Nezer Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Witam Jako, że byłem zmuszony do wymiany uszczelki pod klawiaturą, zainteresowałem się stanem łańcuszka rozrządu. I to co zauważyłem budzi moje małe obawy. Otóż na szczycie koła wałka łańcuszek daje się odciągnąć o jakieś 1 do 1,5 mm. W serwisówce napisane jest jak sprawdzić łańcuch wymontowany, ale ani słowa nie ma na temat diagnostyki, gdy ten zamontowany jest w silniku. Jako, że mam drugi piec jako dawcę, porównałem jak sprawa wygląda w tamtym przypadku, i tam łańcuch siedzi sztywno na kole, ma tylko małe luzy po osiowe. Mało tego, wydaje mi się, że w drugim przypadku łańcuch jest w miarę nowy ( powierzchnia styku łańcucha z kołem praktycznie nie nosi śladów współpracy). Z tego co wiem to jest możliwość wymiany łańcucha, bez połowienia silnika. I tu moje pytanie czy taki luz kwalifikuje łańcuch do wymiany. Druga sprawa to czy jesteście na podstawie znaków określić producenta łańcucha. Poniżej fotki Tu co prawda łańcuch przeniesienia napędu, ale takie same znaki są na łańcuchu rozrządu aktualnie zamontowanym znak na "nowym" łańcuchu. Duża litera M miejsce pomiaru luzu. Dodam jeszcze, że próba napięcia łańcucha nie przyniosła żadnych efektów. Silnik SOHC RC03 Edytowane 29 Grudnia 2011 przez Nezer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Literka M - jest to znak zastrzeżony firmy Tourmax, a konkretnie firmy Morse TEC - należą do koncernu Borg Worner - te łańcuchy idą na pierwszy montaż w większości japonii. Co do zużycia łańcuszka to jeśli nie masz danych w serwisówce dotyczących wyciągnięcia to sprawdziłbym jak bardzo wysunięty jest napinacz. Te dane powiedzą więcej niż próba odciągnięcia łańcucha - tutaj wiele zależy też od stanu zębatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Właśnie tak się składa, że z budowy napinacza ciężko wywnioskować, w jakim stanie jest łańcuch. Napinacz. Nie ma tam żadnej miarki, podziałki etc. Jednie można by się sugerować stopniem wyciągnięcia sprężyny, lub wygięciem ślizgu napinającego. Jednak ciężko to zrobić, nie znając położenia początkowego. Mogę ewentualnie podmienić koło na wałku i zobaczyć co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jak masz drugi łańcuszek w lepszym stanie to go wymień, proste. Tylko nie wiem jak chcesz to zrobić bez rozpinania go. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jak masz drugi łańcuszek w lepszym stanie to go wymień, proste. Tylko nie wiem jak chcesz to zrobić bez rozpinania go. A gdzie jest napisane, że nie chcę go rozpinać. To czego chcę uniknąć to połowienie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 No to rozpinasz, przekładasz i spinasz z powrotem, nic prostszego :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Coś mi się zdaje, że jak chcesz mieć pewność, że łańcuch nie rozczepi się i nie zrobi sieki wewnątrz silnika, to po prostu kup nowy łańcuch. A co do wymiany to jak kolega wyżej napisał - najlepiej spinasz stary łańcuch z nowym i wio. Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 taka cebinka to juz rarytas , zmien lancuszek na nowy , szkoda pieknego klasyka Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 taka cebinka to juz rarytas , zmien lancuszek na nowy , szkoda pieknego klasyka No i chyba dla świętego spokoju tak zrobię. 220 plnów a człowiek będzie spał spokojniej :icon_biggrin: . A macie może namiar na kogoś w pobliżu Olkusza kto by mi zanitował to dziadostwo w razie czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Koniecznie warsztat i lepiej sie upewnić czy mają zapinacz do łańcuchów, coby na pewno spać spokojnie ;) Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.