wegosz Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam,Zakupiłem na wiosnę Hondę Shadow Spirit VT1100C (silnik sc18) z 1997, przebieg 49000km.Wszystko ładnie pięknie tylko olej mi bierze.Ok. 0,5l na 1000km. Wydaje mi się to dużo zadużo (zrobiłem nim 5000km od wiosny). Zrobiłem pomiar kompresji (zalecenie znajomych), nie dokońca może dobrze, ale zrobiłem to tak.Poluzowałem trochę świecę, silnik rozgrzałem, wykręciłem świece, zrobiłem pomiar.Na obydwu cylindrach wyszło mi ok 95 PSI, następnie wlałem na tłok ok 5ml oleju silnikowegoi wykonałem pomiar ponownie. Ciśnienie wykazało tym razem ok 115 PSI na obydwu.W serwisówce podane jest 156-213 PSI. (nie wiem czy nie zrobiłem błędu przy pomiarze, czy nie powienienem odkręcić gazu + ssania na maksa, nie wiem czy ma to duży wpływ na pomiar?!) Z tego pomiaru wniosek podobno jest jeden, że olej idzie przez pierścienie, bo kompresja wzrosła (ale nie wyklucza, że też przez uszczelniacze). Gadałem z mechanikiem samochodowym, on powiedział, że czasami w samochodach jest tak, że na pierścieniach po przegrzaniu silnika zbiera się nagar i że te pierścienie blokują się trochę. Powiedział, że można ten nagar rozpuścić naftą wlewając ją na tłok. Nie wiem, czy mój silnik był przegrzany. Czy ktoś się spotkał z zapieczonymi pierścieniami w motocyklu?Czy taki zabieg ma sens?Czy raczej po pomiarze od razu wiadomo, że coś nie tak z pierścieniami i trzeba je wymienić?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Manometr wkręcany czy przykładany z gumową końcówką? Gaz trzeba otworzyć na maksa przy pomiarze a jeśli chodzi o pierścienie to tracą spręzystość na skutek przegrzania i gorzej uszczelniają /jeżeli nastąpiło przegrzanie/. Widać, że wartość wzrasta z tego co napisałeś ale ja bym zrobił jeszcze jeden pomiar z całkowicie otwartym gazem. Pocieszająca wiadomość dla układu korbowego silnika jest taka, że ciśnienia są jednakowe w obu garnkach, to ważne. A czy dymi może z wydechu i na jaki kolor? Poobserwuj to albo ktoś kto z tyłu jedzie niech sie przyjrzy dokładnie. Przy dodawaniu gazu i przy zamykaniu gazu. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegosz Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Z przykładaną końcówką.Pomiar wykonam jeszcze raz.Silnik pracuje ładnie, dymu w jeździe nie widać. Gdy odpalam zimny na ssaniu tak samo brak dymu, czasami tylko może na postoju jak przygazuje to jest kolor jasny/biały i raczej jak nie do końca rozgrzany.Ale olej spala bo rury w środku okopcone mocno i czuć z powietrza, jeżeli można to wyczuć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Daruj sobie taki pomiar. Końcówka musi być wkręcana. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegosz Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Ok. Mam i końcówkę wkręcaną. Tylko aby ją wkręcić musiałbym odkręcić cały wydech, aby odkręcić żeberka głowicy i wtedy miałbym dojście. Poszedłem na łatwiznę, ale widzę że trzeba będzie to jednak zrobić. Do jednego cylindra będę miał dostęp od razu po odkręceniu tych żeberek.Pomiar zapewne powinien wykazać większe ciśnienie, ale nie zmieni się to że ciśnienie podniesie się po próbie olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Jeśli możesz wykręcić świece bez demontowania niczego to i końcówkę od manometru wkręcisz w taki sam sposób. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 pamiętaj, żeby odkręcić gaz do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegosz Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 hmm... masz całkowitą rację. Nie wiem czemu chciałem to odkręcać...omg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegosz Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Pomiar dokonany, na rozgrzanym silniku, na odkręconym gazie do końca, wkręcaną końcówką i wyniki są takie:-pomiar 1 (bez leju) ok 115 PSI- pomiar 2 (ok 5ml oleju na tłok) ok 135 PSI.To wraz mniej niż wg serwisówki. Co z tym fantem zrobić? Czy pierścienie mogą być zapieczone? Czy raczej przy tak niskiej kompresji to już są zużyte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 W 15 letnim silniku wszystko jest troche zuzyte, oprocz tego pierscienie moga byc przypieczonejesli silnik chodzil caly czas na mineralym oleju, albo zmiany oleju nie byly regularne.Co do sposobu z nafta, to nie probowalem :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegosz Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 15 lat ma, ale ten przebieg mały ma teoretycznie. z tego co wiem to od 2008 chodził na półsyntetyku (ok. 13 000km), a wcześniej to nie wiem (ok 30 000km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 (edytowane) Jak bierze olej to zanczy że czeka cię remont silnika. Edytowane 20 Lipca 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Bez przesady, pół litra to jeszcze nie ma tragedii. Jak zacznie brać litr to wtedy tak. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Nie każe ci robić remontu ale mój motor brał i musiałem robić remont - miał wyżeźbienie na cylindrze wielkości kciuka. Jak go rozpaliłem i rozgrzałem to było siwo na podwórku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Jezeli piszesz o swoim Wektorze, to Honda jest troszke inna klasa sprzetu i sie deczko wolniej zuzywa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.