Skocz do zawartości

Projekt Cafe Racer


Rekomendowane odpowiedzi

Tablice rej. będziesz montował w pionie?

Nie. W poziomie.

 

Wieści z budowy:

Rozwiązałem temat tylnego hamulca, wyszło bardzo fajnie, niestety nie mam fotek bo padł mi aparat. Będą w poniedziałek. Tuleje dystansowe przedniego się toczą, i powoli zbliża się malowanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Załączam zdjęcia hamulca i całości w szpachli.

Niestety 3 dni pracy nie wystarczyło na pomalowanie motorka, (wszystko robię sam, lakiernik tylko pryśnie na koniec) w przyszły poniedziałek powinno się udać zakończyć ten temat.

Mój mechanik jest chory więc silnik wciąż czeka na swój czas.

Parę gratów zawożę o chromowania, i szukam tarczy hamulcowej i zacisku.

Prace trochę zwolniły, ale finisz jest blisko, planowany termin ukończenia był na Dzień Dziecka, i możliwe że uda się nawet wcześniej. Wybaczcie że tak mało piszę, ale zmogło mnie przeziębienie i totalnie nie mam dziś do tego głowy.

Pozdrawiam

Piotrek

 

 

 

p1040703.jpg

 

p1040706.jpg

 

Zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwalę upór w pracy, pochwalę..., Ale wytknę życzliwie błąd konstrukcyjny. Otóż popychacz hamulca tylnego jest wykonany z pręta dość małej średnicy.

Obawiam się, że pręt się wyboczy przy pierwszym hamowaniu.

Ponadto śruba łącząca popychacz z dźwignią pośredniczącą powinna pracować częścią, która nie jest nagwintowana. Gwint na ścinanym odcinku śruby dramatycznie obniża jej wytrzymałość - tak dla potomności piszę... Co do popychacza, to można użyć profilu prostokątnego, nawierconego dla obniżenia masy i zyskania prezencji.

Powodzenia i dobrej pogody życzę :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwalę upór w pracy, pochwalę..., Ale wytknę życzliwie błąd konstrukcyjny. Otóż popychacz hamulca tylnego jest wykonany z pręta dość małej średnicy.

Obawiam się, że pręt się wyboczy przy pierwszym hamowaniu.

Ponadto śruba łącząca popychacz z dźwignią pośredniczącą powinna pracować częścią, która nie jest nagwintowana. Gwint na ścinanym odcinku śruby dramatycznie obniża jej wytrzymałość - tak dla potomności piszę... Co do popychacza, to można użyć profilu prostokątnego, nawierconego dla obniżenia masy i zyskania prezencji.

Powodzenia i dobrej pogody życzę :)

 

Dzięki za cenne rady, człowiek trudno ma dostrzec własne błędy. Pręt będę musiał rzeczywiście poprawić.

 

Aktualnie parę gratów jest w zakładzie galwanizacyjnym, do tego parę rzeczy wybiera się do malowania proszkowego. (Swoją drogą, trafiłem na bardzo fajny zakład, malujący proszkiem. Podczas gdy gość z jednej z Krakowskich firm powiedział mi za malowanie wypiaskowanych felg 150 zł za obie, oni pomalowali mi je elegancko w cenie 40 zł, stówka do stówki i oszczędność jest widoczna)

 

Cały motocykl udało mi się w końcu przygotować do malowania. Było z tym ogrom pracy bo nakładałem na wszystko szpachlę natryskową, a później podkład, i to wszystko należało wyczyścić, moje opuszki palców są tak obolałe że na gitarze na razie nie pogram :)

Nie robiłem zdjęć bo uznałem że lepiej będzie uwiecznić efekt końcowy.

 

Sporo konwulsji przyprawił mi przedni zacisk, którego nijak nie mogłem dopasować. Problem polega na tym że odległość szprychy od tarczy wynosi zaledwie 3 cm, a większość zacisków składa się z dwóch masywnych części. Szczęśliwym trafem wpadłem na to: http://allegro.pl/ho...2155855946.html Jak widać na fotce, zacisk ten jest niesymetryczny i będzie pasował idealnie, nie jest to jakiś diabeł ale powinien się spisywać lepiej niż oryginał (takie same z tym że dwa były stosowane w hondzie dueville dość ciężkim motocyklu. Pozostało tylko ładnie wymierzyć i wyciąć na CNC z utwardzanego aluminium, adapter tak żeby wszystko pasowało.

 

Silnik jest powoli rozbierany przez mojego mechanika, oby tylko panewki były ok...

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

PS. Okazało się że zacisk ów był również w vfr800 i CBR 1100 i skuterze Pantheon, problem jest w tym że we wszystkich tych zaciskach widzę dwie śruby do przewodów, gdyż były to zaciski dual cośtam hondy. Jak obejść ten temat, czy można po prostu zaślepić jedną z tych śrub??

Edytowane przez pedroo89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem w ciężkich motocyklach był ale z tyłu sądząc po mocowaniu jakie widzę na zdjęciu. Jeden z otworów możesz zaślepić ale to może wyłączyć z pracy jeden tłoczek. Jeśli dobrze pamiętam jest to zacisk z układu gdzie naciśnięcie jednej klamki powodowało pracę układu hamulcowego właściwego dla wciśniętej klamki i jednego tłoczka z drugiego układu. EDIT Rear: 256 mm single disk with "combined" three-piston caliper

 

Szukaj zacisków dwu tłoczkowych jednostronnych. Tu tylko przykład (koreańska konstrukcja, lepiej nie ryzykować) http://allegro.pl/za...2206404265.html w japońcach też powinno się coś znaleźć

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nareszcie malowanie motocykla zakończone!

Poniżej załączam fotki. Zadupek jedzie do tapicera a rama jeszcze czeka na pomalowanie ale dziś wieczorem powinienem skończyć.

Wyszło dokładnie tak jak chciałem dlatego czuje wielką satysfakcję i odżyła we mnie nadzieja że ukończę projekt na dzień dziecka :)

Pozdrawiam

 

 

mal1.jpg

mal6.jpg

mal7.jpg

mal3.jpg

 

Zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że siedzenie jest przymocowane do zadupka na stałe. A jak on jest mocowany do ramy?

Od spodu (a właściwie na wylot) zadupka są przyspawane dwie śruby które wchodzą w dwa otwory w ramie, do tego będą nakrętki motylki. planuję jeszcze nakleić coś typu gąbka od spodu żeby zadupek nie rysował ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...