Skocz do zawartości

Fazer 600 muli/dusi się na wyższych biegach


cichy10001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem świeżo sprowadzonego Fazera z 2000r. Przebieg 20 kkm, filtry wymienione. świece i przewody też (bynajmniej wyglądają jak nowe). Motorek na luzie jak o na pierwszych trzech biegach jeździ idealnie nie mam zastrzeżeń, jedynie troszkę nierówno na luzie, jednak słyszałem gorsze motory. Po wrzuceniu biegów 4, 5 lub 6 motor po dodaniu gazu nie przyspiesza, zaczyna go dusić, lecz nie zwalnia, tylko wpada w wibracje. Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu dotykałem rury wychodzące z cylindrów i gdy rura na 1 i 4 cylindrze już parzy, to na 2 i 3 jest dopiero letnia i po chwili też się rozgrzewa. Czy macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamienisz cewki miejscami, to i fajki musisz odpowiednio zamienić bo inaczej będzie miał złą kolejność zapłonów.

 

Ja bym do tego inaczej podszedł- sprawdzić czy ma iskre na wszystkich cylindrach (ewentualnie spróbować co będzie się działo po zamianie miejscami świec).

Jeśli iskra jest to szukałbym źródła problemów bardziej w gaźnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę z tymi cewkami. Zamieniałem świece miejscami i było tak samo. To znaczy tak samo się nagrzewało. Zapytam jeszcze czy jest możliwe, że właśnie gaźniki są zabrudzone i na dwa cylindry idzie mniejsza dawka paliwa ?

Edytowane przez cichy10001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ewidentnie problem z zapłonem. Większość japońców 4 cylindrowych ma podwójny układ zapłonowy - jeden dla 1-4, drugi dla 2-3. Zamiana świec nic ci nie da bo problem jest przed świecami. Albo cewka (bo jest wspólna) albo impulsator (bo to on podaje do tej cewki sygnał) albo elektronika co zpałonem zarządza (nie jestem pewien jak jest w Twoim Fazerze, ale na ogół są 2 układy) . Więc zacznij jak ci Limo radzi, od zamiany cewki. Jak nie ma zmiany, to zamień impulsator, jak nie pomoże to układ zapłonowy.

I napisz jakie efekty :)

 

Nie grzeb w gaźnikach bo na razie to nie one są winne :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za konkretną odpowiedź ;) Tylko, że z tego co widziałem to tam są 4 cewki, każda na osobny cylinder. Dodam, że wszystkie świece są idealne tak zwana "kawa z mlekiem:, więc spalanie raczej dobre, a co za tym idzie prądy są w porządku. wydaje mi się, że gaźniki dają za mało paliwa i stąd wolniejsze rozgrzewanie się. A Ty jak uważasz ?

Edytowane przez cichy10001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cewki są 4 (dziwne, bo mam fazera lytra i ma 2 cewki... ??) to i tak sterownie tymi cewkami (sygnał) idzie z impulsatora. Raz miałem taki przypadek że impulsator po zagrzaniu przestawał działać. Co ja się naszukałem.... odpalasz - wszystko chodzi, pojedziesz - 2 cylindry zdychają... Teraz jak o tym myślę, to wszystko jest logiczne, ale wtedy to sobie włosy z głowy rwałem....

Tutaj najwyraźniejszą wskazówką jest fakt że to 2 i 3 nie pracują poprawnie. To jest na 100% znak problemów z układem zapłonowym bo prawdopodobieństwo że akurat te 2 gaźniki w tym samym momencie się zapchały jest bardzo małe.

A ponieważ układ jest podwójny, bardzo łatwo znaleźć winowajcę, po podmieniasz z drugiego.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak są 2 cewki, mieliście rację, coś mi się pokręciło. Zamieniłem cewki i niestety jest tak samo. Gdy 1 i 4 już gorący to 2 i 3 letni i wciąż się dusi. Dodam, że te cewki nie są oryginalne, są inne niż np. używane na alegro, możliwe, że poprzedni właściciel coś już kombinował,ale tego nie wiem i ni mogę się dowiedzieć. Niestety nie znam nikogo kto by miał Fazerke i mógł mi pożyczyć moduł zapłonowy na podmianę

Edytowane przez cichy10001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zamień impulsatory. Skoro nie cewki, to coś przed nimi. Co do modułu zapłonowego, to uczciwie powiem, nie pamiętam :) w Hondzie to co innego, bo dużo grzebałem, ale fazer chodzi jak w zegarku :)

 

Impulstory to takie dzyngsy pod deklem aparatu zapłonowego, one podają impuls do modułu, i mają w środku kontaktrony (jak zbliżysz magnes, to przełącza). Najszybciej sprawdzisz omomierzem. Powinny być obydwa takie same.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to mozliwe zamień miejscami impulsatory . Jezeli po zamianie impusatorów "zziębnie " 1 i 4 cylinder to winne sa impulsatory , jezeli nie - moduł .

 

Mozesz odszukac kable doprowadzające sygnał z impulsatorów w kostce modułu i zamienić je miejscami jednoczesnie zamieniając wzajemnie pary przewodów zasilających cewki (kabli WN nie ruszasz). Jezeli padnie wtedy 1 i 4 cylnder - do wymiany impulsatory , jezeli nic to nie da to moduł.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...