Skocz do zawartości

filtr powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Te filtry w enduro czy crosach to pomyłka. Służą do zacierania silnika i brudzenia gaźnika. Chyba do niczego więcej. Przepuszczają wodę i piach, o kurzu i pyłach nie wspominam. Może są dobre w szosówkach, na SM, może dają te 0,000001 KM więcej, trudno powiedzieć.

Edytowane przez m_fiolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki filtr musi byc natłuszczony specjalnym olejkiem i dopiero ten olej wyłapuje syf. Filtr stożkowy tak na prawdę jest tylko przepuszczalną powłoką do rozprowadzenia olejku wyłapującego zanieczyszczenia. Suchy filtr stożkowy prawie nic nie filtruje. Regularnie trzeba go czyścić odpowiednim preparatem i natłuszczać. Bez tego nie filtruje i szybko doprowadzi do zatarcia silnika. Z drugiej strony prawidłowo użytkowany potrafi podnieść sporo osiągi i może być wielokrotnie czyszczony, smarowany i ponownie używany. Cały bajer polega na tym, że materiał z którego jest wykonany utrzymuje olejek jednocześnie przepuszczając czyste powietrze w większych ilościach niż standardowe filtry. Silnik dostaje bogatszą w tlen mieszankę więc ma wydajniejsze spalanie i co za tym idzie moc.

 

Poprawianie osiągów zawsze wiąże się z wykorzystywaniem tego co producenci nazywają bariera bezpieczeństwa w seryjnym pojeździe. Niestety jeśli się tego nie robi z głową szybko można zniszczyć najlepszy silnik. To samo się tyczy chip-tuningu, Dyno-Jetów i innych wynalazków. To wszystko wykorzystuje rezerwy jakie zakłada producent na ułomnego i głupiego użytkownika. Robią to żeby silniki wytrzymywały spore błędy eksploatacyjne. Tylko ktoś kto ma świadomość, że wykorzystując te rezerwy trzeba dużo bardziej rygorystycznie dbać o silnik i lać w niego najlepsze paliwo, płyny, świece i często wszystko smarować nie zniszczy silnika momentalnie. Filtry K&N na pewno są bardzo dobre ale wymagają od użytkownika dbałości, czyszczenia i smarowania. Te preparaty zwykle występują w sprayu w kompletach po dwa - czyszczący i smarujący.

 

Zapchany filtr na 200% zwiększy zużycie paliwa i pogorszy osiągi. Do tego jeszcze oczywiście zniszczy silnik syfem jaki przedostanie się do niego. Do jazdy terenowej gdzie jest więcej zanieczyszczeń szczególnie bym uważał z tego typu filtrami. Trzeba szukać czegoś dedykowanego takim motocyklom i bardzo dbać o zalecenia użytkowania, inaczej będzie po silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/filtr-kn-ya-2506xd-yamaha-yz250f-wr250-91-12-i2009710869.html

 

miał ktoś styczność z tego rodzaju filtrem powietrza ? jakie opinie?

Jeśli jeździłbyś w SM to byłby ok (choć za to masz kilka nowych gąbkowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m_fiolek a widziełeś ten filtr kiedykolwiek po za netem ?

 

Tak jak pisze ksylo do tego filtra trzeba specjalnych preparatów do nasączania i czyszczenia. Wtedy filtr lepiej czyści powietrze przy lepszej przepuszczalności powietrza jak standardowy filtr gąbkowy.

 

Za tę cenę to jednak wolałbym kupić zestaw do filtrów twin air-a czy innego producenta gdzie masz wszystkie niezbetne akcesoria do mycia filtra powietrza i jego nasączania. W zestawie (twin air z przed 4 lat) było : dwa wiaderka, małe to nasączania olejem filtra i duże do jego mycia, 1l oleju do nasączania, 5l koncentratu do mycia,2 filtry powietrza, smar do airboxa i specyfik do czyszczenia, specjalnie dopasowane stojaczki do wiaderek ułatwiające mycie i nasączanie. Taki zestaw kosztuje ok 300 stów i IMO jest bardziej opłacanlny od K&N-a gdzie za 300 masz sam f.p. i jeszcze za ok 100 jak nie wiecej trzeba dokupic odpowiednie środki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś kiedyś jak wyglada cylinder z takim filtrem?

 

ja widziałem jak wygląda nicasil jak się ma taki filtr i się go nie nasącza :D no w zasadzie nicasilu to nie widziałem :D

 

miałem k&n w drzcie-jak się go nie nasącza to byś na***ał do airboxu i by przeleciało do cylindra taką ma przepustowość suchy(już kawałek rajtuzy byłby skuteczniejszym filtrem :D ), po 2 wypadach na żwirownie w gaźniku była piaskownica, piach był nawet na zaworze i w dolocie...

 

gąbkowy ma ten plus że nawet jak go włożysz suchego to zatrzymuje zanieczyszczenia bardzo dobrze....

do tego gąbkowy jest w przypadku drzty gąbkowy jest 3x tańszy...

 

no ale co kto woli może jak sie nasącza to i jest dobry ja wole gąbkę i umyć łatwiej :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banghead:

 

A widziałeś kiedyś jak wyglada cylinder z takim filtrem?

 

Czytasz co inni piszą , czy tylko tłuczesz posty. Ten filtr TRZEBA również nasączać odpowiednim specyfikiem od K&N i wtedy taki filt lepiej się sprawuje jak gąbka. Jak wsadzisz nie nasączony filtr gąbkowy to też praktycznie nic nie wyłapuje. W wakacje miałem na serwisie KTM który latał na suchym gąbkowym filtrze. Z wydechu to aż pluło olejem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...