pedroo89 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ps. Dzisiaj w końcu skończyliśmy elektrykę w moim CR ,nie lada wyzwanie wszystko od zera kable chowane w ramie ale wyszło bardzo czysto i co najważniejsze działa :). O elektryce narazie boje się myśleć, u mnie wiązka kabli jest mocno pogmatwana i nie wygląda to najlepiej. Niestety prąd to moja pięta achillesowa i bez pomocy na pewno tego nie ogarnę, ciekawy pomysł z tym chowaniem kabli w ramie, chyba lepiej to wygląda niż kable na trytytkach. Będę się tym martwił gdy przyjdzie na to czas ale rzeczywiscie trzeba to zaplanować wcześniej, bo gdy pomaluję rame to będzie za późno. Zastanawiam się nad pomysłem kół 17" do tytułowego motocykla. Jaka średnica obręczy jest fabrycznie?Obręcze czterdziestoszprychowe średnicy 17" to trochę kosztowne będzie - szukaj na stronach brytyjskich.Czy warto zmniejszać koła? Otóż:Fabryczna średnica kół to 18 Cali, gdybym zdecydował się je zostawić pojawiają się następujące koszty:-Malowanie obręczy (zwykłe) ok 50 zł-Opony są trudniej dostępne, mają gorsze właściwości i kosztują min 300 zł za sztukę razem 600 zł-Komplet szprych na dwa koła 400 zł-Łożyska i centrowanie ok 100 zł (mam nadzieję że nie wiecej) Razem: ok. 1150 zł (dla mnie nie mało) a wciąż są to zwykłe stalowe obręcze Gdybym wybrał aluminiowe 17 Cali-Koszt obręczy ok 200 zł za sztukę (nie trzeba malować) -2 komplety szprych dorabianych 200 zł-Opony po ok 150 zł (dużo łatwiej znaleść używane 17stki, w dobrej kasie)-wspomniane Łożyska i centrowanie ok 100 zł Razem: ok 1000 zł, a zyskuje lżejsze koła, lepszy wygląd i przyczepniejsze opony. Tak to oszacowałem na oko, i właściwie wszystko zależy od tego czy uda się znaleźć takie felgi na 40 szprych. Ciągle się waham w tym temacie, i w sumie Ciekaw jestem waszych opinii, bo człowiek jest omylny. Dzięki za te linki, ale porównując ceny, dużo korzystniej jest na brytyjskim ebayu, mam to szczęście że moja siostra mieszka w szkocji i może pomóc w zakupach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadek XB Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) O elektryce narazie boje się myśleć, u mnie wiązka kabli jest mocno pogmatwana i nie wygląda to najlepiej. Niestety prąd to moja pięta achillesowa i bez pomocy na pewno tego nie ogarnę, ciekawy pomysł z tym chowaniem kabli w ramie, chyba lepiej to wygląda niż kable na trytytkach. Będę się tym martwił gdy przyjdzie na to czas ale rzeczywiscie trzeba to zaplanować wcześniej, bo gdy pomaluję rame to będzie za późno. Otóż:Fabryczna średnica kół to 18 Cali, gdybym zdecydował się je zostawić pojawiają się następujące koszty:-Malowanie obręczy (zwykłe) ok 50 zł-Opony są trudniej dostępne, mają gorsze właściwości i kosztują min 300 zł za sztukę razem 600 zł-Komplet szprych na dwa koła 400 zł-Łożyska i centrowanie ok 100 zł (mam nadzieję że nie wiecej) Razem: ok. 1150 zł (dla mnie nie mało) a wciąż są to zwykłe stalowe obręcze Gdybym wybrał aluminiowe 17 Cali-Koszt obręczy ok 200 zł za sztukę (nie trzeba malować) -2 komplety szprych dorabianych 200 zł-Opony po ok 150 zł (dużo łatwiej znaleść używane 17stki, w dobrej kasie)-wspomniane Łożyska i centrowanie ok 100 zł Razem: ok 1000 zł, a zyskuje lżejsze koła, lepszy wygląd i przyczepniejsze opony. Tak to oszacowałem na oko, i właściwie wszystko zależy od tego czy uda się znaleźć takie felgi na 40 szprych. Ciągle się waham w tym temacie, i w sumie Ciekaw jestem waszych opinii, bo człowiek jest omylny. Dzięki za te linki, ale porównując ceny, dużo korzystniej jest na brytyjskim ebayu, mam to szczęście że moja siostra mieszka w szkocji i może pomóc w zakupach. Jak CR to koła szprychowane trochę drożej ci wyjdzie ale będzie lepszy efekt, nie patrz na ciężar i itp to nie supersport. A opony jakie kupisz takie będziesz miał i 18-tki dostaniesz lepsze wszystko zależy od kasy. Ja na