tomprz Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Szkoda kasy na taki drogi olej, konia z rzędem temu kto zobaczy jakąkolwiek róznicę pomiędzy różnymi producentami w tej samej klasie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Szkoda kasy na taki drogi olej, konia z rzędem temu kto zobaczy jakąkolwiek róznicę pomiędzy różnymi producentami w tej samej klasie oleju. nikt nie powiedział ze motocykle to tanie hobby. poza tym producent podaje minimalne paramtery ktore olej musi spełniać a zdaża się że tylko niektore oleje to spełniają, tak jest np. z silnikami rotax ktore sa w aprilii i w ktmach podobnie. niewiedza prowadzi tylko do jednego - duzych wydatków Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 A ja pomiędzy Motulem 300V 10W40, a Agipem 10W60 czuję różnicę na korzyść Agip, Eni. Motul to syf.Wyczułeś zauważalny wzrost mocy na kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Przeczytałem uważnie i jak zwykle nie ma konkretow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 No, lubisz to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Przeczytałem uważnie i jak zwykle nie ma konkretow. chyba nie koniecznie uważnie bo z konkretów napisał ze rzadziej włącza się wentylator i trzyma niższą temperature. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 chyba nie koniecznie uważnie bo z konkretów napisał ze rzadziej włącza się wentylator i trzyma niższą temperature.Czyli wynika że olej agip gorzej oddaje temperaturę w wymienniku ciepła.Bo motul oddawał wiecej, czego wynikiem było częstsze włączanie wentylatora.Na logikę Motul w tym tescie był lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 a moim zdaniem lepiej ją rozprowadza co powoduje że ciecz nie nagrzewa się tak gwałtownie jak przy motulu - agip do przodu sprawa jest dośc prosta, wystarczy porównać karty produktów i wszystko jest jasne. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Jedyne miejsce, w którym olej ma kontakt z cieczą chłodzącą to wymiennik ciepła pod filtrem oleju. Jesli olej jest gorący to oddaje temperature do cieczy.Więc ponowię: czy lepszy jest ten co oddał wiecej ciepła do cieczy i w efekcie tego podgrzał wodę i zmusił wentylator do odprowadzenia tego nadmiaru poza układ, czy ten olej, który w tych samych warunkach nie doprowadził do powyższego efektu?Rozważajmy jako układ termodynamiczny, a nie argumentujmy: bo tak. sprawa jest dośc prosta, wystarczy porównać karty produktów i wszystko jest jasne.Dokonaj na potrzeby forum tego porównania, proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 nie ma problemu. potraktujmy najważniejsze parametry bo takie jak temp. krzepnięcia srednio nas interesuje bo w mrozach poniżej 30 stopni raczej na motocyklu nie jezdzimy :) ale podają to trzeba porownać MOTUL: LEPKOŚĆ PRZY 40°C (104°F) ASTM D445 82.3 mm²/sLEPKOŚĆ PRZY 100°C (212°F) ASTM D445 13.13 mm²/sINDEX LEPKOŚCI ASTM D2270 160TEMP ZAPŁONU ASTM D92 240°C / 464°FGĘSTOSC TBN ASTM D 2896 8.3 mg KOH/g AGIP LEPKOŚC PRZY 100°C mm²/s 23.5LEPKOSC PRZY 40°C mm²/s 160INDEX LEPKOŚCI - 177LEPKOŚC -25 °C mPa,s 6800TEMP ZAPŁONU °C 225TEP KRZEPNIĘCIA°C -36GĘSTOŚĆ at 15°C kg/l 0,856 Czyli jak widac najwazniejsze parametry na plus agipa Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Temat pięknie się rozwija!Wyszperałem w necie, że do mojej hondziny leje się olej 10w40 SG albo SF! A Agip ma klasę(?) SJ, czyli teoretycznie lepszejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 nie ma problemu. potraktujmy najważniejsze parametry bo takie jak temp. krzepnięcia srednio nas interesuje bo w mrozach poniżej 30 stopni raczej na motocyklu nie jezdzimy :) ale podają to trzeba porownać Ale przy Agipie nie ma podanej normy ASTM.Nie nadaje sie póki co do porównania.GĘSTOSC TBN ASTM D 2896 8.3 mg KOH/g--- to jest liczba zasadowa TBNnie ma sie nijak do przytoczonego dalej "GĘSTOŚĆ at 15°C kg/l 0,856" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 A ja pomiędzy Motulem 300V 10W40, a Agipem 10W60 czuję różnicę na korzyść Agip, Eni. Motul to syf. przytoczone tabele porównań pokazują, że olej 10w40 różni się od 10w60 a nie że motul różni się od agipa.Jeśli weźmie się agipa 10w40 będzie miał podobne parametry lepkości do motula. 10w60 daje lepszą ochronę i ponoć minimalnie gorsze osiągi (większa lepkość = większe tarcie) a także z tego co wyczytałem trochę go więcej spala. Większa lepkość czyli po przejściu tłoka więcej oleju zostaje na ściankach cylindra i zostaje to spalone podczas pracy. patrząc na to wszystko widać, że jeśli silnik nie wymaga wg serwisówki 10w50 / 60 i nie jest użytkowany w trudnych wysokich warunkach termicznych to optymalnym olejem będzie 10w40, pomimo gorszych cyferek w tabelkach. motule 300v są estrowe więc gwarantują długą trwałość olejów w przeciwieństwie do "syntetyków" hc. Nie wiem czemu motul nie na 60 tek do motocykli bo do samochodów ma:http://allegro.pl/motul-300v-le-mans-20w60-2l-ferrari-porsche-gt-i2287106782.html Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Dziwi mnie też, że castrol nie ma -w60 do motocykli a do aut jest. Generalnie to nie można porównywać olei o różnych lepkościach i płynności w danej temperaturze, tzn. np. 10w40 i 10w60. Bo już z zasady w60 łapie się do wyższej kategorii w tabelce jeśli chodzi o lepkość. Zastanawiam się, czy motul 300v podobnie jak castrol power 1 racing nie ma tej lepkości na niższym poziomie celowo. Przecież to wcale nie oznacza, że ochrona silnika jest dużo gorsza. Jak wyżej zauważyliśmy, im lepkość większa ponad pewien poziom tym większe tarcie, większa możliwość spalania oleju. Uważam, że zalewanie takiego oleju, czyli 10w60 o tak wysokim współczynnyku lepkości( na poziomie 22-25 przy 100C) ma uzasadnienie przy naprawdę obciążonych jednostkach, jak dragi czy motocykl z turbiną. Co ciekawe 300v ma niższą specyfikacje jaso niż castrol, który jest od niego tańszy. Tak czy siak uważam, że motul jest przereklamowany. Jego cena jest według mnie niczym nie uzasadniona. Edytowane 13 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Castrol Power 1: 4 litry 138 pln, motul: 240.Nic nie uzasadnia ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.