Skocz do zawartości

V kontra R


Tamka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie sie głowili czy lepsze 2 czy 4 gary, aż przyszedł triumph, zrobił konkretne R3 i kazdy kto sie nim nie przejedzie mówi, że "zajebioza" ... tylko mały Pawełek z lubelskiej wsi jeszce na nim nie jezdzil :angry:

 

Zgadza się...zajebioza :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej cylindrów tym mniejszy skok tłoków a co za tym idzie niższe prędkości tłoka przy takich samych obrotach

wlasnie i mniejszy skok tloka stosuje sie dla uzyskania mniejszej bezwladnosci ukladu tlokowo korbowego, to z kolei umozliwia osiagniecie wyzszych obrotow a co za tym idzie zwiekszenie mocy.

pozdr

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca bo na predkość tłoka ma wpływ równierz długość korby, czyli przy tych samych obrotach wału w silnikach o różnym wykorbieniu predkość tłoka bedzie sie różnić.

 

edit: widze że kolega sie już poprawił :)

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to uwielbienie dla V-ek i większy moment obrotowy tych silników w stosunku do ich braci rzędowych.

Różnicę w budowie sama na oko widzę i nie o to pytam.

 

 

To raczej kwestia katow zastosowanych na walku rozrzadu i reszty budowy silnika.

 

A tym ktorzy tak twierdza, ze V2 ma taaaaaki duzy moment obrotowy od dolu zapytam o wskazanie motonga ktory przy

3000 rpm osiaga 70 % momentu obrotowego. V - ka dopiero zaczyna przy tych obrotach oddychac :icon_mrgreen:

 

Tamka, wszystko kwestia wlasnych preferencji - osobiscie R3 i R4 :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.motorcyclistonline.com/comparisons/122_1201_ducati_monster_1100_evo_vs_triumph_speed_triple/photo_08.html

 

Proszę, nawet piękne porównanie z R3.

Edytowane przez demon250891

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej kwestia katow zastosowanych na walku rozrzadu i reszty budowy silnika.

 

A tym ktorzy tak twierdza, ze V2 ma taaaaaki duzy moment obrotowy od dolu zapytam o wskazanie motonga ktory przy

3000 rpm osiaga 70 % momentu obrotowego. V - ka dopiero zaczyna przy tych obrotach oddychac :icon_mrgreen:

 

Tamka, wszystko kwestia wlasnych preferencji - osobiscie R3 i R4 :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

Nowy bandzior ma przy 3000rpm juz prawie maks.moment obrotowy :icon_razz:

Edytowane przez Syrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_biggrin:

No to wychodzi że jako adoptowanej angolce to wypadałoby Triumpha jakiegoś kupić mi.

Ps. Kurcze, nawet nie jechałam na takim a wszędzie ich pełno

:banghead:

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tym ktorzy tak twierdza, ze V2 ma taaaaaki duzy moment obrotowy od dolu zapytam o wskazanie motonga ktory przy

3000 rpm osiaga 70 % momentu obrotowego.

 

VTX przy 3000rpm ma też maxa. 167Nm/3000rpm. :flesje:

Edytowane przez Handelson

Go ride...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_biggrin:

No to wychodzi że jako adoptowanej angolce to wypadałoby Triumpha jakiegoś kupić mi.

Ps. Kurcze, nawet nie jechałam na takim a wszędzie ich pełno

:banghead:

 

Kup sobie kup :icon_razz: Kupiłem 3 tyg.temu Tygrysa...fajny sprzęt :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy bandzior ma przy 3000rpm juz prawie maks.moment obrotowy :icon_razz:

 

A tan bandzior to V2 ? :icon_mrgreen:

 

:icon_biggrin:

No to wychodzi że jako adoptowanej angolce to wypadałoby Triumpha jakiegoś kupić

Ps. Kurcze, nawet nie jechałam na takim a wszędzie ich pełno

 

To nawet nie wiesz co stracilas - kopnij sie bo naprawde warto !

