zielorz Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) Witam! :) Dłubie trochę przy FJR kolegi i napotkałem na pewien problem ;) Rok 2002 przebieg 61 kkm, sprowadzony ze Szwecji. Po sprawdzeniu luzów okazało się, że wydechy są zdrowo rozjechane. Ssące trzymały wymiar, wydechy natomiast nie. Jeden miał luz tylko 0,10 mm przy minimalnym podanym przez manuala 0,18, kolejne dwa były mniej ekstremalne, ponieważ miały po 0,15 mm. Pytanie moje jest takie, luzy wyregulowane, świece nowe, motocykl nie równo pracuje na wolnych obrotach, tak jakby jeden z cylindrów czasem nie palił, synchronizacja nie pomogła, trochę poprawiła, ale jednak nie jest dobrze. W tym tygodniu będę miał lepsze wakuometry i spróbuje wtedy. Mam jednak obawy czy przy tak małym luzie nie uszkodziło się gniazdo. W pewnym zakresie obrotów słychać taki sykanie, jak gdyby łańcuch rozrządu, albo uszczelka pod kolektorem, bardziej pasuje mi to do uszczelki ;) Chcę się upewnić co mogę jeszcze sprawdzić zanim zrzucę głowice. Pozdrawiam! Edytowane 13 Lutego 2012 przez zielorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) Jeżeli jest podejrzenie puszczającego KTÓREGOŚ zaworu, to może sprawdż ciśnionko sprężania. Sprawdż czy podczas pracy silnika, kolanka wydechowe rozgrzewają się równomiernie- w ten sposób wyczaisz, który garnek nie ma ochoty pracować, albo poznasz też po wyglądzie świecy zapłonowej. PS. a z tym sykaniem, to tak jak mówisz, może być uszczelka kolektora wydechowego, lub nieszczelność po stronie dolotu (lewe powietrze), i dlatego buja obrotami na jałowych. Edytowane 13 Lutego 2012 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Dolot był w żaden sposób nie ruszany, z obrotów schodzi dobrze, kolanka ciepłe są wszystkie. Ciśnienie sprawdzę w czwartek ;) Świece po 10 minutach od odpalenia czarne - podejrzewam, że po przejażdżce nabiorą koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) motocykl na wtrysku - podpiac pod komputer i obserwowac prace poszczegolnych podzespolow. powodow takiego zachowania moze byc kilkanascie. po zarejestrowaniu kilkuminutowej pracy przeanalizowac wyniki jezeli system nie zglasza blednow. wahniecie obrotow, czy brak chwilowego zasilania na jednym z cylindrow bedzie widoczny w zarejestrowanych danych z czujnikow. demontaz glowicy bez w/w diagnostyki uwazam za druciarstwo i psucie motocykla. Edytowane 13 Lutego 2012 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Popieram szynszyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 A czy w tym roczniku można cokolwiek podpiąć ? Bo przeszukałem kilka stron, for i innych takich i nie znalazłem nic konkretnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 przegladnalem fabryczna instrukcje i z tego co widze na schemacie i co wynika z opisow zlacza diagnostycznego nie ma - jest za to mocno rozbudowany tryb diagnostyczny obslugiwany przez wyswietlacz. nie wspomniales o swiecach - zalozyles nowe przed grzebaniem? instrukcje serwisowa rozumiem masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 (edytowane) TPS masz wymieniony podczas akcji serwisowej ASO Yamahy? Tam też sprawdzisz konieczność i ewentualny fakt jego wymiany. Edytowane 14 Lutego 2012 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Świece tak jak pisałem w pierwszym poście nowe, jednak spróbuje jeszcze na starych, bo raz już przejechałem się na nowych NGK (nie kupuję ich na allegro tylko w hurtowni), Service manuala posiadam w wersji angielskiej standardowy Yamahy. TPS jeszcze nie sprawdzałem, również mam to zamiar sprawdzić w czwartek (to znaczy sprawdzić oporność i ewentualnie ustawić). Co do wymiany, nie wiem, motocykl sprowadzony ze Szwecji, pod siedzeniem naklejka z serwisu Yamahy, można przypuszczać, że wymieniony. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 TPS wydaje się być sprawny, jedzie od 15 do 98 po kolei bez przerw. W dIAG były 3 błędy, 16 19 30 31, błędy skasowałem, po uruchomieniu motocykla błędy się już więcej nie powtórzyły. Motocykl wkręca się i schodzi z obrotów bez zarzutu. Od przodu głowicy słychać delikatne sykanie. Może ten motocykl tak poprostu ma ? Albo ten elektroniczny obrotomierz, a ja jestem przewrażliwiony. Aha, jak trzymam na równym gazie na np. 5 k obr/min słychać nierównomierne strzelanie w wydechu. Mieszanka CO ustawiona odpowiednio od lewej 9 9 9 19. Nic przy tym nie grzebałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 zmierz jeszcze cisnienie w cylindrach - spotkalem sie z wypalonymi gniazdami w fjr przy zaskakujaco niskim przebiegu - fakt ze kierownik ostro dawal jej w palnik - ale i tak bylo to dziwne. jak sprezanie bedzie ok sprawdz bledy po kilkuset km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Jutro zmierzę i napiszę co i jak. Na chwilę obecną wydaje mi się, że się sprawa znacznie poprawiła. Jednak ewidentnie gdzieś słychać jakieś cykanie/sykanie. Pozdrawiam Pobiegłem jeszcze dzisiaj to sprawdzić i jestem w lekkim szoku. Ciśnienie w barach od lewej strony, silnik ciepły nie gorący, nie zimny poprostu ciepły:11 12 9,5 11 ciśnienie w tej samej kolejności po wlaniu do cylindra około 5 - 10 ml oleju silnikowego: 13,5 13,5 12 15. Czyżby układ tłok - cylinder chciał iść na emeryturę ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) Ja bym zmierzył jednak na zimnym silniku.A co to Twoich kodów błędów: 16- zablokowany czujnik przepustnicy19-Przerwa w obwodzie czujnika stopki na wejściu do kompa30-motocykl przewrócony /(gdyby to do kogoś nie dotarło ;) brrr)/ (przerwane dostarczanie paliwa przy kącie przechyłu większym niż 70°. Odpalenie możliwe po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu)31-kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w górnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt ubogie) Info ze strony mailman.riders.pl Edytowane 16 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 A co zmieni pomiar na zimno ? Ciśnienia mogą być tylko mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) troche niepokojace jest to niskie sprezanie na trzecim cylindrze. zapisz obecne luzy zaworowe i niech sie kolega troche pokreci. po 1000 - 2000 km zerknij do zaworow. jezeli luzy - szczegolnie na 3 cylindrze - beda sie kasowac to mamy problem. Edytowane 17 Lutego 2012 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.