Skocz do zawartości

Kawasaki kle 500 nie osiaga maksymalnych obrotów!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam naprawiam własnie kawasaki wspomniane w tytule. Koncza mi sie juz pomału pomysly stad prosba o wasza pomoc. Moze spotkaliscie sie juz z takim problemem. Mianowicie motor osiaga tylko 8000 obr/min. Nie jest to fabryczna blokada w postaci odciecia zaplonu. Jezeli odkrece zdrowo manetke motor osiaga tylko 6500-7000 obr/min. Jak szybko odkrecam manetke motor rozkreca sie ale slychac jakby go zalewalo (swiece niby wporzadku, nowe wstawione i wyregulowany skład mieszanki). Jak dojdzie do maksymalnego progu obrotow jest wrazenie jakby zaplon nie domagal strzela troche do tlumika. Nigdy nawet na chwile nie udalo mi sie wskoczyc na wyzsze obroty niz 8000.

Na obrotach w przedziale od 0 do 8000 zachowuje sie calkiem przyzwoicie mozna nim jezdzic. Jednak jego praca nie jest idealna od czasu do czasu strzeli w tlumik. Jak chodzi na obrotach to slychac ze co jakis czas jego praca jest zaklucana.

 

Co zrobilem: wymienilem swiece, sprawdzilem i wyczyscilem gazniki, sprawdzilem gazniki i caly filtr powietrza pod katem zaciagania dzikiego powietrza.

 

Zrobilem synchronizacje i co ciekawe, nie mozna go dokladnie z synchronizowac tak jakby zawory były juz lekko podparte. Wiec zsynchronizowalem go na ile to bylo mozliwe. Jedyna rzecza mechaniczna, ktorej nie sprawdzalem byly tylko zawory. Wedlug mnie to nie jest ich akurat przyczyna.

Jesli sie orientujecie? W modulach raczej sie nie zdarza sytuacja ze uszkadza sie oprogramowanie i jest zle sterowanie katem wyprzedzenia zaplonu. Modul nowy jest drogi, nie chcem w ciemno kupowac nowego modułu. Zaplon raczej sam sie nie mogl przestawic ale nie sprawdzalem tego. Podejrzane jest to strzelanie do wydechu. Dojdzie do 8000 tysiecy jesli nie zamocno odkrece manetke stoi i strzela w tlumik. Dodam ze brzmi to jak odciecie zaplunu stosowane w modulach ale pewnosci do konca nie mam.

Jesli jest ktos z okolic Gizycka z takim motorem prosze o kontakt jesli moglbym przelozyc swoj modul do innego motoru odrazu wykluczylbym badz potwierdzil wine modulu!!!! Za pomoc z gory dziekuje.

Edytowane przez Dawid886
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się wziął za elektrykę i zrobił pomiary, sprawdzając dane z tymi zawartymi w tabeli http://www.serviskaw...lektryczna.html

PS: Jak będziesz robił pomiar impulsatora (czujnik położenia wału) to zaopatrz się w oscyloskop, bo zwykły multimetr pewnie nie pokaże więcej jak 0,5V. Ogólnie strona podana wyżej jest naprawdę warta uwagi, i każdy użytkownik KLE powinien ją przewertować dokładnie. pozdro

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek błachostki.

-odpowietrzenie zbiornika paliwa - częsty problem serio

-czy przewody paliwowe są nie podgięte - zdarza się ;)

-czy zawór podciśnieniowy dobrze działa(nie pamiętam czy takowy jest w KLE)

-czy kanały prowadzące do zaworu nie są zatkane

-ktoś pisał o króćcach też sprawdź.

-przewody WN

-fajki

-filtry powietrza i paliwa

Dopiero szukaj poważniejszych rzeczy

 

Możliwe że masz też nieprawidłowo ustawione poziomy w gaźniku

Edytowane przez stoodent1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o swiece to jak wyjolem mialy za bogata mieszanke kolor ciemny braz przechodzacy w czarny. Ustawilem sklad mieszanki (zubozylem) zacza lepiej pracowac troszke, ale to problemu nie rozwiazalo.

