xBartekx93 Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Nabyłem dziś motocykl marki romet mińsk 125 model 400. Wymaga wymiany tylniego błotnika oraz kilka elementów jest do naprawy , z niewiadomej mnie przyczyny nie działają migacze , tylnia lampa + stóp , postojowe , wszystkie żarówki są dobre , działa tylko długie(poprzedni właściciel twierdził że to wina braku akumulatora , czy to możliwe?). Owe moto do złudzenia przypomina wsk 125 , i tu moje pytanie , czy elementy z wsk-i będą pasować do rometa? I drugie pytanie , jest to silnik 2t , czy jest jakiś sposób by samemu nie trzeba było mieszać oleju z paliwem tylko by działo się to samoistnie podczas jazdy? Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Trudno to nazwać polskim motocyklem, bo romet to tylko naklejka. Jeśli oświetlenie nie działa to problem jest z połączeniami lub brakami w instalacji albo ewentualnie prądnica ma dość. Elektryka w tym moto to bardzo trudny temat, zwłaszcza gdy masz zaniedbany egzemplarz. Zacznij od tego żeby dorwać się do schematu elektryki i sprawdzić czy masz wszystko.Jeśli chodzi o oleu, to w tym cacku nigdy nie było dozownika i musisz sam działać. Ten motocykl produkuje się nadal ale jest problem z dostępem do części. Jak dobrze poszukasz to nawet elektroniczny zapłon się znajdzie. Inne nazwy tego cuda to Pronar 125 (chyba już skończyli z tym) i nowa "WFM" http://wfm.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Mój jest rocznik 88 od pierwszego właściciela , długo stał tylko przepalany , więc instalacja może być do "łatania" , a jeśli chodzi o produkcje to te sprzęty wychodziły z taśm w bydgoszczy w latach 1988-90. Nic mi o innych "modelach" nie wiadomo więc jeżeli są to prosił bym o jakieś dokładniejsze nazwy. A co do schematów , są jakieś strony temu poświęcone czy trzeba szukać na "ślepo"? Schemat już mam , co do innych modeli tego moto nic nie zdążę wyczytać , czas goni. Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Pronar to głównie dodatek do wielkiego ciagnika z Białorusi. Cały osprzet typu licznik, koła, osłony,lampa i rama to jeszcze pozostałość po ZSRR czyli nie gniotsa nie łamiotsa. Silniki to juz dzisiejsza produkcja made in Taiwan czi inna China były to zarówo 2T jak i 4T http://minsk-moto.com/RU/m125.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Nie ma dokładniejszej nazwy :) Pronar 125 2T, Mińsk 125, Romet Mińsk 125 i wskazana WFM. Sam też miałem '88 rometowskiego ale był zdymany prze okrutnie. Schemat interesuje Cię tylko jeden do mińska 125 i tyle.W razie pytań wal do ludzi z WFM, bo oni mają to obcykane chyba najlepiej. Jedyna co możesz teraz zrobić to sprawdzić czy przewody są dobrze podłączone i czy wychodzi napięcie z drugiej strony modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Instalacja to tragiczna łamigłówka +.+ , zdobyłem nawet dobry akumulator , sprawdzałem czy wszystko jest podpięte i nadal działały tylko długie , wszystkie żarówki są dobre i sprawdzone , niestety ja sam nie posiadam miernika :/ , są jakieś "domowe" bezpieczne sposoby na sprawdzenie instalacji? Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Instalacja to tragiczna łamigłówka +.+ , zdobyłem nawet dobry akumulator , sprawdzałem czy wszystko jest podpięte i nadal działały tylko długie , wszystkie żarówki są dobre i sprawdzone , niestety ja sam nie posiadam miernika :/ , są jakieś "domowe" bezpieczne sposoby na sprawdzenie instalacji?Tak, są takie "bezpieczne" metody, to żarówka z 2 przewodami i akumulator podłaczany do poszczególnych układów dostarczających prąd do odbiorników. Ale bez wiedzy co ma jak być połączone to wiele nie zdziałasz. W tej kwesti nie ma łatwych czarów, które uzdrowią problem. Bardzo dużo motocykli z powodu problemów z elektryką kończyło tak jak twój egzemplarz, odstawione na "lepsze" czasy a po latach na złomowisku. Musisz niestety zdobyć wiedzę o instalacji, potrafić ją wykorzystać samemu albo dać zarobić elektromechanikowi, chociaż koszt naprawy pewnie będzie większy niż wartość tego jednośladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Hehe. Mińsk 125... nie znam nawet słów którymi mógłbym określić moje uczucie do nich... Idź w sobotę na targowisko i kup jakiś miernik za 20 zeta, szałowy nie będzie ale do Mińska wystarczy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Jest nowy problem , byłem dziś u kolegi i zmieniając biegi w górę wszystko jest płynnie , lecz podczas redukcji jest problem , silnik wyje(bez względu na obroty) , a sprzęgło blokuje się na bardzo krótko lecz powoduje to silne szarpnięcie , pomijając błąd z mojej strony co może powodować takie zjawisko? Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Zły olej w skrzyni biegów. Jeśli wlałeś samochodowy to sprzęgło się ślizga i nie złapie. Jeśli jest właściwy to trudno mi powiedzieć, może jest zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 I tylko to? Bo tak wgl to dopiero elektryka zrobiona jest , nic więcej. Jak wymienię płyn będzie dobrze? Moto na tylko 5500 km przebiegu więc chyba się nie zużyło? Mam jeszcze kilka pytań , otóż na przednich amortyzatorach jest rdzawy nalot , to samo na felgach i tylnich amortyzatorach , jak to wyczyścić i zakonserwowac by taki nalot już się nie pojawiał? Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Ujmę to tak. Nigdy na oczy nie widziałem mińska z przebiegiem większym niż 6'000km. To jest motocykl idiotoodporny ale potrafi się zepsuć od tak sobie, bo miał gorszy dzień. Nie wiem czy będzie dobrze ale to prosta rzecz do zrobienia i względnie mało kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Czy prądnica w tym sprzęcie ładuje akumulator podczas postoju czy tylko w czasie jazdy? Kupiłem nowy i muszę go naładować ale nie mam prostownika a jest mały problem z oświetleniem , co prawda wszystko działa ale tylko na wysokich obrotach(dopiero wtedy łapią migacze i światła). Bo jeździć to problematyczne , zmieniłem olej w przekładni i teraz tylko jedynka jest do wyczucia , reszta biegów i luz wchodzą jakoś dziwnie , wgl nie czuje czy bieg wszedł czy nie x.x , tyle że już nie szarpie i nie wyje , za dużo oleju(nalane ok 1 mm ponad kreskę na bagnecie)? Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Olej w skrzyni z dokładnościa co do mm? No no no zacnie! Problemy z biegami to nie tyle od nadmiaru oleju, co może od rodzaju... Choć w minsku rodzaj oliwy raczej niema nic do rzeczy.Masz miernik uniewersalny ? Jak tak to robisz:Sprawdzasz napięcie na aku przy zgaszonym moto, odpalasz i sprawdzasz napięcie jak troche wzrosło(coś ok 13V powinno być, chyba że instalacja 6v niepamiętam juz) to ładuje.Szkoda że w romet minsk wsadzili aku, w białoruskim nie było nawet na niego miejsca.Jeśli nowe aku to kwas to nie ma przymusu ładować go, bo po zalaniu i odczekaniu kilku godzin ma sie 80% naladowaną baterie. Edytowane 16 Maja 2012 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBartekx93 Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 To jest instalacja 6v ale aku w sklepie powiedział że 4v ale do świateł miał wystarczyć według sprzedawcy , ja się nieznam ale jak by co to mogę oddać lub zamienić , jeżeli będzie zły. Miernika nie mam , posługuje się żarówkami o różnym napięciu i tak sprawdzam narazie. Czy ktoś wie jaka jest orginalna prądnica w tym moto i jakie są ewentualne zamienniki , np. z chinoli i jaka będzie cena nowej/używanej? Z racji ograniczonego budżetu muszę kupić coś taniego byle chodziło więc jakieś markowe produkty nie wchodzą w gre :< Cytuj Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi. Minsk - dzwon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.