Skocz do zawartości

pytanko o ktm exc 300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nosze się z zamiarem kupna ktm exc 300. Czytając na tym forum o młodszym bracie czyli 125 nadkolem się na coś takiego.

 

"Napisano pią, 20 lip 2007 - 17:44

wiec tak

silnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03

2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),

03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)

3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach )

 

to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly

"

 

"Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.

Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead: "

 

I tu moje pytanie czy podobnie jest z ktm exc 300 Głównie chodzi mi o wysokość czy również one z młodszych roczników są niskie. Ale o zmianach w silniku tez chętnie wysłucham.

 

W mojej okolicy jest sprzęt z 2003r.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nosze się z zamiarem kupna ktm exc 300. Czytając na tym forum o młodszym bracie czyli 125 nadkolem się na coś takiego.

 

"Napisano pią, 20 lip 2007 - 17:44

wiec tak

silnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03

2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),

03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)

3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach )

 

to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly

"

 

"Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.

Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead: "

 

I tu moje pytanie czy podobnie jest z ktm exc 300 Głównie chodzi mi o wysokość czy również one z młodszych roczników są niskie. Ale o zmianach w silniku tez chętnie wysłucham.

 

W mojej okolicy jest sprzęt z 2003r.

 

Pozdrawiam

co do wysokości to nowsze modele faktycznie wygladaja na niższe ale to chyba jednak tylko wrażenie wizualne bo plastiki są inne. Co to tego kiedy były lepsze czy gorsze silniki to moim zdaniem zmiany były dosłownie kosmetyczne. Gruntowne zmiany zaszły między starszymi niż 2000 i nowyszymi a potem to już raczej to samo. mogą się różnić modułem zapłonowym, kształtem dyfuzora itp. Generalnie 2003 to fajny rocznik bo już z nowszym zawieszeniem i bakiem oraz grubszymi piastami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wysokości to nowsze modele faktycznie wygladaja na niższe ale to chyba jednak tylko wrażenie wizualne bo plastiki są inne. Co to tego kiedy były lepsze czy gorsze silniki to moim zdaniem zmiany były dosłownie kosmetyczne. Gruntowne zmiany zaszły między starszymi niż 2000 i nowyszymi a potem to już raczej to samo. mogą się różnić modułem zapłonowym, kształtem dyfuzora itp. Generalnie 2003 to fajny rocznik bo już z nowszym zawieszeniem i bakiem oraz grubszymi piastami.

 

 

Hmm widze ze tu: "Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.

Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead:" cytowałem akurat Ciebie a dziś odp mi ze to tylko wrażenie wizualne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowałem akurat Ciebie a dziś odp mi ze to tylko wrażenie wizualne...

Dobrze wiem ze mnie cytowałeś. Napisałem "ale to chyba jednak" co oznaczało by że zmieniłem zdanie i że nie jestem już taki pewien.

 

Czytaj dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te stare egsy bez pds to były ogólnie duze motóry, moj z 99 tez dosc wysoki, ale i tak musiałem podwyzszyc kierę bo jazda w stójce męczyła mi plecy, mi to pasuje bo przy moim wzroscie dziwnie się czuję np na 250 06, chociaż prześwit ma taki sam, dobrze to widać jak się wrzuca moto na pakę do transportera bo tak samo walą ramą o podlogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiem ze mnie cytowałeś. Napisałem "ale to chyba jednak" co oznaczało by że zmieniłem zdanie i że nie jestem już taki pewien.

 

Czytaj dokładnie.

 

Ok ok tak podejrzewałem ze się uniesiesz... Ja tylko próbuje dociec jak to jest z tymi katami z tego rocznika, a tu miałem dwie sprzeczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jakie to ma znaczenie jakiej wysokości są poszczególne roczniki? Jeżeli boisz się że będzie za wysoki to zawsze możesz coś z kanapą pokombinować. W sensie wyciąć gąbkę lub założyć "tuningową" kanapę obniżającą. A jeżeli obawiasz się ze będzie mały to raczej nie ma takiej możliwości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z motocykla szosowego przesiadłem się na turystyczne enduro i zasmakowałem w leśno szutrowych wycieczkach po okolicy. Lecz mecząca jest waga tego motocykla wiec chciałem się przesiąść na coś lżejszego. Myślałem o exc 200 ale ta 300seta jest blisko mnie i jest zadbana wiec zacząłem się nad nią zastanawiać. Nie chce się pchać w ciążki teren raczej taka offroadowa turystyka po okolicach i tu moje pytanie czy do tego typu zastosowań ten motocykl to nie przesada... Jeździłem kiedyś yz 125 ale irytował mnie ten brak dołu. A może lepiej pomyśleć nad jakimś 4pakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z motocykla szosowego przesiadłem się na turystyczne enduro i zasmakowałem w leśno szutrowych wycieczkach po okolicy. Lecz mecząca jest waga tego motocykla wiec chciałem się przesiąść na coś lżejszego. Myślałem o exc 200 ale ta 300seta jest blisko mnie i jest zadbana wiec zacząłem się nad nią zastanawiać. Nie chce się pchać w ciążki teren raczej taka offroadowa turystyka po okolicach i tu moje pytanie czy do tego typu zastosowań ten motocykl to nie przesada... Jeździłem kiedyś yz 125 ale irytował mnie ten brak dołu. A może lepiej pomyśleć nad jakimś 4pakiem

Do turystyki ro proponowałbym ci 4T bo w 2T HE masz mały zasięg i będziesz zamulał silnik. Możesz ewentualnie jakiegoś LC4 kupić.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200?

Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ?

 

Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz:

Edytowane przez bully
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200?

Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ?

 

Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz:

EXC 300 czy 250 jedzie prawie jak 4T więc 5 biegów nie zrobi różnicy. A spali ci 10-14L :icon_razz: 50 niekoniecznie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 jest tańsze w zakupie, jak masz kasę to bierz 250, tam zawsze będzie zapas mocy, ja waże 90kg i na wysokich biegach czasami przydałoby sie wiecej powera, na 250 jezdzi mi się super, minimalnie więcej pali i jest niby trochę cięższe, ale nie idzie tego odczuć przynajmniej w terenie jaki jest u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach

 

 

te 5 biegów to aż za dużo jak na płaskie tereny

2ka jest na tyle długa że w tym samym czasie exc450 dojdziesz do 4ki

 

 

po lc4 bardziej bym w 300 celował podobnie narowiste

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200?

Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ?

 

Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz:

 

 

Widze ze zastanawiasz się na tymi samymi sprzętami co ja. Tylko ja nie wiem czy ogarnę 250 czy 300... Ale zawsze za dużym respektem podchodzę do sprzętów a potem okazuje się ze jest luz.

Ale przy tych pojemnościach w 2t obawiam się ze mogę się przeliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...