cichy10001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam. Kupiłem świeżo sprowadzonego Fazera z 2000r. Przebieg 20 kkm, filtry wymienione. świece i przewody też (bynajmniej wyglądają jak nowe). Motorek na luzie jak o na pierwszych trzech biegach jeździ idealnie nie mam zastrzeżeń, jedynie troszkę nierówno na luzie, jednak słyszałem gorsze motory. Po wrzuceniu biegów 4, 5 lub 6 motor po dodaniu gazu nie przyspiesza, zaczyna go dusić, lecz nie zwalnia, tylko wpada w wibracje. Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu dotykałem rury wychodzące z cylindrów i gdy rura na 1 i 4 cylindrze już parzy, to na 2 i 3 jest dopiero letnia i po chwili też się rozgrzewa. Czy macie jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zamień cewki miejscami i sprawdź czy dalej te same cylindry nie domagają. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy10001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Cewki ? A same fajki założyć na inne cylindry ? Przez przpadek podłączyłem fajki inaczej to motor ledwo odpalił i "bulgotał". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Jak zamienisz cewki miejscami, to i fajki musisz odpowiednio zamienić bo inaczej będzie miał złą kolejność zapłonów. Ja bym do tego inaczej podszedł- sprawdzić czy ma iskre na wszystkich cylindrach (ewentualnie spróbować co będzie się działo po zamianie miejscami świec).Jeśli iskra jest to szukałbym źródła problemów bardziej w gaźnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy10001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Sprawdzę z tymi cewkami. Zamieniałem świece miejscami i było tak samo. To znaczy tak samo się nagrzewało. Zapytam jeszcze czy jest możliwe, że właśnie gaźniki są zabrudzone i na dwa cylindry idzie mniejsza dawka paliwa ? Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez cichy10001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 może być źle działający mechanizm ssania, brudne gaźniki, źle ustawione, niezsynchronizowane - jakby nie było, jeśli jest to wina gaźników, to trzeba zrobić im pełny serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 To jest ewidentnie problem z zapłonem. Większość japońców 4 cylindrowych ma podwójny układ zapłonowy - jeden dla 1-4, drugi dla 2-3. Zamiana świec nic ci nie da bo problem jest przed świecami. Albo cewka (bo jest wspólna) albo impulsator (bo to on podaje do tej cewki sygnał) albo elektronika co zpałonem zarządza (nie jestem pewien jak jest w Twoim Fazerze, ale na ogół są 2 układy) . Więc zacznij jak ci Limo radzi, od zamiany cewki. Jak nie ma zmiany, to zamień impulsator, jak nie pomoże to układ zapłonowy.I napisz jakie efekty :) Nie grzeb w gaźnikach bo na razie to nie one są winne :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy10001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Super, dzięki za konkretną odpowiedź ;) Tylko, że z tego co widziałem to tam są 4 cewki, każda na osobny cylinder. Dodam, że wszystkie świece są idealne tak zwana "kawa z mlekiem:, więc spalanie raczej dobre, a co za tym idzie prądy są w porządku. wydaje mi się, że gaźniki dają za mało paliwa i stąd wolniejsze rozgrzewanie się. A Ty jak uważasz ? Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez cichy10001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jeśli wszystkie świece mają dobry kolor to mój błąd, i Buber ma rację, nie jest to na pewno wina gaźników- trzeba szukać problemu z układem zapłonowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy10001 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dzięki za odpowiedzi, jak tylko będę miał chwilę, to sprawdzę cewki i dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Jeżeli cewki są 4 (dziwne, bo mam fazera lytra i ma 2 cewki... ??) to i tak sterownie tymi cewkami (sygnał) idzie z impulsatora. Raz miałem taki przypadek że impulsator po zagrzaniu przestawał działać. Co ja się naszukałem.... odpalasz - wszystko chodzi, pojedziesz - 2 cylindry zdychają... Teraz jak o tym myślę, to wszystko jest logiczne, ale wtedy to sobie włosy z głowy rwałem....Tutaj najwyraźniejszą wskazówką jest fakt że to 2 i 3 nie pracują poprawnie. To jest na 100% znak problemów z układem zapłonowym bo prawdopodobieństwo że akurat te 2 gaźniki w tym samym momencie się zapchały jest bardzo małe.A ponieważ układ jest podwójny, bardzo łatwo znaleźć winowajcę, po podmieniasz z drugiego. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy10001 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Jednak są 2 cewki, mieliście rację, coś mi się pokręciło. Zamieniłem cewki i niestety jest tak samo. Gdy 1 i 4 już gorący to 2 i 3 letni i wciąż się dusi. Dodam, że te cewki nie są oryginalne, są inne niż np. używane na alegro, możliwe, że poprzedni właściciel coś już kombinował,ale tego nie wiem i ni mogę się dowiedzieć. Niestety nie znam nikogo kto by miał Fazerke i mógł mi pożyczyć moduł zapłonowy na podmianę Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez cichy10001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 No to zamień impulsatory. Skoro nie cewki, to coś przed nimi. Co do modułu zapłonowego, to uczciwie powiem, nie pamiętam :) w Hondzie to co innego, bo dużo grzebałem, ale fazer chodzi jak w zegarku :) Impulstory to takie dzyngsy pod deklem aparatu zapłonowego, one podają impuls do modułu, i mają w środku kontaktrony (jak zbliżysz magnes, to przełącza). Najszybciej sprawdzisz omomierzem. Powinny być obydwa takie same. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Popieram ten slad w szukaniu uszkodzenia.Moful powodowalby klopty na wszystkich cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Jesli to mozliwe zamień miejscami impulsatory . Jezeli po zamianie impusatorów "zziębnie " 1 i 4 cylinder to winne sa impulsatory , jezeli nie - moduł . Mozesz odszukac kable doprowadzające sygnał z impulsatorów w kostce modułu i zamienić je miejscami jednoczesnie zamieniając wzajemnie pary przewodów zasilających cewki (kabli WN nie ruszasz). Jezeli padnie wtedy 1 i 4 cylnder - do wymiany impulsatory , jezeli nic to nie da to moduł. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.