Skocz do zawartości

szarpanie przy zmianie biegów, trudności we wrzucaniu biegów


Marek-MK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam mały problem w swoim Kawasaki Zephyr 550, po rozgrzaniu silnika mam trudności ze zmianą biegów a przy wbijaniu pierwszego biegu występuje szarpnięcie. Po delikatnym podciągnięciu linki na regulacji przy klamce sprzęgła objawy zanikają, ale sprzęgło zaczyna lekko ciągnąć. Może ktoś potrafi opisać co może być przyczyną ewentualnie co sprawdzić lub wyregulować. Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mamy nadzieję że nie wlałeś oleju od puszki

A jaka jest różnica między standardem 10W40 do matiza a jaka do zephyra 550 . Chetnie posłucham.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie stwierdziłem takiego zjawiska . Sprzęgło ślizga się od :

- złego przygotowania przed założeniem .

- przegrzania

- złej regulacji

- naturalnego zużycia

Nalezy zbadać powyższe i wykluczyć .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie stwierdziłem takiego zjawiska . Sprzęgło ślizga się od :

- złego przygotowania przed założeniem .

- przegrzania

- złej regulacji

- naturalnego zużycia

Nalezy zbadać powyższe i wykluczyć .

 

Kilka lat temu, kiedy oleje motocyklowe były. b. drogie i mało dostępne, klienci chcieli by zalewać im olej samochodowy dobrej klasy. Po zalaniu ślizgały się te sprzęgła, które były poniżej progu zużycia. Nigdy nie ślizgało się sprzęgło, które miało długość sprężyn czy grubość okładzin w normie. Nikomu też silnik nie wybuchł itp. głupoty.

Edytowane przez yze750

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy ze zmianą biegów, tzw. klejenie się biegów przy zmianie, szczególnie szukanie luzu na postoju (co jest totalnie łajzowatą technika jazdy) może być spowodowane zbyt luźnym łańcuchem napędowym, tym przy tylnym kole. A poza tym to sprzęgło gdy się kończy to ma podobne objawy. Trudności w idealnej regulacji, raz ciągnie, raz biegi się kleją, ślizga się itp.

 

 

Luz linki nie zawsze daje radę gdy sprawdzasz jako luz klamki. Należy sprawdzić luz pancerza linki przy obsadzie na kierownicy. Lekko odciągasz pancerz od obsady i widzisz ile na prawdę luzu jest na lince. Bo patrzenie na klamkę wuja daje gdy oś klamki jest już owalna, wtedy widzisz fałszywy luz klamki.

 

 

Zbyt wysokie lub zbyt niskie obroty biegu jałowego też powoduja problemy ze zmianą biegów, a trzask przy zapinaniu jedynki ma prawie każde moto. Najbardziej odczuwalne w sprzętach z wałem napędowym, najmniej odczuwalne przy pasie napędowym. A łańcuch trzaska jak poj**ny, a gdy jest jeszcze za luźny to tłucze jeszcze mocniej, przy okazji wyklepie ślizg na wahaczu albo i sam wahacz czy nawet osłonę łańcucha.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...