Skocz do zawartości

dobór tłoka zwymiarowanie cylindra


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko sie zgadza, nikasil sie honuje wykorzystujac diamentowe glowice, ktore sa w Polsce raczej niespotykane.

Zabieg ten mozna robic w momencie lekkiego uszkodzenia powloki ( bardzo lekkiego, jako ze jej grubosc waha sie miedzy 5 setkami a 0.1 mm u roznych producentow ).

 

Sadze ze to o czym pisze Patryk to zwykly deglazing, czyli usuniecie powloki spieczonego oleju z powierzchni nikasilu, co mozna zrobic za pomoca "ball hone", czyli szczotka pokazywana w moich postach o docieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok ART to tłok proxa, gdzieś od wewnątrz o ile dobrze pamietam ( dawno nie kożystałem z tych tłoków) powinen być napisany jakiś nr, poszukaj . Jak znajdziesz go to później wklepujesz prox +nr i wyskoczy ci wszystko o tłoku

Napisz mi więcej na czym polega tożsamość tłoków ART i Prox.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z tym doborem tłoka? np. Vertex Cylinder akurat z mojego moto 95,00 dajmy na to Nominał jak go spasujemy na 0,06 to wychodzi 94,94! A według tabeli to wychodzi selekcja B? Selekcja A zaczyna się od 94,93 nie wiem coś mi to nie pasuje albo źle patrzę !

 

MOTONITA Powiedz mi tak na przyszłość jak znalazłeś po kodzie na tłoku że to nominał zapodał byś link do strony ja długo szukałem i nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Vertex-em był bym ostrożny, zwłaszcza z odlewaną a nie kutą serią. Ja bym Ci polecał kute wossnery. W przypadku wossnera to będziesz miał sel A na 64,96 ( pasowanie na 0,04)

 

Co do gadania że w PL nie da się honować nicasilu to bzdura!! W okolicach Warszawy masz MXmoto w otwocku, w Józefowie na ul Cisowej zakład obróbki głowic/wałów i cyl. Bross racing, Sanchez. Jest jeszcze w Wawie jeden zakład na pewno gdzie to robią ale nazwa ul wypadła mi teraz z głowy.

 

Napisz mi więcej na czym polega tożsamość tłoków ART i Prox.

 

A no na tym że jest to ta sama fabryka i linia produkcyjna. ART jest specjalnie wypuszczoną linią dla tłoków OEM przez Proxa dla Producentów motocykli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,03 to już trochę loteria. Każdy pomiar obarczony jest błędem w przypadku średnicówki na cylindrze to jest +/- 0,01 (najzwyklejszy zegar), tłok ma większą dokładność, ale jak widzisz może się okazać, że są nie całe 0,02 mm luzu i wtedy będzie za ciasno. Na 0,04 jeszcze da rade jak delikatnie zaczniesz używać, dokładnie wszystko zrobisz - czysto przede wszystkim, a 0,05 to taka bezpieczna granica ; ) Przynajmniej z mojego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze czy po założeniu trzeba to jakoś specjalnie ostrożnie docierać czy od razu można w palnik dawać bez obaw?

 

W tym moto według service manual proces docierania wygladą tak : pierwsze pół godziny do połowy gazy jazdu, drugie pół godziny jazda normalna. Po tym zmiana oleju i po docieraniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...