Skocz do zawartości

Łącznik lag Magna 1985


Furiacik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie zaznaczę, że podobnie pisałem w dziale "kupie" niestety wobec braku perspektyw na znalezienie tego ustrojstwa rozważam jego zastąpienie "czymkolwiek" innym. Nie wiem przy tym czy i jeśli tak to jak mogę usunąć ten temat z działu "kupie" dlatego powtarzam tu.

 

Ostatio miałem poślizg na mokrej nawierzchni i motor uderzył przednim kołem w krawężnik. W wyniku tego pękł aluminiowy wspornik łączący lagi tuż nad błotnikiem, który chcę kupić lub zastąpić czymś innym (chodzi o ustrojstwo zaznaczone w załączniku).Z tego co widziałem w późniejszych modelach tego nie ma, więc czy można jeździć bez tego, ewentualnie czy są jakieś przeciwwskazania żeby zastąpić to własnej roboty płaskownikiem ze stali??

 

Z góry dzięki :notworthy:

 

Pozdrawiam

Furiacik

 

PS: posiadaczy takiej ślicznotki proszę o informacje o rozstawie osi (mój wspornik pękł tak, że po złożeniu nie mogę jednoznacznie ustalić odległości)

post-58937-0-30736300-1325494137_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastąpić to elementem dorobionym/wyfrezowanym w sensie nie oryginalnym. Odległość ustala oś, skręć prawidłowo koło przednie a odległość między lagami sama Ci wyjdzie.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele motocykli nadal posiada takie coś. Przyjrzyj się mocowaniu błotnika w Suzuki RF, GS500E, GSX-F i innych markach, modelach. Wiele z nich ma aluminiową płytkę kręconą do obu lag a do tej płytki przy okazji mocowany jest błotnik. Czasem jest mniejsza, czasem większa, ale jest. Nie tylko choppery z długim przodem, chociaż tam jest koniecznie i to dość sporych rozmiarów element. Po angielskiemu nazywa się to "fork brace" i ma na celu usztywnienie przedniego zawieszenia na skręcanie i zginanie. Stal z której robione są lagi jest dość plastyczna i ciągle pracuje na zginanie. Element ten przestano stosować przy wprowadzeniu zawieszeń USD które są dość mocne z racji potężnych rur nośnych. Niestety USD ma taką wadę w tych swoich zaletach że w razie strzału czołowego najbardziej oberwie rama motocykla a nie przód jako że ten jest bardzo mocny. W starszych motocyklach ze zwykłym przodem można przy takim strzale zawinąć przednie koło pod silnik a rama zostanie prosta.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Dodam że w wielu motocyklach błotnik jest wzmacniany od spodu własnie po to żeby usztywniał lagi. Łącznik jest z aluminium i się nie poddaje.

Pogadaj z Peterkiem, dorabiał sam do swojego moto, może ma jeszcze wymiary tego łącznika.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...