Pt77 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 stawiam na luzy zaworowe. Przy goracym sie kasują i nie domykaja sie zawory, chyba ze wypalone zawory albo coś się przyciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 (edytowane) Jakbyś przeczytał cały temat, to byś zauważył, że luzy zaworowe zostały sprawdzone/ustawione. A po drugie, chyba najpierw sprawdza się te prostsze rzeczy jak elementy układu chłodzenia a dopiero póżniej zastawia czy to grubsza sprawa, jak to określiłeś, że coś się przyciera. :) Edytowane 4 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ja tam juz stawiam na za mało wydajne chłodzenie , albo termostat albo układ zasyfiony osadami albo pompa nie istnieje (zjadło jej łopatki) . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ja twardo zostaje przy moim termostacie. xD A co do łopatek, to one tak same z siebie ulegną zniszczeniu? Zawsze mi sie wydawało, że musiałoby znalezc się coś nieporządanego w układzie co by doprowadziło do zablokowania łopatek i ich połamania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Ja twardo zostaje przy moim termostacie. xD A co do łopatek, to one tak same z siebie ulegną zniszczeniu? Zawsze mi sie wydawało, że musiałoby znalezc się coś nieporządanego w układzie co by doprowadziło do zablokowania łopatek i ich połamania. Kawitacja je zabija. Syf tylko to przyśpiesza Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 (edytowane) Pierwsza sprawa sprawdź termostat. Wsadź go do garnka z wodą + termometr elektroniczny. Zobacz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać , i przy jakiej następuje pełne otwarcie. Dodatkowo otwarcie termostatu musi być płynne, bez żadnych skoków itd. Druga sprawa sprawdź drożność chłodnicy. Sprawdź również czy chłodnica nie jest zasyfiona z zewnątrz. Jakieś muchy, komary, liście, i takie tam sprawy w żeberkach chłodnicy :wink:. Bo i takie rzeczy się zdarzały. Odnośnie nierównej pracy i gaśnięcia problem występuje tylko w momencie gdy chodzi wentylator, czy ogólnie po przekroczeniu konkretnej temperatury? Edytowane 5 Maja 2012 przez Nezer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonookii Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 nierowna praca wystepuje jak silnik jest bardzo nagrzany, wskazowka jest pod czerwonym polem, gorzej pracuje przy wlaczonym wentylatorze chociaz przy wylaczonym tez pracuje czasami nie rowno i gasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Podepnę się do tematu, mam od kilku dni tak samo w swojej zx9r, gdy lece na trasie wskazówka ładnie opada od temperatury gdy jestem w korku lub toczę się powolnie w upalny dzień wskazówka idzie pod czerwone pole. Gdy motocykl chodzi sobie na jalowych i osiagnie "chyba" 90stopni to obroty zaczynają falować 1100 i zaraz na 2 sekundy wpada na 1400 i tak wkółko. Wyciągnełem termostat i jest dużo lepiej motocykl się tak nie grzeje lecz na postoju już jak osiągnie te 90 stopni to znowu to samo. Płynu nie wywala zbiorniczkiem, po zgaszeniu motoru nie bulgocze nic, uszczelka pod głowicą jakieś 2tyś km temu wymieniana. Zrobiłem włacznik manualny wentylatora gdy jade w korku, z okolic czerwonego zbija temperature ale powoli. Co może być nie tak? przypchana chłodnica? Łopatki pompy wodnej całe, ten element jest metalowy i nie ma prawa sie połamać. Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika? Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonookii Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 wiec mamy prawie to samo, mechanik wczoraj mowil ze mam cos z ladowaniem bo jak tylko wlaczy sie wentylator to spada ponizej 12 V, i wtedy zaczyna zle pracowac, wiec moze to kwestia regulatora napiecia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) Podepnę się do tematu, mam od kilku dni tak samo w swojej zx9r, gdy lece na trasie wskazówka ładnie opada od temperatury gdy jestem w korku lub toczę się powolnie w upalny dzień wskazówka idzie pod czerwone pole. Gdy motocykl chodzi sobie na jalowych i osiagnie "chyba" 90stopni to obroty zaczynają falować 1100 i zaraz na 2 sekundy wpada na 1400 i tak wkółko. Wyciągnełem termostat i jest dużo lepiej motocykl się tak nie grzeje lecz na postoju już jak osiągnie te 90 stopni to znowu to samo. Płynu nie wywala zbiorniczkiem, po zgaszeniu motoru nie bulgocze nic, uszczelka pod głowicą jakieś 2tyś km temu wymieniana. Zrobiłem włacznik manualny wentylatora gdy jade w korku, z okolic czerwonego zbija temperature ale powoli. Co może być nie tak? przypchana chłodnica? Łopatki pompy wodnej całe, ten element jest metalowy i nie ma prawa sie połamać. Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika? Spuść płyn i zdejmij jakiś gruby wąż głównej magistrali przy silniku , wsadź palec lub spójrz czy nie ma tam za dużo osadu (kamień i inne wynalazki wytrącające się z płynu ) . Albo kup jakiś czyścik w płynie , wlej czyścik i dalej postepuj zgodnie z instrukjcą na czyściku .minuta z wujkiem google http://www.hil.pl/-p-47.html wiec mamy prawie to samo, mechanik wczoraj mowil ze mam cos z ladowaniem bo jak tylko wlaczy sie wentylator to spada ponizej 12 V, i wtedy zaczyna zle pracowac, wiec moze to kwestia regulatora napiecia? Pisałem o tym wczesniej , masz problem z masa lub + na gałęzi do której przypięty jest wentylator . Edytowane 11 Maja 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 ...Jeszcze kwestia korka chłodnicy, ma troche sparciałą uszczelke wokoł moze to to? Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego korek moze powodowac wzrost temperatury/grzanie sie silnika? Tak jak pisałem, to kwestia ciśnienia w układzie. Jeśli korek puszcza bokiem to ciśnienie spada i obniża się punkt wrzenia cieczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.