 

VTX przy 3000rpm ma też maxa. 167Nm/3000rpm. :flesje:

 

pewnie, tylko ze ma tez o prawie 650 ccm wiecej pojemnosci :icon_razz: Porownaj go moze z BMW K 1600 :icon_mrgreen: Blado wypadnie :icon_mrgreen:

 

Kup sobie kup :icon_razz: Kupiłem 3 tyg.temu Tygrysa...fajny sprzęt :bigrazz:

 

Pogratulowac, ob ybezawaryjnie sluzyl bo naprawde zajefajnie sie tym zapierda*a

 

 

Ale wszystko co dobre, szybko się kończy (obroty) :)

 

I o to chodzi w Ducu pasmo uzytkowych obrotow zaledwie 2000 rpm ( przynajmniej w S4 ABS ) czyli trzeba trzymac powyzej 7000 rpm :banghead:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_rolleyes:

Bywają też tacy co nie koniecznie muszą cisnąć 3 paczki non-stop. To im tak na obrotach nie zależy.

Tzn. Czy na takim tygrysku da się jechac w razie czego ok 100-ki i wolniej ?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Fajnie, trochę już ogarniam co i jak z tymi silnikami. Odnosze tylko wrażenie że silniki V kiedyś tam powstały przez to że ktoś dołozył drugi cylinder do singla. A że nie szło inaczej i żeby za dużo nie kombinować to tak trochę bokiem wyszło, ale działa :biggrin:

Teraz mam inny problem.

Ponieważ za duża i silna to ja nie jestem, zwracam uwagę na masę motocykla. Wiadomo ze im lżejszy tym szybciej będzie przyśpieszać.

Zaczęłam ten problem rozważać z kolegą z pracy, nie ustaliliśmy jednak jak to jest. Na fizyce w szkole widać nie uważaliśmy wystarczająco.

Kolega opracował taki doraźny model problemu w oparciu o nas samych. Powiedzmy że mamy jakiś motocykl o masie 100 kilo, na nim jadę ja, powiększając masę układu o 50 kilo. W drugim przypadku jedzie Daren na takim samym motorze powiększając jego masę o drugie 100 kilo (nawet więcej, ale zaokrągliliśmy :laugh: )

Ustaliliśmy bez żadnych wątpliwości że w biegu na 1/4 mili muszę wygrać z nim.

No ale jak będzie w realnym wyścigu, gdzie są zakręty itd. Czy większa masa układu pomoże pokonać je szybciej? Tak sobie myśleliśmy że przyczepność powinna być większa. Albo że duża masa pilota ułatwi prowadzenie motocykla i zrekompensuje straty wynikające z większej masy. Czy lżejszy układ w każdej sytuacji powinien być szybszy?

Oczywiście zakładamy że oboje jeździmy tak samo dobrze.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Fajnie, trochę już ogarniam co i jak z tymi silnikami. Odnosze tylko wrażenie że silniki V kiedyś tam powstały przez to że ktoś dołozył drugi cylinder do singla. A że nie szło inaczej i żeby za dużo nie kombinować to tak trochę bokiem wyszło, ale działa :biggrin:

Teraz mam inny problem.

Ponieważ za duża i silna to ja nie jestem, zwracam uwagę na masę motocykla. Wiadomo ze im lżejszy tym szybciej będzie przyśpieszać.

Zaczęłam ten problem rozważać z kolegą z pracy, nie ustaliliśmy jednak jak to jest. Na fizyce w szkole widać nie uważaliśmy wystarczająco.

Kolega opracował taki doraźny model problemu w oparciu o nas samych. Powiedzmy że mamy jakiś motocykl o masie 100 kilo, na nim jadę ja, powiększając masę układu o 50 kilo. W drugim przypadku jedzie Daren na takim samym motorze powiększając jego masę o drugie 100 kilo (nawet więcej, ale zaokrągliliśmy :laugh: )

Ustaliliśmy bez żadnych wątpliwości że w biegu na 1/4 mili muszę wygrać z nim.

No ale jak będzie w realnym wyścigu, gdzie są zakręty itd. Czy większa masa układu pomoże pokonać je szybciej? Tak sobie myśleliśmy że przyczepność powinna być większa. Albo że duża masa pilota ułatwi prowadzenie motocykla i zrekompensuje straty wynikające z większej masy. Czy lżejszy układ w każdej sytuacji powinien być szybszy?

Oczywiście zakładamy że oboje jeździmy tak samo dobrze.

 

Tak w skrócie:

Na nic koni kupa, jak kierowca dupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...