Skocz do zawartości

Kilka poczatkujacych pytan


Kamil999
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odswieze temat aby nie zakladac nowego.

 

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi , po przejechaniu dobre kilkuset km juz w miare opanowalem jazde motocyklem , ale dreczy mnie jeszcze jedno pytanie

 

Czy redukcja 2 biegow na raz , czesto to robie dojezdzajac do swiatel ( z 2 biegu na luz ) ma jakies skutki ubooczne ? , czy moge smialo zrzucac z 2 na luz ?

Edytowane przez Kamil999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłagodniej redukuje się biegi wysokie z mniejszym momentem na koło (najszybsze) np 6,5,4 i od tego zacznij. potem stopniowo coraz niżej, spróbuj również jak to działa z pracą gazem bo na niskich biegach i dynamicznej jeździe to konieczność. Nie ma potrzeby włączania luzu przy zbyt dużej prędkości i czasem nie jest to przyjemne dla ucha a na pewno dla skrzyni biegów. raczej będzie Ci trudno dopasować prędkości obrotowe wielu elementów tak, aby delikatnie zamknąć sprawę. Luzu szukaj tylko przy bardzo małej prędkości.

Jeździj, trenuj i nie rób z tego matematyki tylko się ciesz motocyklem. Spróbuj się dogadać z jakimś rozsądnym, doświadczonym kolegą lub instruktorem.

Z praktyka i przeczytaną teorią "z daleka" jest tak, jak z literaturą bez zdjęć (albo z) typu samoobrona czy windsurfing w weekend.

"... w odpowiedni sposób ułóż kolano na klejnotach rodowych przeciwnika z odpowiednio dobraną siłą..., a jak już poczujesz szkwał chwyć bom w odpowiednim miejscu..."

__________________________________________________________________________________________

Sumomoto Akademia Enduro Trial www.sumomoto.pl

 

 

Nie ucz się dojeżdżać na luzie

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie powinno się dojeżdżać na sprzęgle? Jak na przykład wiem że silnik za bardzo wyhamuje motocykl i będę musiał później znów użyć gazu to nie lepiej widząc czerwone światło się do niego dotoczyć po prostu?

Zniszczysz, zużyjesz sprzęgło w ten sposób szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswieze temat aby nie zakladac nowego.

 

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi , po przejechaniu dobre kilkuset km juz w miare opanowalem jazde motocyklem ,

 

 

No to ty niezły kozak jesteś i szybko się uczysz. Ja po przejechaniu 25 tys tylko uświadomiłem sobie jak długa jeszcze droga przede mną ;) .

jazda motocyklem to najprzyjemniejsze co można robić w ubraniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy redukcja 2 biegow na raz , czesto to robie dojezdzajac do swiatel ( z 2 biegu na luz ) ma jakies skutki ubooczne ?

Z drugiego zawsze chyba redukujesz na luz jak się zatrzymujesz, bo niby jak inaczej? Wydaje mi się, że luz jest między 1. a 2. biegiem właśnie dlatego, żebu tej jedynki nie zadwyrężać, bo ona i tak dostaje kość przy wrzucaniu z luzu na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że luz jest między 1. a 2.

 

U mnie to jest w kolejnosci , luz, jedynka , dwojka , trojka itd - chyba ze jeszcze czegos nie odkryelm :D , wiec dojezdzajac do swiatel musze zarzucic jedynke , lub natychmiast przecic z 2 na luz przez jedynke ( dwa biegi na raz )

 

No to ty niezły kozak jesteś i szybko się uczysz. Ja po przejechaniu 25 tys tylko uświadomiłem sobie jak długa jeszcze droga przede mną

 

Napisalem ze w miarę opanowalem jazde , napewno do wielu z was mi jeszcze sporo brakuje.

Edytowane przez Kamil999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiego zawsze chyba redukujesz na luz jak się zatrzymujesz, bo niby jak inaczej? Wydaje mi się, że luz jest między 1. a 2. biegiem właśnie dlatego, żebu tej jedynki nie zadwyrężać, bo ona i tak dostaje kość przy wrzucaniu z luzu na 1.

 

Redukuje się do jedynki żebyś mógł uciec w razie czego (jak dojeżdżasz do świateł), a dopiero potem luz.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czegos nie rozumiem , jezeli tak to prosze o wytlumaczenie ale u mnie jest tak :

 

Odpalam motor - jest luz

 

Natepnie jedynka oraz kolejne biegi sa w dol

 

Redukcja sie odbywa tylko w gore, wiec nie rozumiem stwierdzenia ''luz jest pomiedzy jedynka a dwojka ''

Edytowane przez Kamil999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czegos nie rozumiem , jezeli tak to prosze o wytlumaczenie ale u mnie jest tak :

 

Odpalam motor - jest luz

 

Natepnie jedynka oraz kolejne biegi sa w dol

 

Redukcja sie odbywa tylko w gore, wiec nie rozumiem stwierdzenia ''luz jest pomiedzy jedynka a dwojka ''

 

To pozostaje spytać: co to za maszyna, kolego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukuje się do jedynki żebyś mógł uciec w razie czego (jak dojeżdżasz do świateł), a dopiero potem luz.

 

Nie kumam... z 2. też mogę uciekać dopóki się motur toczy.

 

Natepnie jedynka oraz kolejne biegi sa w dol

Jak w prawdziwym sporcie, możesz wrzucać kolejne biegi w pełnym złożeniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...