Skocz do zawartości

FJR 1300 - pływa na wolnych


zielorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :)

 

Dłubie trochę przy FJR kolegi i napotkałem na pewien problem ;) Rok 2002 przebieg 61 kkm, sprowadzony ze Szwecji. Po sprawdzeniu luzów okazało się, że wydechy są zdrowo rozjechane. Ssące trzymały wymiar, wydechy natomiast nie. Jeden miał luz tylko 0,10 mm przy minimalnym podanym przez manuala 0,18, kolejne dwa były mniej ekstremalne, ponieważ miały po 0,15 mm. Pytanie moje jest takie, luzy wyregulowane, świece nowe, motocykl nie równo pracuje na wolnych obrotach, tak jakby jeden z cylindrów czasem nie palił, synchronizacja nie pomogła, trochę poprawiła, ale jednak nie jest dobrze. W tym tygodniu będę miał lepsze wakuometry i spróbuje wtedy. Mam jednak obawy czy przy tak małym luzie nie uszkodziło się gniazdo. W pewnym zakresie obrotów słychać taki sykanie, jak gdyby łańcuch rozrządu, albo uszczelka pod kolektorem, bardziej pasuje mi to do uszczelki ;) Chcę się upewnić co mogę jeszcze sprawdzić zanim zrzucę głowice.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez zielorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest podejrzenie puszczającego KTÓREGOŚ zaworu, to może sprawdż ciśnionko sprężania. Sprawdż czy podczas pracy silnika, kolanka wydechowe rozgrzewają się równomiernie- w ten sposób wyczaisz, który garnek nie ma ochoty pracować, albo poznasz też po wyglądzie świecy zapłonowej.

 

PS. a z tym sykaniem, to tak jak mówisz, może być uszczelka kolektora wydechowego, lub nieszczelność po stronie dolotu (lewe powietrze), i dlatego buja obrotami na jałowych.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl na wtrysku - podpiac pod komputer i obserwowac prace poszczegolnych podzespolow. powodow takiego zachowania moze byc kilkanascie. po zarejestrowaniu kilkuminutowej pracy przeanalizowac wyniki jezeli system nie zglasza blednow. wahniecie obrotow, czy brak chwilowego zasilania na jednym z cylindrow bedzie widoczny w zarejestrowanych danych z czujnikow.

 

demontaz glowicy bez w/w diagnostyki uwazam za druciarstwo i psucie motocykla.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegladnalem fabryczna instrukcje i z tego co widze na schemacie i co wynika z opisow zlacza diagnostycznego nie ma - jest za to mocno rozbudowany tryb diagnostyczny obslugiwany przez wyswietlacz.

 

nie wspomniales o swiecach - zalozyles nowe przed grzebaniem?

 

instrukcje serwisowa rozumiem masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece tak jak pisałem w pierwszym poście nowe, jednak spróbuje jeszcze na starych, bo raz już przejechałem się na nowych NGK (nie kupuję ich na allegro tylko w hurtowni), Service manuala posiadam w wersji angielskiej standardowy Yamahy. TPS jeszcze nie sprawdzałem, również mam to zamiar sprawdzić w czwartek (to znaczy sprawdzić oporność i ewentualnie ustawić). Co do wymiany, nie wiem, motocykl sprowadzony ze Szwecji, pod siedzeniem naklejka z serwisu Yamahy, można przypuszczać, że wymieniony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS wydaje się być sprawny, jedzie od 15 do 98 po kolei bez przerw. W dIAG były 3 błędy, 16 19 30 31, błędy skasowałem, po uruchomieniu motocykla błędy się już więcej nie powtórzyły. Motocykl wkręca się i schodzi z obrotów bez zarzutu. Od przodu głowicy słychać delikatne sykanie. Może ten motocykl tak poprostu ma ? Albo ten elektroniczny obrotomierz, a ja jestem przewrażliwiony. Aha, jak trzymam na równym gazie na np. 5 k obr/min słychać nierównomierne strzelanie w wydechu. Mieszanka CO ustawiona odpowiednio od lewej 9 9 9 19. Nic przy tym nie grzebałem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zmierzę i napiszę co i jak. Na chwilę obecną wydaje mi się, że się sprawa znacznie poprawiła. Jednak ewidentnie gdzieś słychać jakieś cykanie/sykanie.

 

Pozdrawiam

 

Pobiegłem jeszcze dzisiaj to sprawdzić i jestem w lekkim szoku. Ciśnienie w barach od lewej strony, silnik ciepły nie gorący, nie zimny poprostu ciepły:11 12 9,5 11 ciśnienie w tej samej kolejności po wlaniu do cylindra około 5 - 10 ml oleju silnikowego: 13,5 13,5 12 15. Czyżby układ tłok - cylinder chciał iść na emeryturę ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmierzył jednak na zimnym silniku.

A co to Twoich kodów błędów:

 

16- zablokowany czujnik przepustnicy

19-Przerwa w obwodzie czujnika stopki na wejściu do kompa

30-motocykl przewrócony /(gdyby to do kogoś nie dotarło ;) brrr)/ (przerwane dostarczanie paliwa przy kącie przechyłu większym niż 70°. Odpalenie możliwe po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu)

31-kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w górnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt ubogie)

 

Info ze strony mailman.riders.pl

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche niepokojace jest to niskie sprezanie na trzecim cylindrze. zapisz obecne luzy zaworowe i niech sie kolega troche pokreci. po 1000 - 2000 km zerknij do zaworow. jezeli luzy - szczegolnie na 3 cylindrze - beda sie kasowac to mamy problem.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...