Swiec jeszcze nie sprawdzalem bo motor stoi musze sie przejechac kawalek i wtedy wykrece. Przewody paliwowe caly filtr przegladalem niby wszystko wydaje sie ok. Krucce tez niby sa ok. Ale golym okien nie zobacze malych pekniec. Wiec prysne na nie (samostart gdzie moge to dostac!!!!!!). Ja kiedys zawsze sprawdzalem dezodorantem. Przewody WN i fajki niby sa OK. Nie sprawdzalem tylko poziomow w gazniku,

Sprawdze swiece jak beda dobrze wypalaty to wyklucze to. Zostalo mi prysnac "samostartem" i ewentualnie sprawdzic poziomy paliwa w gaznikach jak to nie pomoze bedzie trzeba chyba zabrac sie za elektronike i kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się wymądrzać, ale mam pewna uwagę.

Jeżeli zdiagnozowałeś że za bogata mieszanka, zubożyłeś ja i jest troche lepiej ale nie rozwiązuje problemu to ja obstawiam na:

filtr powietrza.

 

Jest juz bardzo mocno zatkany i tyle. Dla małego zapotrzebowania na oddech jeszcze biedaczek jakoś daje radę ale na max-a to już dusi się.

Poza tym to tłumaczy wzbogacenie mieszanki.

 

ed.

wydłub go i zrób małą rundkę (chyba nic mu nie będzie) Tyle że bez filtra bedziesz miał zbyt uboga mieszankę dla odmiany. Przecież ją jeszcze zubożyłeś.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem :)

Ale czy próbowałeś jechać bez filtra żeby zobaczyć różnicę?

Bo wyglądać to on może, może być nawet całkiem nowy ale nie działać tak jak powinien

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie probowalem bez filtra. Jednak sprawdzilem filtr jest czysty powietrze lekko przechodzi przez niego. Sprawdzilem rowniez calą obudowe filtra czy nie jest moze cos zatkane itd.. Wykluczylem wine filtra jesli o to pytasz.

 

Ponadto gdyby problem byl z filtrem odrazy bylo by to slychac podczas pracy motocykla. I wplywaloby to na caly zakres obrotow motocykla idt. Szukam innej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Uparty jesteś

Przecież mialeś wpływ (hipotetycznie) od samego początku w postaci okopconej swiecy.

A opór powietrza przelatującego przez filtr nie jest liniowy,początkowo znikomy wzrasta geometrycznie. Ja osobiscie sprawdziłabym, bo nie wierzę sobie :)

i nawet gdy jestem pewna to zostawiam margines. Tak na wszelki wypadek.

A czy obserwowałeś jak pracuje przepustnica podciśnieniowa ? Czy szarpie się w wyraźnie w takt pracy silnika, czy taka ospała jakby?

(tzn. zakladam że taki gaźnik masz w swoim moto)

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze reaguje na przepustnice. Problem pojawia sie gdy mocniej podniose przepustnice. Do tych 8 tysiecy dobrze sie zachowuje jest w miare dynamiczny nie slychac żeby go muliło sprawia wrazenie dobrze pracujacego motocykla. Jednak od czasu do czasu slychac lekkie zaburzenie pracy opisalem to w pierwszym poście. :) Wydaje mi sie, że jezeli nie łapie dzikiego powietrza. To bedzie trzeba szukac przyczyny w ukladzie zaplonu. Na tą chwile nie mam innego pomysłu.

 

Jak sie zabiore do niego to sprawdze twoj pomysl z filtrem. :)

Wtedy napisze o rezultacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu oddając silnik od B400 do mechaników stwierdzili krzywe koło magnesowe i objaw był taki, że silnik miał duże trudności z przekroczeniem 10'000 obr/min. U ciebie problem jest z tym, że coś w elektryce nie może wygenerować iskry w tempie szybszym niż 8000obr/min silnika to oporność cewek raczej odpada chyba, że z jakiegoś dziwnego powodu tylko w tym i wyższym zakresie niedomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...