przykład wybrałem heidenau (600zł kpl.)bo sie ekstra prezentują a jak się będą prowadzić to się zobaczy nie mam zamiaru bić rekordów na tym sprzęcie :icon_rolleyes: .Jak bym miał więcej kasy kupił by firestony ze stanów za 1300zł które wcale nie mają lepszych właściwości jezdnych. Mi miało wyjść 1000zł na koło a wyszło :rawki akront 19" szt 250zł (używki jak za darmo :biggrin:),,materiał na piasty 300zł (z wykorzystaniem starych piast),robocizna tokarza 300zł , szprychy 300zł kpl. piaskowanie potem szkiełkowanie piasty 100zł szprychowanie 100zł i znając życie coś jeszcze dojdzie np. łożyska itp. Razem 1350zł :banghead: Czasami zastanawiam się poco to robię :unsure: Trzymaj się szprychy :lalag: Edytowane 8 Stycznia 2012 przez Dziadek XB Cytuj ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jak CR to koła szprychowane trochę drożej ci wyjdzie ale będzie lepszy efekt, nie patrz na ciężar i itp to nie supersport. A opony jakie kupisz takie będziesz miał i 18-tki dostaniesz lepsze wszystko zależy od kasy. Ja na przykład wybrałem heidenau (600zł kpl.)bo sie ekstra prezentują a jak się będą prowadzić to się zobaczy nie mam zamiaru bić rekordów na tym sprzęcie :icon_rolleyes: .Jak bym miał więcej kasy kupił by firestony ze stanów za 1300zł które wcale nie mają lepszych właściwości jezdnych. Trzymaj się szprychy :lalag: Chyba się nie zrozumieliśmy... Mówiąc o aluminiowych felgach miałem na myśli obręcze, o coś takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/Borrani-flanged-alloy-rim-WM3-2-15-18-40-/130627879323?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e6a07419b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 A 40-szprychowe koła miał chyba Junak ale nie było tam aluminiowych obręczy. masz rację, ale w junaku są już 19. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Z całym szacunkiem i sympatią, ale szukanie używanych opon przy budowie motocykla to trochę dziwne podejście.Z opon 18" nowych za akceptowalne pieniądze, masz Heidenau i Maxiss.Jeśli obręcze mają nie być chromowane, to chrom można zdjąć galwanicznie i pomalować stal proszkowo.W jakim stanie masz obręcze? Jeśli są ładne, to warto użyć magicznej zielonej pasty do chromów i flaneli :-)Kasę na obręcze aluminiowe można by przeznaczyć na nowe oryginalne szprychy. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Ja z kolei chcialem wrocic do tego silnika - co zamierzasz dalej z nim zrobic oprocz malowania i polerowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Ja z kolei chcialem wrocic do tego silnika - co zamierzasz dalej z nim zrobic oprocz malowania i polerowania ? Kupiłem zestaw nowych uszczelek i śrub na wymianę. Zamierzam oddać silnik do fachowca (mam za małe doświadczenie i brak narzędzi żeby się nim odpowiednio zająć) A trzeba by sprawdzić kompresję (jeśli okaże się słaba to wymiana pierścieni), rozrząd, luzy na zaworach zdjąć głowice i cylinder i wymienić pod nimi uszczelki, na koniec oczywiście synchro i czyszczenie gaźników. Na silniku nie zamierzam oszczędzać, serce musi być zdrowe :) Sprzęgło było wymieniane, i działa prawidłowo. Układ wydechowy jest nowiutki. Możliwe że trochę się pospieszyłem z tym piaskowaniem, zrobiłem to przy okazji żeby nie jeździć cztery razy...Silnik musi być w ramie zanim zawiozę go do mechanika, no i musi być podłączona wiązka. Mechanik może poobijać lakier przy pracy więc, na razie wstrzymam się z malowaniem czegokolwiek, wypoleruję dekle, owinę silnik w kocyk i schowam. Jak już mówiłem, chcę zacząć od kół. Po namyśle postanowiłem zostawić oryginalne felgi, i w tym kierunku zmierzam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadek XB Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Chyba się nie zrozumieliśmy... Mówiąc o aluminiowych felgach miałem na myśli obręcze, o coś takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/Borrani-flanged-alloy-rim-WM3-2-15-18-40-/130627879323?