Skocz do zawartości

Przełożenie zębatek a jazda off road


Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje nich założy mniejszą z przodu lub większą z tyłu i po sprawie.

Jestem za a nawet przeciw.

Takim motocyklem rusza się z 2-go biegu,1-szy to tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Oczywiście można zmieniać przełożenia ale musisz to sam wypróbować.

To tak samo jak bym doradzał pójść na randkę z taką czy inną dziewczyną.

Nie ma żadnej reguły

 

Od kiedy endurakiem rusza się z 2 biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lc4 jak na 600 szałowego dołu nie ma :D ) jeździłem z kolesiem co ma 640 na oemowskim to strasznie sie ten motocykl męczył w ofroadzie non stop jazda na 1 i nieraz mocy brakowało....

jeszcze nie spotkalem motocykla o tak mocnym dole jak lc4, a co do mocy to jest to najmocniejszy sprzet niewyczynowy, do lc4 trzeba "silnej ręki" - co z tego ze sprzęt gwizda jak kierownik peezda :D

 

co do tematu, to skoro koledze brakuje zrywnosci w 450 to trzeba chyba do Tadka dzwonić, podjazdy takim motorkiem robisz na 1 lub 2 w zależności od tego czy jest gdzie się rozpędzić, przy tej charakterystyce na każdym przełożeniu da radę, pytanie tylko czy ty za nim nadążysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem ruszam z 2 w exc, jak chcę złapać max. rozpęd gdy nie ma miejsca zeby nie tracic czasu na zmiane biegu, ale jeszcze nie spotkałem moto z tak krótką skrzynią, bardzo krótką 1nkę mają tez inne exc oraz lc4 600, ale nie az tak jak 200 gdzie na jedynce przy przełożeniu 14/48(ani krótkie ani długie) na jedynce nie da się zrobić zadnego trudniejszego podjazdu

 

generalnie 1nka jest do ruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jaki kolwiek materiał szkoleniowy jazdy enduro mówiący o ruszaniu z dwójki ?

Nie chce mi sie szukać jakiś filmów szkoleniowych.

Moją wiedzę czerpię z praktyki.

Bardzo trudo dobrać odpowiednie przełożenie do motocykla terenowego.

Raz jedziemy w góry a raz nad morze.

Sprawa jest prosta jak masz motocykl torowy i jedziesz np.na tor Poznan i wiesz dokładnie gdzie zapinasz ostatni bieg.

Co z tego że przy towim przełożeniu twój motocykl jedzie 160 km/godz

Wiadomo że w terenie z taką prędkością nie pojedziesz.Ale czy wolałbyś jechać 120 z maksymalnymi obrotami.

Czy nie lepiej jak na przelotach jak mówicie silni będzie pracował na niższych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu: jak chcesz, żeby Ci tanim kosztem moto szło na koło, to zamiast kombinować z zębatkami zrób tak: stań na betonie, wrzuć 1. bieg, zwiększ obroty do maksymalnych i puść lewą klamkę, jednocześnie dociążając własnym ciężarem tylną część siodełka. Powinno się udać i przez chwilę będziesz się cieszył jazdą na gumie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie szukać jakiś filmów szkoleniowych.

Moją wiedzę czerpię z praktyki.

Bardzo trudo dobrać odpowiednie przełożenie do motocykla terenowego.

Raz jedziemy w góry a raz nad morze.

exc 450 jeździsz nad morze na kołach ?? to gratuluje wytrwałości serio :D

 

czasem ruszam z 2 w exc, jak chcę złapać max. rozpęd gdy nie ma miejsca zeby nie tracic czasu na zmiane biegu, ale jeszcze nie spotkałem moto z tak krótką skrzynią,

 

a mówiłeś że jeździłeś drztą E czyli kłamałeś :D drz400e ma zajebiście zestopniowaną skrzynię do offroadu-2 ma tak mocną na seryjnym przełożeniu że nawet ruszając na asfalcie z 2 nie czujesz tego za bardzo, troszkę słabiej przyśpiesza ale generalnie nie czuć za bardzo...

 

ja drztem E notorycznie w piaskownicy startowałem z 2 biegu praktycznie każdy podjazd robiłem startując z miejsca z 2 bo nie chciało mi się biegów zmieniać w trakcie podjazdu, 1 na seryjnym przełożeniu to chyba tylko do trialu :D 3 bieg też miał bardzo mocny-ogólnie super zestopniowana skrzynia jak wspominam go raczej w czarnych barwach tak zestopniowanie skrzyni zawsze będe chwalił :D

 

na 2 biegu zetem E mogłeś jechać naprawdę bardzo wolno i silnik nie szarpał a moc była dostępna na odkręcenie manety bez strzału ze sprzęgła do tego ta 2 była w sumie długa i na wysokich obrotach bardzo szybko na niej jechałeś....

 

w xteku było pod tym względem nieciekawie co byś nie włożył i tak 2 wysoko chciałeś wolno jechać na 2 to przeraźliwie szarpała w końcu większosć podjazdów robiłem ostro piłując na 1....

 

w ikserce jest lepiej niż w iksteku ale wciąż nie tak fajnie jak w drz :D

 

drz po małej żwirowni latając rekreacyjnie jeździło się w zasadzie jak automatem-wbijałeś 2 bieg ruszałes z niego chciałeś szybko wjechać gaz opór na zjazdach hamowanie silnikiem też na 2 i znowu odkręcamy przed podjazdem i tak w kółko :D

 

vmax drzta E na oemowskiej konfiguracji napędu to było 125 km/h na czarnym na kostce a na moje ucho przelotowa żeby silnik nie wył 70-80km/h.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no patrz to niektórzy o tym nie wiedzą i do Ułan Bator jadą na kole ......

Widziałem takich w telewizji,kol.zagraniczni i tutejsi.Za nimi wozy transmisyjne,techniczne ,śmigłowce.

Pózniej piszą książki występują tu i tam i nie wiedzą co to jest prawidłowe przełożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Była gdzieś relacja Polaków, którzy pojechali na Syberię na exc 450 w dwie czy trzy osoby, bez żadnego dodatkowego "wozu transmisyjnego". Sam mam zamiar jechać DRZ E szutrami nad morze (1000km w dwie strony). Ogólnie gadanie, że się rusza z dwójki "bo tak" jest bezsensu. Można ruszać jak ktoś ma krótkie biegi, albo jak komuś sprzęgła nie żal, ale ogólnie jedynka jest do ruszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu wybieramy bieg adekwatny do sytuacji, to musi każdy sam sprawdzić uwzględniając swoje umiejętności i moc maszyny

 

z ponad 10 letniego doświadczenia mogę stwierdzić że 1 bieg przy standardowym przełożeniu nadaje się tylko do trialu i błota

do podjazdów jest za wolny

do rozpędzania bez sensu bo nic nie zyskamy po za mieleniem koła i stratą przy zmianie biegu

a podjazdy często starałem się łapać na 3ce, awaryjnie błyskawiczna redukcja na 2 gdy zabardzo mieliło

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...