Skocz do zawartości

Honda VT1100C '97 - bierze olej


wegosz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem na wiosnę Hondę Shadow Spirit VT1100C (silnik sc18) z 1997, przebieg 49000km.

Wszystko ładnie pięknie tylko olej mi bierze.

Ok. 0,5l na 1000km. Wydaje mi się to dużo zadużo (zrobiłem nim 5000km od wiosny).

 

Zrobiłem pomiar kompresji (zalecenie znajomych), nie dokońca może dobrze, ale zrobiłem to tak.

Poluzowałem trochę świecę, silnik rozgrzałem, wykręciłem świece, zrobiłem pomiar.

Na obydwu cylindrach wyszło mi ok 95 PSI, następnie wlałem na tłok ok 5ml oleju silnikowego

i wykonałem pomiar ponownie. Ciśnienie wykazało tym razem ok 115 PSI na obydwu.

W serwisówce podane jest 156-213 PSI. (nie wiem czy nie zrobiłem błędu przy pomiarze, czy nie powienienem odkręcić gazu + ssania na maksa, nie wiem czy ma to duży wpływ na pomiar?!)

 

Z tego pomiaru wniosek podobno jest jeden, że olej idzie przez pierścienie, bo kompresja wzrosła (ale nie wyklucza, że też przez uszczelniacze).

 

Gadałem z mechanikiem samochodowym, on powiedział, że czasami w samochodach jest tak, że na pierścieniach po przegrzaniu silnika zbiera się nagar i że te pierścienie blokują się trochę. Powiedział, że można ten nagar rozpuścić naftą wlewając ją na tłok.

 

Nie wiem, czy mój silnik był przegrzany.

 

Czy ktoś się spotkał z zapieczonymi pierścieniami w motocyklu?

Czy taki zabieg ma sens?

Czy raczej po pomiarze od razu wiadomo, że coś nie tak z pierścieniami i trzeba je wymienić?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr wkręcany czy przykładany z gumową końcówką? Gaz trzeba otworzyć na maksa przy pomiarze a jeśli chodzi o pierścienie to tracą spręzystość na skutek przegrzania i gorzej uszczelniają /jeżeli nastąpiło przegrzanie/. Widać, że wartość wzrasta z tego co napisałeś ale ja bym zrobił jeszcze jeden pomiar z całkowicie otwartym gazem. Pocieszająca wiadomość dla układu korbowego silnika jest taka, że ciśnienia są jednakowe w obu garnkach, to ważne. A czy dymi może z wydechu i na jaki kolor? Poobserwuj to albo ktoś kto z tyłu jedzie niech sie przyjrzy dokładnie. Przy dodawaniu gazu i przy zamykaniu gazu.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykładaną końcówką.

Pomiar wykonam jeszcze raz.

Silnik pracuje ładnie, dymu w jeździe nie widać. Gdy odpalam zimny na ssaniu tak samo brak dymu, czasami tylko może na postoju jak przygazuje to jest kolor jasny/biały i raczej jak nie do końca rozgrzany.

Ale olej spala bo rury w środku okopcone mocno i czuć z powietrza, jeżeli można to wyczuć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Mam i końcówkę wkręcaną. Tylko aby ją wkręcić musiałbym odkręcić cały wydech, aby odkręcić żeberka głowicy i wtedy miałbym dojście. Poszedłem na łatwiznę, ale widzę że trzeba będzie to jednak zrobić. Do jednego cylindra będę miał dostęp od razu po odkręceniu tych żeberek.

Pomiar zapewne powinien wykazać większe ciśnienie, ale nie zmieni się to że ciśnienie podniesie się po próbie olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar dokonany, na rozgrzanym silniku, na odkręconym gazie do końca, wkręcaną końcówką i wyniki są takie:

-pomiar 1 (bez leju) ok 115 PSI

- pomiar 2 (ok 5ml oleju na tłok) ok 135 PSI.

To wraz mniej niż wg serwisówki.

 

Co z tym fantem zrobić? Czy pierścienie mogą być zapieczone? Czy raczej przy tak niskiej kompresji to już są zużyte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...