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e6a07419b Dokładnie takie mam tylko akrontaTakie obręcze i szprychy dostaniesz u nich: http://lightspeedteam.pl/shop/ Cytuj ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Wypiaskowanie silnika w calosci powoduje koniecznosc rozebrania go na srubki i dokladnego wyczyszczenia, jako ze piasek mogl sie dostac tam gdzie zupelnie nie powinien byc. Jezeli silnik jest do remontu to sama wymiana pierscieni nic nie zmieni, przy niskiej kompresji trzeba robic szlif, nowe tloki z pierscieniami i to dopiero dziala.Podejrzewam ze w starym silniku rowniez glowica bedzie do roboty, prawdopodobnie zawory maja za duze luzy na prowadnicach i beda wymagaly jakiejs ingerencji ( np wymiany razem z prowadnicami ).Mam nadzieje ze chociaz wal z korbowodami bedzie w jakim takim stanieKoszty czesci Hondy ( niezaleznie starej czy nowej ) sa b.wysokie - radze wziac to pod uwage.Wszelkie proby zastosowania polskich zamiennikow tych czesci ( oprocz moze zaworow ) nie dadza rezultatu bo ich jakosc bardzo odbiega od oryginalu. Budowa cafe w moich okolicach to kosztowna zabawa bo dedykowane czesci ( np zbiorniki ) troche kosztuja, a przy tej okazji caly motocykl musi byc praktycznie odbudowany.Oczywiscie korzystanie z uzywanych opon raczej nie wchodzi w gre - niezle opony o wymiarach "cafe - racerowych" ma np Avon - Mitas i Heidenau swygladaja OK, ale z trzymaniem opony na mokrej jezdni maja troche klopotow. Troche przykladow : BSA GoldStar cafe znajomy reguluje gaznik Nortona Commando cafe : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadek XB Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Wypiaskowanie silnika w calosci powoduje koniecznosc rozebrania go na srubki i dokladnego wyczyszczenia, jako ze piasek mogl sie dostac tam gdzie zupelnie nie powinien byc. Jak dobrze zabezpieczył wszystkie "dziury" to nie musi nic rozbierać ja swój piaskowałem potem rozbierałem cały top end i ani drobinki pyłku z piaskowania nie było..Głowica bym zbadał ale nie koniecznie musi być tak drastycznie żeby wszystko wymieniać.Np.w moim gs jak go kupiłem coś sykało w głowicy i kopcił na zimno , kompresja była kiepska na jednym cylindrze ,zdjołem głowice i cylindry okazało się że tłoki noszą normalne ślady zużycia tak samo gładź cylindrów owalizacja itp w normach. Ewidentnie było widać że jeden z zaworów wydechowych był pokryty nagarem po niespalonym oleju i był lekko podparty. Wymieniłem uszczelniacze dotarłem zawory ustawiłem prawidłowo luzy bo był niezły bałagan, teraz jest idealna kompresja na 4 garkach. Nie trzeba odrazu połowy silnika wymieniać :blush: Cytuj ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Suzuki serii GS to bardzo odporne silniki i jezeli kupiles motocykl w jakim takim stanie to sie wcale nie dziwie.Honda CB 550 to troche inna para kaloszy, a ta mi wygladala na dosc zlachana.Wazne jest ze i tak trzeba wszystko przemierzyc zeby wiedziec co sie dziaje.Z piaskiem to zawsze mialbym w glowie pytanie, a co jak sie sie jednak cos gdzies dostalo?Silnik swego GSa rozebralem do malowania proszkowego i mialem spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 jak pozadne odtluscisz to bedzie dobrze pozdrawiam Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam,Na razie prace trochę zwolniły, bo sesja zaciska się pętlą na szyi, ale znalazłem czas na małą kosmetykę... Lekko nie było, ale efekt rekompensuje wysiłek :) POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadek XB Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Pięknie wyszło. :clap: A jak paznokcie i opuszki jeszcze są :laugh: ? Cytuj ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Lusterko prawie :clap: Mnie czeka doczyszczanie chromów z Bandita 400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.