KUBAS007 Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Witam.Otóż mam problem Mam porysowany wydech w mojej SV. Chciałbym go przerobić lub kupić inny. Najbardziej by mi odpowiadała przeróbka u Edzia ale ta opcja wchodzi tylko w grę gdyby dało się ten tłumik doprowadzić do ładnego stanu. Po prostu mam pytanie jak to jest z polerowaniem tłumika. Czy te moje rysy nie sa za głębokie, czy w ogóle da się ładnie spolerować oryginalny wydech bo jak się domyślam jest on z kwasowki i jest chromowany. Czy próbując go polerować nie zrobię jeszcze gorzej? Bo jesli dałoby sie go przepolerować to odrazy bym go wysyłał do Edzia, a jesli nie poszukałbym jakiegoś akcesoryjnego. w załącznikach wysyłam kilka zdjęc tłumika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinigami Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 To jest kwasówka ale raczej nie chrom, jeśli w ogóle da się chromować kwasówki :) Polerką do metalu na pewno nadasz mu połysk i usuniesz przebarwienia ale nie mam pojęcia co z rysami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KUBAS007 Posted March 10, 2012 Author Share Posted March 10, 2012 (edited) Nie wiem całkiem możliwe ze nie jest to chromowane. Nie znam się na tym aż tak dobrze, dlatego pytam :wink: Z polerowaniem metali nie mam doświadczenia ale planowałem tak jak z lakierem. Papierem ściernym stopniowo a na koniec polerkę i pastę farecle. Dałoby rade to w ten sposób? Czytałem tez ze są specjalne pasty do polerowania metali ale aktualnie takich nie mam niestety. Głownie chodziło mi o to czy jak zaczne trzeć papierem to nie zrobię gorzej niż jest. Ale jesli nie jest to warstwa chromu to nie mam czego zedrzeć więc mogę sie brać do pracy. Dobrze myśle? :rolleyes: :rolleyes: Edited March 10, 2012 by KUBAS007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafael Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Z rysami nie wiele uda Ci się zrobić bo są za głębokie niestety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek30 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 W polerowaniu jest tylko jedna metoda na sprawdzenie czy sie do cos wypolerowac sprzedal mi ja kiedys mechanior i sprawdza sie do dzisiaj mianowicie .Test z udziałem paznokcia czyli , jak przejedziesz paznokciem po rysie i ja poczujesz to znak ze nie da sie nic z tym zrobic bo masz ubytek lakieru a pasta ci tego nie uzupelni ,polerowanie ma na celu lakko zetrzec lakier co w efekcie koncowym sprawia ze smuga znika ale nie zniknie ci rys . Natomiast wszystkie przebarwienia znikna ci jak uzyjesz pasty polerskiej tempo aluchrom ja swój wydech tym potraktowałem i jest jak nowy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LupoRF Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) Miałem podobnie porysowany wyrech w RF poniewaz poprzedni właściciel regularnie ocierał nim o scianę. Zapolerowałem go autosolem i koncówką filcowa na szlifierce. Wymagało to sporo czasu i cierpliwości, poszły tez do tego 1 tuba pasty i 2 koncówki filcowe. Puszka mojego wydechu jest z aluminium (fabrycznie był z ryflem matowym) obecnie efakt mam podobny Edited March 16, 2012 by LupoRF Quote kręciciel obrotów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinigami Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Efekt podobny ale do czego ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maneta Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Tak na marginesie to da się to spolerować,są specjalne krążki z prasowanej włókniny do usuwania rys przeznaczone do kosmetyki stali nierdzewnej,może nie idealnie ale na pewno efekt byłby zadowalający,pracuję w firmie która na co dzień zajmuje się wyrobami ze stali nierdzewnej,różnej maści i robiłem już nie jedne zbiegi z wydechami,nawet parę razy owijałem na nowo i polerowałem efekty super,jeżeli masz gdzieś w okolicy firmę która zajmuje się barierkami,balustradami to udaj si do nich na pewno pomogą doradzą jak nie to owiń na nowo tłumik,będzie to najlepszy sposób,jeżeli nie masz gdzie to przyślij do mnie i się zrobi,podpowiem tylko że najkorzystniej byłoby go owinąć na nowo i byłaby to najlepsza opcja,będzie wyglądał jak NOWY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek30 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Maneta nie jestem taki pewien tego co mowisz poniewaz jak sa rysy glebokie a tutaj sa to jedyne co mozesz zrobic to je zeszlifowac a niestety tlumik jest wykonany z cienkiej blachy a nie jak balustrada z grubej rury ,jak zeszlifujesz to zaraz sie w tym miejscu przepali , pozatym jak masz rure pochromowana to niestety nie da sie tego wypolerowac bo rys na chromie nie usuniesz . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinigami Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 To nie jest chrom, gdyby tak było to w moment pojawia się rdza i nawet po umyciu miejsca uszkodzenia są czarne. Sam mam chromowany wydech i do tego odrapany to wiem jak to działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maneta Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Zgadza się te rzeczy są elektropolerowane lub polerowane chemicznie,jeżeli nie da się tych rys usunąć,to najlepiej na nowo go "owinąć' i wygląda jak z fabryki,a tarcze których używamy są do likwidowania rys na stali,myślę że można usunąć te rysy,nie będę się upierał,jeszcze raz powtarzam że najlepiej go owinąć na nowo i po sprawie,A tak na marginesie dla kolegi "Ziomek 30"Rury na barierki i balustrady wcale nie są takie grube max 1.5 mm grubościBlacha na owinięcie tłumika w wydechu "Skorpion ma 0.8 mm grubości(przykład) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACK. Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) ja polerowałem wprawdzie alu i były cholerne wżery i po kilka godzin tarcia w jednym miejscu w końcu się tego pozbyłem ale z polerką metalu będzie podobnie tylko ze metal będzie bardzo podatny po wszystkim na rdze ... wiec nie wiem czy nie lepiej go wypolerować tak żeby nie było rys i nie dać go do wy chromowania albo całą "operacje" komuś zlecić; przekalkuluj sb ile poświęcisz czasu i pieniędzy jeżeli zrobisz połowę roboty sam a ile jak zlecisz komuś jak ktoś ma specjalistyczny sprzęt i doświadczenie to zrobi to szybko :flesje: Edited March 16, 2012 by JACK. Quote LwG! :flesje: Link to comment Share on other sites More sharing options...
KUBAS007 Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Zgadzam się z wami. Gdyby oddało się do warsztatu zrobiliby to szybciej i ładniej, ale ja osobiscie lubie sobie pogrzebac przy motorze i wyszlo na to ze za niecałe 20 zl mam dużo lepiej wyglądający tłumik. Najpierw tarłem papierem 800 później jak już wszystkie rysy grubsze poszly to 1500 2000 2500 a na koniec polerka z pasta Autosol chyba. Wiadomo ze te najgłębsze rysy zostały ale żeby je zobaczyć to trzeba sie przyjżeć. Nie kombinowałem żeby było idealnie bo niedługo tłumik leci na przeróbkę do Edzia i jak wróci do może dopiero poprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
murgal Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Naprawdę ładnie :flesje: Quote KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkiel Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 bardzo dobrze ci to wyszło. BTW to tłumik z nierdzewki jest? ja mam podrapany w gpz ale tam chyba chrom jest położony. :mellow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.