sajmono Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Witam, Nosze się z zamiarem kupna ktm exc 300. Czytając na tym forum o młodszym bracie czyli 125 nadkolem się na coś takiego. "Napisano pią, 20 lip 2007 - 17:44wiec taksilnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-032) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach ) to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly" "Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead: " I tu moje pytanie czy podobnie jest z ktm exc 300 Głównie chodzi mi o wysokość czy również one z młodszych roczników są niskie. Ale o zmianach w silniku tez chętnie wysłucham. W mojej okolicy jest sprzęt z 2003r. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Witam, Nosze się z zamiarem kupna ktm exc 300. Czytając na tym forum o młodszym bracie czyli 125 nadkolem się na coś takiego. "Napisano pią, 20 lip 2007 - 17:44wiec taksilnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-032) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach ) to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly" "Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead: " I tu moje pytanie czy podobnie jest z ktm exc 300 Głównie chodzi mi o wysokość czy również one z młodszych roczników są niskie. Ale o zmianach w silniku tez chętnie wysłucham. W mojej okolicy jest sprzęt z 2003r. Pozdrawiamco do wysokości to nowsze modele faktycznie wygladaja na niższe ale to chyba jednak tylko wrażenie wizualne bo plastiki są inne. Co to tego kiedy były lepsze czy gorsze silniki to moim zdaniem zmiany były dosłownie kosmetyczne. Gruntowne zmiany zaszły między starszymi niż 2000 i nowyszymi a potem to już raczej to samo. mogą się różnić modułem zapłonowym, kształtem dyfuzora itp. Generalnie 2003 to fajny rocznik bo już z nowszym zawieszeniem i bakiem oraz grubszymi piastami. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajmono Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 co do wysokości to nowsze modele faktycznie wygladaja na niższe ale to chyba jednak tylko wrażenie wizualne bo plastiki są inne. Co to tego kiedy były lepsze czy gorsze silniki to moim zdaniem zmiany były dosłownie kosmetyczne. Gruntowne zmiany zaszły między starszymi niż 2000 i nowyszymi a potem to już raczej to samo. mogą się różnić modułem zapłonowym, kształtem dyfuzora itp. Generalnie 2003 to fajny rocznik bo już z nowszym zawieszeniem i bakiem oraz grubszymi piastami. Hmm widze ze tu: "Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead:" cytowałem akurat Ciebie a dziś odp mi ze to tylko wrażenie wizualne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 od 2003 są mniejsze Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 cytowałem akurat Ciebie a dziś odp mi ze to tylko wrażenie wizualne...Dobrze wiem ze mnie cytowałeś. Napisałem "ale to chyba jednak" co oznaczało by że zmieniłem zdanie i że nie jestem już taki pewien. Czytaj dokładnie. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 te stare egsy bez pds to były ogólnie duze motóry, moj z 99 tez dosc wysoki, ale i tak musiałem podwyzszyc kierę bo jazda w stójce męczyła mi plecy, mi to pasuje bo przy moim wzroscie dziwnie się czuję np na 250 06, chociaż prześwit ma taki sam, dobrze to widać jak się wrzuca moto na pakę do transportera bo tak samo walą ramą o podlogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajmono Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Dobrze wiem ze mnie cytowałeś. Napisałem "ale to chyba jednak" co oznaczało by że zmieniłem zdanie i że nie jestem już taki pewien. Czytaj dokładnie. Ok ok tak podejrzewałem ze się uniesiesz... Ja tylko próbuje dociec jak to jest z tymi katami z tego rocznika, a tu miałem dwie sprzeczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 W zasadzie jakie to ma znaczenie jakiej wysokości są poszczególne roczniki? Jeżeli boisz się że będzie za wysoki to zawsze możesz coś z kanapą pokombinować. W sensie wyciąć gąbkę lub założyć "tuningową" kanapę obniżającą. A jeżeli obawiasz się ze będzie mały to raczej nie ma takiej możliwości :) Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajmono Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Z motocykla szosowego przesiadłem się na turystyczne enduro i zasmakowałem w leśno szutrowych wycieczkach po okolicy. Lecz mecząca jest waga tego motocykla wiec chciałem się przesiąść na coś lżejszego. Myślałem o exc 200 ale ta 300seta jest blisko mnie i jest zadbana wiec zacząłem się nad nią zastanawiać. Nie chce się pchać w ciążki teren raczej taka offroadowa turystyka po okolicach i tu moje pytanie czy do tego typu zastosowań ten motocykl to nie przesada... Jeździłem kiedyś yz 125 ale irytował mnie ten brak dołu. A może lepiej pomyśleć nad jakimś 4pakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Z motocykla szosowego przesiadłem się na turystyczne enduro i zasmakowałem w leśno szutrowych wycieczkach po okolicy. Lecz mecząca jest waga tego motocykla wiec chciałem się przesiąść na coś lżejszego. Myślałem o exc 200 ale ta 300seta jest blisko mnie i jest zadbana wiec zacząłem się nad nią zastanawiać. Nie chce się pchać w ciążki teren raczej taka offroadowa turystyka po okolicach i tu moje pytanie czy do tego typu zastosowań ten motocykl to nie przesada... Jeździłem kiedyś yz 125 ale irytował mnie ten brak dołu. A może lepiej pomyśleć nad jakimś 4pakiemDo turystyki ro proponowałbym ci 4T bo w 2T HE masz mały zasięg i będziesz zamulał silnik. Możesz ewentualnie jakiegoś LC4 kupić. Edytowane 4 Stycznia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200? Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ? Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz: Edytowane 4 Stycznia 2012 przez bully Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200? Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ? Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz:EXC 300 czy 250 jedzie prawie jak 4T więc 5 biegów nie zrobi różnicy. A spali ci 10-14L :icon_razz: 50 niekoniecznie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 200 jest tańsze w zakupie, jak masz kasę to bierz 250, tam zawsze będzie zapas mocy, ja waże 90kg i na wysokich biegach czasami przydałoby sie wiecej powera, na 250 jezdzi mi się super, minimalnie więcej pali i jest niby trochę cięższe, ale nie idzie tego odczuć przynajmniej w terenie jaki jest u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach te 5 biegów to aż za dużo jak na płaskie tereny 2ka jest na tyle długa że w tym samym czasie exc450 dojdziesz do 4ki po lc4 bardziej bym w 300 celował podobnie narowiste Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajmono Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Też planuje się przesiąść na 300EXc, zresztą sam jeszcze nie wiem czy 300 250 czy 200, pewnie kupie to co będzie tańsze i w lepszym stanie, czy z waga 80kg mam się co porywać na 200? Są jakieś szczególne wady silnikowe 300EXC na co zwracać uwagę? roczniki 00-03. Czy te 5 biegow wystarczy żeby jeździć z 4T na dojazdach, czy mi korba bokiem wyjdzie, a przed tem spali mi 50 l /100km ? Aaa i jakby co mam LC4 do sprzedania :bigrazz: Widze ze zastanawiasz się na tymi samymi sprzętami co ja. Tylko ja nie wiem czy ogarnę 250 czy 300... Ale zawsze za dużym respektem podchodzę do sprzętów a potem okazuje się ze jest luz.Ale przy tych pojemnościach w 2t obawiam się ze mogę się przeliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.