj tam syfów. Co do narzędzi - na poczatek przyda się ostry skrobaczek, bo w można spodziewać się grubej warstwy twardego nagaru. Musisz działać tak, by zdjąć nagar, nie rysujac przy tym tłoków. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.