Skocz do zawartości

R6 2009 SILNIK problem czy norma?? pomóżcie


mariusz600rr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem od znajomego R6 2009 z przebiegiem 5800 km. Ogólnie fajny sprzęt, na wyższych obrotach straszny szatan ale mam jedno pytanie bo coś mnie trochę męczy i już nie wiem czy to ja sobie coś wkręcam czy faktycznie jest coś nie tak :)

 

A więc:

Jak jadę i skręcam np w drogę podporządkowaną np na 2 biegu i zaczynam przyspieszać z niskich obrotów to silnik przez moment chodzi "inaczej", czuć taką trochę dziwną pracę silnika. Jest to dosłownie przez chwilę i nie występuje cały czas, najczęściej właśnie podczas jakiegoś wolnego skręcania i przyspieszania z niskich obrotów. Jak się ruszy normalnie 1, 2, 3 np 6-10 tys to w ogóle tego nie ma. Co myślicie?? Ten typ tak ma czy po prostu ja już zaczynam zbytnio się doszukiwać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze znajomym. Powiedział, że to przez exupa (a raczej jego brak) bo w tej R6 jest wstawiony ten akrapovic megaphone :) i poczytałem więcej i faktycznie jest napisane, że exup jest odpowiedzialny za charakterystykę pracy w dolnym zakresie obrotów. Bo na wyższych idzie jak przecinak :)

Edytowane przez mariusz600rr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też exupa nie ma i niby chodzi normalnie (niezależnie od wydechu), ale za to Cebra RR, którą oglądałem celem zakupu też exupa nie miała i na wolnych chodziła nierówno, tak jakby na "ostrzejszych" wałkach rozrządu była. Ale to raczej tylko dotyczyło biegu jałowego i ciut powyżej, potem wkręcała się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kivi jeździłem 3 lata 600RR i nie miałem takiego problemu :) więc myślę, że to nie chodzi o zbyt niskie obroty tylko właśnie o brak tego exupa. Trochę już jeździłem i wiem jak chodzi dławiące się moto ;)

 

Limo zrobiłem nią dopiero kilkanaście kilometrów także nie jestem w stanie teraz dokładnie powiedzieć. Myślę, że w granicach 2,5-3,5 tys. Po prostu przy przyspieszaniu z niskich obrotów po chwili czuć taką trochę inną pracę silnika. Jest to po chwili przy dolnych obrotach i zaraz znika, później się wkręca normalnie i problem nie występuje.

Edytowane przez mariusz600rr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po tym wykresie http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_megaphone_exhaust_system_for_the_yamaha_yzf_r6_2008_2009_/ya_yzfr6_so_2008-2009_diag.jpg ten silnik będzie źle chodził przy niskich prędkościach obrotowych. Nikt nie konstruuje akcesoryjnego wydechu do sporta żeby pyrkać po mieście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...