Pchła Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Wczoraj byłam na pokazie SKILLZ UP Juwenalia Tour w Poznaniu i zauważyłam 1 rzecz. Nie rozumiem zjawiska, wiec pełna frustracji i ciekawości wbijam na forum. Przy każdej ewolucji dało się wyraźnie usłyszeć, że zawodnik będąc w powietrzu dodaje gazu. I tu pojawia się pytanie: po co? Zbija biegi? (wydaje mi się to mało prawdopodobne) Podbija obroty? (jeśli tak, to co to mu da przy lądowaniu?) Czy może po prostu "lans"? P.S. Strasznie mało ludzi przyszło na pokaz, a szkoda, bo było super :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Kieruje motocyklem, moment od koła zmienia pozycje w locie dodając gazu unosi przód a ujmując obniża przód Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Ciezko by bylo zrobic backflipa nie dodajac gazu ;-) Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pchła Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Czyli to dodawianie gazu służy wyłącznie korekcji toru lotu? Aż mi głupio, że nie wpadłam na taką możliwość, ech. :rolleyes:Dziękuję bardzo za odpowiedzi, mogę spać spokojnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 I po to żeby nie zgasł przy lądowaniu. Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pchła Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 I po to żeby nie zgasł przy lądowaniu. A dlaczego miałby zgasnąć przy lądowaniu? Tzn, rozumiem, że silnik zgasłby na skutek zbyt niskich obrotów, ale na skutek czego te obroty spadają w trakcie lotu? Bo na skutek samego przymknięcia gazu obroty nie spadają od razu do "szalonych" nizin? Wiem, że pewnie te pytania wywołują uśmiech i reakcję "facepalm", ale ja nie mam pojęcia o mechanice a chciałabym jakąś wiedzę nabyć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpers Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Raczej nie powinien gasnąć, a jeśli już, to jak mówcie o backflipach to po prostu jak moto jest do góry nogami to mogło by zgasnąć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Nie chodzi o możliwość zgaśnięcia tylko przy lądowaniu koła muszą mieć właściwą prędkość żeby się nie wyłożyć. Sama ewolucja trwa na tyle krótko, że nawet z zamkniętym gazem wirujące koło będzie napędzało silnik tak jak przy odpalaniu na pych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adel Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 jeśli się nie mylę, to też po to, żeby rozciągnąć wahacz, żeby zawieszenie lepiej tłumiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Odwijanie manetki ściska wahacz. Zobacz nagrania z hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 No jak? Im większe obroty, tym dupa bardziej idzie do góry, więc rozpręża. Przecież przy przyspieszaniu moto się podnosi. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A może mi się coś popierniczyło.... My bad m8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Moto X to trochę nie moja dziedzina, ale jeśli mogę coś zasugerować: przy lądowaniu zawodnicy dodają gazu po to by zadziałał wpływ jaki napięty łańcuch ma na siadanie tyłu, innymi słowy z gazem szanse dobicia tylnego amortyzatora są mniejsze. Przy ewolucjach, może to mieć coś wspólnego z reakcjami żyroskopowymi? W powietrzu gdy nie działają żadne siły na styku opon z nawierzchnią zawodnik skręcając kierownicą o duży kąt może spowodować położenie się motocykla na boku (precesja żyroskopowa), tylne koło niby się nie skręca, ale może jest dla nich konieczne by obracało się w niektórych momentach szybciej? Może powód jest bardziej prozaiczny i chodzi o to żeby po prostu żeby silnik nie zgasł albo żeby dać publice dodatkowy bodziec akustyczny ;-) Edytowane 13 Maja 2012 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Raczej nie powinien gasnąć... To inaczej napiszę: "żeby nadmiernie nie wyhamować silnikiem przy lądowaniu" :) Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pchła Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 No jak? Im większe obroty, tym dupa bardziej idzie do góry, więc rozpręża. Przecież przy przyspieszaniu moto się podnosi. Im większe obroty tym dupa bardziej idzie do góry? A to nie jest tak, że jak odwijam manetkę, czyli dodając gazu podnoszę obroty, to do góry idzie przód? A dupa się unosi przy hamowaniu, w tym momencie też siada przód. Odwijanie manetki ściska wahacz. Zobacz nagrania z hamowni. Ok, udało mi się dojść do tego co to jest wahacz i mniej więcej z czym się to je. Dobrze rozumiem, że manipulacja manetką ściska/rozpręża wahacz z powodu: "Pionowa składowa siły rozciągającej łańcuch, działająca między zębatką zdawczą a tylnym kołem łańcuchowym, wywiera pewną siłę na oś wahacza."?*To sprężanie/rozprężanie działa zarówno w przypadku wahaczy jednoramiennych jak i wahaczy dwuramiennych? Tzn jestem w stanie wyobrazić sobie ewentualne sprężenie wahacza dwuramiennego, ale jednoramiennego niekoniecznie. * źródło: http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Geometria_motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.