Furiacik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Witam Na wstępie zaznaczę, że podobnie pisałem w dziale "kupie" niestety wobec braku perspektyw na znalezienie tego ustrojstwa rozważam jego zastąpienie "czymkolwiek" innym. Nie wiem przy tym czy i jeśli tak to jak mogę usunąć ten temat z działu "kupie" dlatego powtarzam tu. Ostatio miałem poślizg na mokrej nawierzchni i motor uderzył przednim kołem w krawężnik. W wyniku tego pękł aluminiowy wspornik łączący lagi tuż nad błotnikiem, który chcę kupić lub zastąpić czymś innym (chodzi o ustrojstwo zaznaczone w załączniku).Z tego co widziałem w późniejszych modelach tego nie ma, więc czy można jeździć bez tego, ewentualnie czy są jakieś przeciwwskazania żeby zastąpić to własnej roboty płaskownikiem ze stali?? Z góry dzięki :notworthy: PozdrawiamFuriacik PS: posiadaczy takiej ślicznotki proszę o informacje o rozstawie osi (mój wspornik pękł tak, że po złożeniu nie mogę jednoznacznie ustalić odległości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Możesz zastąpić to elementem dorobionym/wyfrezowanym w sensie nie oryginalnym. Odległość ustala oś, skręć prawidłowo koło przednie a odległość między lagami sama Ci wyjdzie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 (edytowane) sprawdz czy aby napewno masz proste lagi , podczas gleby tez potrafi sie jakas podgac Edytowane 2 Stycznia 2012 przez McPerry Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furiacik Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Jeszcze jedno pytanie. Wie ktoś do czego to w ogóle służy?? Jeśli dystans między lagami określają półki i oś koła to co jest zadaniem tego łącznika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 W tym moto służy i to mocno. Magna jak większość starej japonii ma gumową ramę i zawieszenie w stosunku do mocy, stąd nawet taki łącznik dużo daje. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furiacik Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem, że do prostowania lag nie to konieczne, a do wiosny postaram się to gdzieś załatwić. Jakby to komuś zawadzało lub zbywało to proszę o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ten wspornik w każdym zawieszeniu zapobiega skręcaniu się lag. Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 inną bajką jest że czuj różnicę w prowadzeniu nawet w nowszych motocyklach jeśli założy się dodatkowy wspornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Wiele motocykli nadal posiada takie coś. Przyjrzyj się mocowaniu błotnika w Suzuki RF, GS500E, GSX-F i innych markach, modelach. Wiele z nich ma aluminiową płytkę kręconą do obu lag a do tej płytki przy okazji mocowany jest błotnik. Czasem jest mniejsza, czasem większa, ale jest. Nie tylko choppery z długim przodem, chociaż tam jest koniecznie i to dość sporych rozmiarów element. Po angielskiemu nazywa się to "fork brace" i ma na celu usztywnienie przedniego zawieszenia na skręcanie i zginanie. Stal z której robione są lagi jest dość plastyczna i ciągle pracuje na zginanie. Element ten przestano stosować przy wprowadzeniu zawieszeń USD które są dość mocne z racji potężnych rur nośnych. Niestety USD ma taką wadę w tych swoich zaletach że w razie strzału czołowego najbardziej oberwie rama motocykla a nie przód jako że ten jest bardzo mocny. W starszych motocyklach ze zwykłym przodem można przy takim strzale zawinąć przednie koło pod silnik a rama zostanie prosta. Edytowane 8 Stycznia 2012 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Dokładnie tak. Dodam że w wielu motocyklach błotnik jest wzmacniany od spodu własnie po to żeby usztywniał lagi. Łącznik jest z aluminium i się nie poddaje.Pogadaj z Peterkiem, dorabiał sam do swojego moto, może ma jeszcze wymiary tego łącznika. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furiacik Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dzięki za rade. A do Peterka już pisałem (wczoraj znalazłem jego wpis na ten temat) i czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.