Skocz do zawartości

Opony - proszę o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie mam w swoim moto z tylu oponke 150/60/vr18

 

Mozecie mi wyjasnic znaczenie kazdej z tych cyfr do czego sie odnosi ?!

 

Bo znalazlem fajna oponke bo ta juz mam troche lysa a jej rozmar to 140/70/18.

I sie zastanawiam czy bedzie pasowala itd.

 

Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
K65 to opony do chopperów a nie do motocykli szosowych

 

Temat troche zakurzony' date='ale zainteresowala mnie ta wypowiedź. Skąd to stwierdzenie,bo mimo szczerych chęci nie znalazłem nigdzie informacji,do jakich moto są dedykowane. Mam podobny problem,jak [b']ukasz[/b] co do rozmiaru-potrzebuje dokładnie taką samą rozmiarówkę u siebie.

No i pytanie do ukasza i innych użytkowników-jak się na K65 jeździ??

Na stronie producenta jest ciekawa tabela

http://www.reifenwerk-heidenau.de/produkte.html

w ktorej są dedykowane do konkretnych moto określone opony i zwróćcie uwagę na XJ600 51J...na tył zalecają K65FRONT,czyli opone przednią:o

O CO TU CHODZI?

A ta K44-wyglądu nie ma,ale może ktoś wie o niej coś ciekawego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na K65 nawinąłem nieco km w zeszłym sezonie na Hondzie XBR 500 - motocykl ten już sprzedałem. Kupiłem te gumy, o były to najtańsze nowe oponki jakie udało mi się znaleźć - no i nie żałowałem. Gdy asfalt był suchy wszystko było ok - w deszczu faktycznie zdażyło mi się złapać nieco uślizgów i trzeba na nich nieco uważać - mam teraz porównanie, ponieważ w GSXFie mam założonego prawie nowego dunlopa i czuję się dużo pewniej na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Wczoraj założyłem na tył Michelina PilotRoad (do tej pory Bridgestony BT57). W porównaniu z BT57 dużo bardziej precyzyjne prowadzenie (nie trzeba korygować kursu w zakręcie), dupa nie "pływa" na nierównościach (Poznań, Głogowska na wylocie!!!) i/lub w pochyleniu, przyczepność też wyraźnie lepsza. Nie wiem jak będzie na mokrym, ale też nie powinno być źle - mieszanka bardziej miękka i gęste nacięcia bieżnika.

I tylko jedno pytanie: BT57 prawie zamykałem (1-2mm) do krawędzi; pośmigałem wczoraj na próbę :twisted: na zjazdach A2 - a tu niespodzianka: do krawędzi opony brakuje 1 cm. Przy czym rozmiar opony ten sam (160), prędkości w zakrętach i pochylenie też (a przynajmniej subiektywne odczucie złożenia w zakręt). Czy może to wynikać z przekroju poprzecznego oponki, tj. "zachodzenia" powierzchni opony "wyżej" :roll: (czy ktoś to zrozumiał :D)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na tor, to ją zamkniesz i będziesz miał problem z głowy.

Aktualnie mam Pirelli Diablo i całkiem fajnie się sprawują. Co prawda na torze w pochyleniach gdzie tarłem podnóżkami i było troszkę nierówno czułem uślizgi tylnej opony ale... były to tylko uślizgi które ostrzegały o tym że jest już blisko. Opony dawały się fajnie kontrolować. A i na mokrym w sumie też nieźle się spisują : przy średniej 140 - 160 km/h w ciągłym deszczu cały czas hamowałem przodem i to bez obcyngalania się (i raz tylko się uślizgnęła...).

 

Teraz co prawda zakupiłem komplet nowiutkich Conti Road Attack, ale walczę z myślami czy zakładać je, czy na wakacje pojechać na Pirelkach (w końcu mają nawinięte dopiero ze trzy tys. km... więc na trasie bez palenia drugie tyle dadzą radę)...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... (w końcu mają nawinięte dopiero ze trzy tys. km... więc na trasie bez palenia drugie tyle dadzą radę)...

