samolot Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 (edytowane) Jakiś czas temu zauważyłem, że dźwignia zmiany biegów ma luz na wielowypuście na którym jest osadzona. Chcąc ten luz usunąc zacząlem dokrecać srubę umieszczoną na dźwigni lecz nic to nie dało. Wymontowałem wiec dźwignię i powiekszyłem w niej rozcięcie, tak aby móc mocniej scisnąć wielowypust na wałku zmiany biegów. Na wielowypuście zauważyłem coś jakby zaschniętny smar...A później czytam w instrukcji obsługi, że ten wielowypust należy smarować smarem do łożysk - np ŁT43! Czy to nie jakaś pomyłka? Według mnie jakby te połaczenie wykonano "na sucho" to luzy by sie nie wytworzyły, A tak jak jest smar, jest poślizg i dzwignia zmiany biegów i wielowypust sie rozbijają? Co o tym myslicie? Edytowane 11 Marca 2012 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Ale pomyśl o zapieczeniu, przecież dzwignia jest narażona na działanie piachu/wody, bez smaru po kilku miesiącach stała by się jednością z wałkiem, jedynie z pomocą "józefa" była by możliwość zdjęcia, wraz z wałkiem :icon_mrgreen: Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Po to sie smaruje ten wielowpuct by skręcając zacisk dźwigienki na nim tarcie powstające na powierzchniach nacięć wielowpustu nie powodowało naprężeń.Dzięki temu wilowpust zostaje zaciśniety na całym obwodzie wałka. W przeciwnym razie potrafi pracować zaledwie kilka "ząbków" pomimo ze wydaje sie iz jest prawidłowo zaciśniety śrubą. Nastepuje dość szybkie zużycie tych kilku wpustów, powstaje luz na zacisku mimo zamkniecia już szczelinki zacisku. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Smar stały na wielowypuście to nie jest dobry pomysł, kilka razy widziałem zapuszczone motocykle enduro z "obracającymi" się dźwigniami po wieloklinie, po oczyszczeniu okazywało się, że smar z kurzem i piachem utworzył swego rodzaju wypełniacz o twardości betonu nie pozwalający zacisnąć dżwigni, choć "zęby" były w bardzo dobrym stanie. Lepiej stosować innego rodzaju chemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Raczej posmarowany przy składaniu czymś jak WD40, skręcony i dopóki sie śruba nie poluzuje to nic sie nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Dokładnie tak. Smar który wyłazi na wierzch i tak nic nie smaruje. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 (edytowane) A później czytam w instrukcji obsługi, że ten wielowypust należy smarować smarem do łożysk - np ŁT43! Czy to nie jakaś pomyłka? To nie jest żadna pomyłka, tak ma być. Według mnie jakby te połaczenie wykonano "na sucho" to luzy by sie nie wytworzyły, A tak jak jest smar, jest poślizg i dzwignia zmiany biegów i wielowypust sie rozbijają? Co o tym myslicie?Luz się nie wytworzył przez smar, tylko przez to, że albo śruba była zbyt małym momentem dokręcona, albo była niewłaściwie zabezpieczona i się poluzowała.No i jak sobie tak jeździłeś z luźno zaciśniętą dzwignią, to szybko wielowypust się wytarł i prawidłowe zaciśnięcie może być już niemożliwe bo luz między wypustami będzie zbyt duży. Jeśli udało Ci się jeszcze dobrze skręcić i nie ma luzu, to obserwuj co jakiś czas, czy połączenie wielowypustowe trzyma. Smar stały na wielowypuście to nie jest dobry pomysł, kilka razy widziałem zapuszczone motocykle enduro z "obracającymi" się dźwigniami po wieloklinie, po oczyszczeniu okazywało się, że smar z kurzem i piachem utworzył swego rodzaju wypełniacz o twardości betonu nie pozwalający zacisnąć dżwigni, choć "zęby" były w bardzo dobrym stanie. Lepiej stosować innego rodzaju chemię.To się nazywa niedbalstwo, bo ktoś wcześniej zamontował na syfie bez oczyszczenia. Za każdym razem przy demontażu dzwigni należy wyczyścić oba elementy i nanieść nową warstewkę smaru na czysty wielowypust.Po skręceniu nadmiar smaru usunąć szmatką i po krzyku. Po kilkuset kilometrach dobrze jest sprawdzić, czy połączenie trzyma właściwie. Edytowane 12 Marca 2012 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 No i jak sobie tak jeździłeś z luźno zaciśniętą dzwignią, to szybko wielowypust się wytarł i prawidłowe zaciśnięcie może być już niemożliwe bo luz między wypustami będzie zbyt duży.Jeżeli jest duży luz to można się poratować bardzo cienką blachą miedzianą lub aluminiową. Cienki pasek na wielowypust i skręcić dźwignię- działa podobnie jak uszczelka pod korkiem oleju. Tą metodą unikniesz demontażu zniszczonego wałka. Na jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Jeżeli jest duży luz to można się poratować bardzo cienką blachą miedzianą lub aluminiową. Cienki pasek na wielowypust i skręcić dźwignię- działa podobnie jak uszczelka pod korkiem oleju. Tą metodą unikniesz demontażu zniszczonego wałka. Na jakiś czas. Sory ale to porada w stylu "e-babci" z telewizji.. Mozna tez skrecic na pakuły nieprawdaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Sory ale to porada w stylu "e-babci" z telewizji.. Mozna tez skrecic na pakuły nieprawdaz?Tylko, że pakuły są trudno dostępne o 20 w niedzielę, a puszkę piwa nawet w środku lasu znajdziesz:) Już raz z opresji w ten sposób wychodziłem i polecam w razie W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 (edytowane) Sory ale to porada w stylu "e-babci" z telewizji.. Mozna tez skrecic na pakuły nieprawdaz?Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Pakuł używa się tylko do uszczelnień połączeń gwintowanych i to najczęściej w hydraulice ppoż.No i pisze się "sorry" Edytowane 16 Marca 2012 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 (edytowane) Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Pakuł używa się tylko do uszczelnień połączeń gwintowanych i to najczęściej w hydraulice ppoż.No i pisze się "sorry"Hun naprawde nie wyczules sarkazmu w mojej wypowiedzi..? Edytowane 16 Marca 2012 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.