Skocz do zawartości

nie równa praca silnika lub gaśniecie na goracym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Jakbyś przeczytał cały temat, to byś zauważył, że luzy zaworowe zostały sprawdzone/ustawione.

 

A po drugie, chyba najpierw sprawdza się te prostsze rzeczy jak elementy układu chłodzenia a dopiero póżniej zastawia czy to grubsza sprawa, jak to określiłeś, że coś się przyciera. :)

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam juz stawiam na za mało wydajne chłodzenie , albo termostat albo układ zasyfiony osadami albo pompa nie istnieje (zjadło jej łopatki) .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja twardo zostaje przy moim termostacie. xD A co do łopatek, to one tak same z siebie ulegną zniszczeniu? Zawsze mi sie wydawało, że musiałoby znalezc się coś nieporządanego w układzie co by doprowadziło do zablokowania łopatek i ich połamania.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja twardo zostaje przy moim termostacie. xD A co do łopatek, to one tak same z siebie ulegną zniszczeniu? Zawsze mi sie wydawało, że musiałoby znalezc się coś nieporządanego w układzie co by doprowadziło do zablokowania łopatek i ich połamania.

 

Kawitacja je zabija. Syf tylko to przyśpiesza

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa sprawdź termostat. Wsadź go do garnka z wodą + termometr elektroniczny. Zobacz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać , i przy jakiej następuje pełne otwarcie. Dodatkowo otwarcie termostatu musi być płynne, bez żadnych skoków itd. Druga sprawa sprawdź drożność chłodnicy. Sprawdź również czy chłodnica nie jest zasyfiona z zewnątrz. Jakieś muchy, komary, liście, i takie tam sprawy w żeberkach chłodnicy :wink:. Bo i takie rzeczy się zdarzały.

 

Odnośnie nierównej pracy i gaśnięcia problem występuje tylko w momencie gdy chodzi wentylator, czy ogólnie po przekroczeniu konkretnej temperatury?

Edytowane przez Nezer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu, mam od kilku dni tak samo w swojej zx9r, gdy lece na trasie wskazówka ładnie opada od temperatury gdy jestem w korku lub toczę się powolnie w upalny dzień wskazówka idzie pod czerwone pole. Gdy motocykl chodzi sobie na jalowych i osiagnie "chyba" 90stopni to obroty zaczynają falować 1100 i zaraz na 2 sekundy wpada na 1400 i tak wkółko. Wyciągnełem termostat i jest dużo lepiej motocykl się tak nie grzeje lecz na postoju już jak osiągnie te 90 stopni to znowu to samo. Płynu nie wywala zbiorniczkiem, po zgaszeniu motoru nie bulgocze nic, uszczelka pod głowicą jakieś 2tyś km temu wymieniana. Zrobiłem włacznik manualny wentylatora gdy jade w korku, z okolic czerwonego zbija temperature ale powoli. Co może być nie tak? przypchana chłodnica? Łopatki pompy wodnej całe, ten element jest metalowy i nie ma prawa sie połamać. Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika?

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu, mam od kilku dni tak samo w swojej zx9r, gdy lece na trasie wskazówka ładnie opada od temperatury gdy jestem w korku lub toczę się powolnie w upalny dzień wskazówka idzie pod czerwone pole. Gdy motocykl chodzi sobie na jalowych i osiagnie "chyba" 90stopni to obroty zaczynają falować 1100 i zaraz na 2 sekundy wpada na 1400 i tak wkółko. Wyciągnełem termostat i jest dużo lepiej motocykl się tak nie grzeje lecz na postoju już jak osiągnie te 90 stopni to znowu to samo. Płynu nie wywala zbiorniczkiem, po zgaszeniu motoru nie bulgocze nic, uszczelka pod głowicą jakieś 2tyś km temu wymieniana. Zrobiłem włacznik manualny wentylatora gdy jade w korku, z okolic czerwonego zbija temperature ale powoli. Co może być nie tak? przypchana chłodnica? Łopatki pompy wodnej całe, ten element jest metalowy i nie ma prawa sie połamać. Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika?

 

 

Spuść płyn i zdejmij jakiś gruby wąż głównej magistrali przy silniku , wsadź palec lub spójrz czy nie ma tam za dużo osadu (kamień i inne wynalazki wytrącające się z płynu ) . Albo kup jakiś czyścik w płynie , wlej czyścik i dalej postepuj zgodnie z instrukjcą na czyściku .

minuta z wujkiem google http://www.hil.pl/-p-47.html

 

wiec mamy prawie to samo, mechanik wczoraj mowil ze mam cos z ladowaniem bo jak tylko wlaczy sie wentylator to spada ponizej 12 V, i wtedy zaczyna zle pracowac, wiec moze to kwestia regulatora napiecia?

 

Pisałem o tym wczesniej , masz problem z masa lub + na gałęzi do której przypięty jest wentylator .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika?

 

Tak jak pisałem, to kwestia ciśnienia w układzie. Jeśli korek puszcza bokiem to ciśnienie spada i obniża się punkt wrzenia cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...