Holek31 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Składam swoje moto i mam pytanie.tak jak w tytule,gdzie leży różnica między smarem molibdenowym a pastą miedzianą?Standard,że trzeba posmarować..ale czym i co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Różnica jest ogromna:DSmar molibdenowy tylko do wnętrza silnika. Smar miedziany do wkręcania świec i opcjonalnie na śruby wydechu, czyli tam gdzie jest narażony na duże temp. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Różnica jest ogromna:DSmar molibdenowy tylko do wnętrza silnika. Smar miedziany do wkręcania świec i opcjonalnie na śruby wydechu, czyli tam gdzie jest narażony na duże temp.Oj, głupoty piszesz. Do wnętrza silnika to tylko olej. A świece wkręcamy na sucho właściwym momentem. Smar molibdenowy stosuje się do wolnoobrotowych elementów, lub elementów o niewielkim zakresie ruchu: przeguby, łożyska zawieszeń, etc.Po przekroczeniu granicznej temperatury dwusiarczek molibdenu zmienia się w trójsiarczek, będący substancją twardą i ścierną - stąd szybka śmierć łożysk w kołach, smarowanych MoS2.Smary/pasty miedziane stosujemy do nieruchomych połączeń, w których chcemy uniknąć zapieczenia i kłopotów z demontażem. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 W motocyklu są tylko dwa miejsca gdzie można użyć smaru miedzianego, i je wskazałem. Niektórzy używają jeszcze do klocków cham. gdy te piszczą. Wkręcanie świec na pastę miedzianą to dobry pomysł, nie jest błędem jego nie używanie, ale uzywanie też nie. Molibden zmienia się w trójsiarczek w wyniku długotrwałego kontaktu z tlenem (powietrzem), dlatego nie stosuje się go na zewnątrz. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 A powiedzcie mi, jakim smarem smarować łożyska i połączenia ruchome? Smar silikonowy jest okej? Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Dwusiarczek molibdenu jest związkiem na IV stopniu utlenienia i jest związkiem trwałym. Żeby w ogóle jakakolwiek jego reakcja zaszła to potrzeba kilkuset stopni. No ale najszybciej będzie i tak trójtlenek.Rozpad na trisiarczek i atomowy molibden możliwy jest dopiero w temp. grubo powyżej 1000 stopni. Tzn. Mechanikiem nie jestem, ale nie wydaje mi się żeby disiarczek molibdenu mógł ulec jakiejkolwiek reakcji z czymkolwiek w łozysku, silniku itp.Chyba że czegos naprawdę dziwnego dodają do oleju Ps. To w wyniku chwili zadumy nad postem Tomka Edytowane 17 Stycznia 2012 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Hmm , a może znawcy tematu postarali by się o małe zestawienie smarów i past oraz co i jak stosować ?Rynek obfituje w różne cuda i nowinki o których nie wiemy podobnie jak nie wiemy gdzie i jak tych rzeczy używać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Ja chciałbym tylko wiedzieć co stosować do łożysk i połączeń ruchomych, typu łożyska na wahaczu, główki ramy itp. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Z tego co ja wiem ze swojej pracy to środki smarne z dodatkami uszlachetniającymi opartymi na dimoly maja bardzo dobrą opinię. Niczego wiecej na ich temat nie wiem, zajmuję się całkiem inną chemią Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Ja chciałbym tylko wiedzieć co stosować do łożysk i połączeń ruchomych, typu łożyska na wahaczu, główki ramy itp.Po prostu smarem do łożysk tocznych. Nawet takim za 10zł/kg. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Do zawieszenia kupiłem smar firmy SKF do łożysk wolnoobrotowych mocno obciążonych, wodoodporny.Nie przytoczę teraz oznaczenia handlowego, ale wcisnęła mi go pani w sklepie PREMA przy ul. Jaktorowskiej w Warszawie.Jak takiego cuda nie będziesz miał, to tak jak Baba napisał, ale ja dodam, że wodoodporność smaru będzie pożądana. Co do główki ramy, to smaruję molibdenowym, takim jak do przegubów samochodowych. Pytanie do Pani Chemik Tamki: jak wytłumaczyć fakt, że łożyska szybkoobrotowe, np. w kołach, dramatycznie szybko kończą swój żywot po nasmarowaniu smarem molibdenowym? Fakt to znany w praktyce warsztatowej, ale jak go wytłumaczyć?Spasiba from the mountain :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Łożyska kół, łożyska toczne mocowane w wahaczach tylnych smaruję smarem do łozysk tocznych ŁT43, części trące oparte na tulejach np. z brązu np. tuleje wahacza tylnego lub przedniego pchanego, smarem do wielowpustów wałów napędowych (praca powierzchni trących) o nazwie S3. Główka ramy łożyskowana łożyskami tocznymi to smar molibdenowy. Smar miedziany to sruby układu wydechowego, a wazelina techniczna do połączeń srubowych akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Czym się smaruje śruby stalowe wkręcone w aluminium . Utlenione aluminium sprawia że potem trudno je wykręcić . Coś tam ostatnio odkręcałem i śruba była pokryta jakimś białym i połyskującym smarem . :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 A powiedzcie mi, jakim smarem smarować łożyska i połączenia ruchome? Smar silikonowy jest okej? Lożyska i inne elementy toczne powinienes smarować smarem stałym (po za napędem oczywiście) a do linek polecam silicon w spray'u np. Wurth Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Czym się smaruje śruby stalowe wkręcone w aluminium . Utlenione aluminium sprawia że potem trudno je wykręcić . Coś tam ostatnio odkręcałem i śruba była pokryta jakimś białym i połyskującym smarem . :icon_eek:Ja używam smaru stałego, takiego jak do łożysk.Jeszcze mi się nic nie zapiekło.Natomiast śruby mocujące wydech do głowicy zastąpiłem szpilkami - mniej problemów... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.