Skocz do zawartości

3 oleje - który najlepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda kasy na taki drogi olej, konia z rzędem temu kto zobaczy jakąkolwiek róznicę pomiędzy różnymi producentami w tej samej klasie oleju.

 

nikt nie powiedział ze motocykle to tanie hobby.

 

poza tym producent podaje minimalne paramtery ktore olej musi spełniać a zdaża się że tylko niektore oleje to spełniają, tak jest np. z silnikami rotax ktore sa w aprilii i w ktmach podobnie. niewiedza prowadzi tylko do jednego - duzych wydatków

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem uważnie i jak zwykle nie ma konkretow.

 

chyba nie koniecznie uważnie bo z konkretów napisał ze rzadziej włącza się wentylator i trzyma niższą temperature.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie koniecznie uważnie bo z konkretów napisał ze rzadziej włącza się wentylator i trzyma niższą temperature.

Czyli wynika że olej agip gorzej oddaje temperaturę w wymienniku ciepła.

Bo motul oddawał wiecej, czego wynikiem było częstsze włączanie wentylatora.

Na logikę Motul w tym tescie był lepszy.

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem lepiej ją rozprowadza co powoduje że ciecz nie nagrzewa się tak gwałtownie jak przy motulu - agip do przodu

 

sprawa jest dośc prosta, wystarczy porównać karty produktów i wszystko jest jasne.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne miejsce, w którym olej ma kontakt z cieczą chłodzącą to wymiennik ciepła pod filtrem oleju. Jesli olej jest gorący to oddaje temperature do cieczy.

Więc ponowię: czy lepszy jest ten co oddał wiecej ciepła do cieczy i w efekcie tego podgrzał wodę i zmusił wentylator do odprowadzenia tego nadmiaru poza układ, czy ten olej, który w tych samych warunkach nie doprowadził do powyższego efektu?

Rozważajmy jako układ termodynamiczny, a nie argumentujmy: bo tak.

 

sprawa jest dośc prosta, wystarczy porównać karty produktów i wszystko jest jasne.

Dokonaj na potrzeby forum tego porównania, proszę.

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu.

 

potraktujmy najważniejsze parametry bo takie jak temp. krzepnięcia srednio nas interesuje bo w mrozach poniżej 30 stopni raczej na motocyklu nie jezdzimy :) ale podają to trzeba porownać

 

MOTUL:

 

LEPKOŚĆ PRZY 40°C (104°F) ASTM D445 82.3 mm²/s

LEPKOŚĆ PRZY 100°C (212°F) ASTM D445 13.13 mm²/s

INDEX LEPKOŚCI ASTM D2270 160

TEMP ZAPŁONU ASTM D92 240°C / 464°F

GĘSTOSC TBN ASTM D 2896 8.3 mg KOH/g

 

 

AGIP

 

LEPKOŚC PRZY 100°C mm²/s 23.5

LEPKOSC PRZY 40°C mm²/s 160

INDEX LEPKOŚCI - 177

LEPKOŚC -25 °C mPa,s 6800

TEMP ZAPŁONU °C 225

TEP KRZEPNIĘCIA°C -36

GĘSTOŚĆ at 15°C kg/l 0,856

 

Czyli jak widac najwazniejsze parametry na plus agipa

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu.

 

potraktujmy najważniejsze parametry bo takie jak temp. krzepnięcia srednio nas interesuje bo w mrozach poniżej 30 stopni raczej na motocyklu nie jezdzimy :) ale podają to trzeba porownać

 

Ale przy Agipie nie ma podanej normy ASTM.

Nie nadaje sie póki co do porównania.

GĘSTOSC TBN ASTM D 2896 8.3 mg KOH/g--- to jest liczba zasadowa TBN

nie ma sie nijak do przytoczonego dalej "GĘSTOŚĆ at 15°C kg/l 0,856"

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pomiędzy Motulem 300V 10W40, a Agipem 10W60 czuję różnicę na korzyść Agip, Eni. Motul to syf.

 

 

przytoczone tabele porównań pokazują, że olej 10w40 różni się od 10w60 a nie że motul różni się od agipa.

Jeśli weźmie się agipa 10w40 będzie miał podobne parametry lepkości do motula.

 

10w60 daje lepszą ochronę i ponoć minimalnie gorsze osiągi (większa lepkość = większe tarcie) a także z tego co wyczytałem trochę go więcej spala. Większa lepkość czyli po przejściu tłoka więcej oleju zostaje na ściankach cylindra i zostaje to spalone podczas pracy.

 

patrząc na to wszystko widać, że jeśli silnik nie wymaga wg serwisówki 10w50 / 60 i nie jest użytkowany w trudnych wysokich warunkach termicznych to optymalnym olejem będzie 10w40, pomimo gorszych cyferek w tabelkach.

 

motule 300v są estrowe więc gwarantują długą trwałość olejów w przeciwieństwie do "syntetyków" hc.

 

Nie wiem czemu motul nie na 60 tek do motocykli bo do samochodów ma:

http://allegro.pl/motul-300v-le-mans-20w60-2l-ferrari-porsche-gt-i2287106782.html

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie też, że castrol nie ma -w60 do motocykli a do aut jest. Generalnie to nie można porównywać olei o różnych lepkościach i płynności w danej temperaturze, tzn. np. 10w40 i 10w60. Bo już z zasady w60 łapie się do wyższej kategorii w tabelce jeśli chodzi o lepkość.

 

Zastanawiam się, czy motul 300v podobnie jak castrol power 1 racing nie ma tej lepkości na niższym poziomie celowo. Przecież to wcale nie oznacza, że ochrona silnika jest dużo gorsza. Jak wyżej zauważyliśmy, im lepkość większa ponad pewien poziom tym większe tarcie, większa możliwość spalania oleju.

 

Uważam, że zalewanie takiego oleju, czyli 10w60 o tak wysokim współczynnyku lepkości( na poziomie 22-25 przy 100C) ma uzasadnienie przy naprawdę obciążonych jednostkach, jak dragi czy motocykl z turbiną.

 

Co ciekawe 300v ma niższą specyfikacje jaso niż castrol, który jest od niego tańszy. Tak czy siak uważam, że motul jest przereklamowany. Jego cena jest według mnie niczym nie uzasadniona.

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...