Skocz do zawartości

smar molibdenowy a pasta miedziana


Holek31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Różnica jest ogromna:D

Smar molibdenowy tylko do wnętrza silnika. Smar miedziany do wkręcania świec i opcjonalnie na śruby wydechu, czyli tam gdzie jest narażony na duże temp.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest ogromna:D

Smar molibdenowy tylko do wnętrza silnika. Smar miedziany do wkręcania świec i opcjonalnie na śruby wydechu, czyli tam gdzie jest narażony na duże temp.

Oj, głupoty piszesz. Do wnętrza silnika to tylko olej. A świece wkręcamy na sucho właściwym momentem.

 

Smar molibdenowy stosuje się do wolnoobrotowych elementów, lub elementów o niewielkim zakresie ruchu: przeguby, łożyska zawieszeń, etc.

Po przekroczeniu granicznej temperatury dwusiarczek molibdenu zmienia się w trójsiarczek, będący substancją twardą i ścierną - stąd szybka śmierć łożysk w kołach, smarowanych MoS2.

Smary/pasty miedziane stosujemy do nieruchomych połączeń, w których chcemy uniknąć zapieczenia i kłopotów z demontażem.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklu są tylko dwa miejsca gdzie można użyć smaru miedzianego, i je wskazałem. Niektórzy używają jeszcze do klocków cham. gdy te piszczą. Wkręcanie świec na pastę miedzianą to dobry pomysł, nie jest błędem jego nie używanie, ale uzywanie też nie.

Molibden zmienia się w trójsiarczek w wyniku długotrwałego kontaktu z tlenem (powietrzem), dlatego nie stosuje się go na zewnątrz.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusiarczek molibdenu jest związkiem na IV stopniu utlenienia i jest związkiem trwałym. Żeby w ogóle jakakolwiek jego reakcja zaszła to potrzeba kilkuset stopni. No ale najszybciej będzie i tak trójtlenek.

Rozpad na trisiarczek i atomowy molibden możliwy jest dopiero w temp. grubo powyżej 1000 stopni.

 

Tzn. Mechanikiem nie jestem, ale nie wydaje mi się żeby disiarczek molibdenu mógł ulec jakiejkolwiek reakcji z czymkolwiek w łozysku, silniku itp.

Chyba że czegos naprawdę dziwnego dodają do oleju

 

Ps. To w wyniku chwili zadumy nad postem Tomka

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem ze swojej pracy to środki smarne z dodatkami uszlachetniającymi opartymi na dimoly maja bardzo dobrą opinię. Niczego wiecej na ich temat nie wiem, zajmuję się całkiem inną chemią

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym tylko wiedzieć co stosować do łożysk i połączeń ruchomych, typu łożyska na wahaczu, główki ramy itp.

Po prostu smarem do łożysk tocznych. Nawet takim za 10zł/kg.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zawieszenia kupiłem smar firmy SKF do łożysk wolnoobrotowych mocno obciążonych, wodoodporny.

Nie przytoczę teraz oznaczenia handlowego, ale wcisnęła mi go pani w sklepie PREMA przy ul. Jaktorowskiej w Warszawie.

Jak takiego cuda nie będziesz miał, to tak jak Baba napisał, ale ja dodam, że wodoodporność smaru będzie pożądana.

 

Co do główki ramy, to smaruję molibdenowym, takim jak do przegubów samochodowych.

 

Pytanie do Pani Chemik Tamki: jak wytłumaczyć fakt, że łożyska szybkoobrotowe, np. w kołach, dramatycznie szybko kończą swój żywot po nasmarowaniu smarem molibdenowym? Fakt to znany w praktyce warsztatowej, ale jak go wytłumaczyć?

Spasiba from the mountain :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska kół, łożyska toczne mocowane w wahaczach tylnych smaruję smarem do łozysk tocznych ŁT43, części trące oparte na tulejach np. z brązu np. tuleje wahacza tylnego lub przedniego pchanego, smarem do wielowpustów wałów napędowych (praca powierzchni trących) o nazwie S3. Główka ramy łożyskowana łożyskami tocznymi to smar molibdenowy. Smar miedziany to sruby układu wydechowego, a wazelina techniczna do połączeń srubowych akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, jakim smarem smarować łożyska i połączenia ruchome? Smar silikonowy jest okej?

 

Lożyska i inne elementy toczne powinienes smarować smarem stałym (po za napędem oczywiście) a do linek polecam silicon w spray'u np. Wurth

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się smaruje śruby stalowe wkręcone w aluminium . Utlenione aluminium sprawia że potem trudno je wykręcić . Coś tam ostatnio odkręcałem i śruba była pokryta jakimś białym i połyskującym smarem . :icon_eek:

Ja używam smaru stałego, takiego jak do łożysk.

Jeszcze mi się nic nie zapiekło.

Natomiast śruby mocujące wydech do głowicy zastąpiłem szpilkami - mniej problemów...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...