 

Jakie "bez palenia" Maniek !! ?? Mamy się lansować na deptaku czy nie?? Weź się nie wygłupiaj i zakładaj nowy komplet :-D :-D :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na Heidenauach swoją Virago drugi sezon i są niezłe ale na suchym. W deszczu jest bardzo niepewnie, ostatni weekend jechałem 300 km w deszczu i burzach i byłem nieziemsko zestresowany. Przy wyprzedzaniu jak odkręcałem gaz to tyłem tak miotało, że hej. Musiałem mieć dużo miejsca żeby powolutku się rozbujać. Z hamowaniem nie było tak źle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem Conti Road Attack na tył. Dzisiaj albo jutro zakładam. Na przyszły miesiąc zaplanowałem wymianę przodu. Z moich poszukiwań wynika, że opony Continental to dobry kompromis cena/jakość. Jak ktoś chce obejrzeć to:

www.conti-bike.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... (w końcu mają nawinięte dopiero ze trzy tys. km... więc na trasie bez palenia drugie tyle dadzą radę)...

 

Jakie "bez palenia" Maniek !! ?? Mamy się lansować na deptaku czy nie?? Weź się nie wygłupiaj i zakładaj nowy komplet :-D :-D :-D

 

Przekonałeś mnie. Ponieważ dziś zamówiłem komplet owiewek torowych, to pirelki zostaną na Tor, a na Bułgarię zakładam Conti. Zobaczymy jak się spiszą w górach na trasie transagorańskiej...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tylna Conti Rad Attack przetestowana. Pierwsze wrażenia:

- stabilna w całym zakresie prędkości

- żadnych niespodzianek na winklach, łatwiejsze składanie się w zkręt (potrzebna mniejsza siła w porównaniu do BT57), spora rezerwa przy składaniu się (nówka, więc na razie delikatnie).

- bardzo dobre zachowanie w koleinach, niemal nie czuć, że przejechało się przez to ścierwo.

- w lekkim terenie bardzo pewne zachowanie (a co, też trzeba sprawdzić :) ), łatwe do kontrolowania uślizgi na piachu i szutrze, dobra przyczepność (jak na szosówkę oczywiście).

- na mokrym jeszcze nie miałem okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu zmieniłem z konieczności Dunlopy D207 na Bridgeston'y BT020. Zrobiłem ponad 1300km i ... boję się na nich jeździć :twisted: , Na samym początku na suchej jezdni miałem uczucie lekkiego poszarpywania jakby opona łapała lekkie poślizgi bez wpływu na prowadzenie, natomiast w deszczu złapałem kilka potężnych uślizgów na każdym z biegów, bez jedynki i piątki. W mokrych koleinach i na malowanych pasach moto zachowuje się wyjątkowo niestabilnie, każde najlżejsze dodanie gazu powoduje uślizg tylnego koła :) .

Na rondzie na suchej jezdni tył odjechał tak że prawie zamknęłem gumę, byłoby fajnie szkoda że to się działo samo, bez kontroli, udało się opanować sytuację ale nie powinno w ogóle do niej dojść. Na D207 w takich sytuacjach nie miałem żadnych problemów.

 

Pytanie do użytkowników BT20, co jest nie tak z tą oponą???? jest w miarę świeża, produkcja 304 czyli z sierpnia zeszłego roku. Ciśnienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcial bym Cie zasmucac,ale jesli na oponie widnieje "304" to bardzo prawdopodobne,ze jest to 30 tydzien '94,jesli ten model byl wtedy produkowany. Po 2000 wiekszosc numeracji jest czterocyfrowa,czyli dla opony z 30 tygodnia 2004 roku powinno byc "3004".

Sprobuj to gdzies zweryfikowac...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...