Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym w życiu tego nie kupił, nissan czy toyota z 90 roku przeżyje daewoo z 03 a jakosc wykonania jest nieporównywalna, tyle ze ceny czesci nawet ekspolatacyjnych bedą inne, za komplet amorów kayaby do sunnego gti zaplacilem kiedys 900zł :( mozna za to miec pół lanosa...

 

dlatego japońskie auto operując budżetem 2tys zł czy 3 tys to ryzykowna gra....

 

może sie okazać że przy pierwszej awarii auta nie opłaca się naprawiać,,,,,eksploatacyjne też są droższe niż do korei...

 

a jakość wykonania ?? zależy co z czym porównujesz......

ja woże sie czasem do roboty z kolesiem swiftem 1.3(też japoniec-suzuki) to wykonanie jest jak w tico w sensie design i jakość.........drzwi cienkie że modlisz się żeby strzała w bok nie dostać (jak w tico ) całość deski z obrzydliwego plastiku, dźwignia biegów na jałowch obrotach się telepie jak w starym dieslu (w tico tego nie ma ), miejsca w sumie mało (strasznie nisko w środku wysokie osoby to zgarbione siedzą a jak siedzimy z tyłu we 3 to ja głową walę w rączkę nad drzwiami co chwila a mam 176cm wzrostu :D )

 

bagażnik też mały, jedyne co na plus w porównaniu z tico to obrotomierz, no i osiągi lepsze........ale pali średnio 1-1.5l więcej......

 

daihatsu charade też japoniec a wieje tandetą na kilometr silnik lubi płatać figle, ma gaźnik którego nikt nie umie ustawić i lubi strzelić zima kosmiczny przepał ........kumpel miał 1.0D (3 cylindrowy wolnossący diesel ) używanych części nie szło dostać z nowymi też były problemy, jedyny plus tego auta to spalanie w trasie 3.5/100 ropy pozatym oleju palił drugie tyle przy raptem 130 tys przebiegu na budziku, zimny palił tylko jak chciał :D w środku też wykonanie jak tico tandetny plastik, brzydota i tapicerka rodem z niskobudżetowego dełu :D

 

tico jest kopią suzuki alto z lat 80 ale bardzo dużo części pasuje do swifta- z czego posiadacze owego się cieszą bo korańskie graty tańsze :D

 

np oplowski 2.0 8v w wersji bez napinacza , pompa 45, pasek 34zł,jeszcze na simmery starczy :]

ale to tylko jak strzeli pasek, silnik bez kolizyjny, wymiana paska ~40min i 5 kluczy

 

1.3 w kadecie chyba jest na łańcuszku ale pozatym jest gówniany :D gaźnik webera daje mu fajnego kopa lepiej idzie niż 1.6 ale pali potwornie dużo nawet przy spokojnej nodze.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakby była opcja kupna nowego tico za 20tys (tyle podobno kosztowało sx-dlx czyli z elektrycznymi szybami szyberdachem bodajrze i jakimiś tam duperelami -najbogatsza wersja tico w 98 roku w polskim salonie ) to ja bym dał......golas taki jak mój podobno 18.5 ale to niepotwierdzone info...

 

miałbym bezawaryjne autko z bardzo niskimi cenami części eksploatacyjnych.....

 

mnie szkoda kasy na jakąś skórę, alusy, jakieś elektryczne szyby inne bzdety, po co mi to ?? więc po co mam dopłacać za jakieś głupoty ?? na h***j mi wspomaganie kierownicy w aucie które ma koła jak taczka ?? szybę sobie korbką otworzę nie jestem inwalidą bez ręki :D

 

a potem szukam z miernikiem wyciągając bezpieczniki co żre prąd w omedze że koleś nie może na noc zostawić z zapieta klemą bo rano nie zapali a tam k****a skrzynka bezpieczników jak szafa sterownicza w elektrowni bełchatów :D i jak akumulator mu padnie to jest dramat bo bagażnika nie może otworzyć :D

 

a mnie w tikaczu normalnie otwierany bagaźnik uratował mi dupę zimą jak zamrzły drzwi -wszedłem przez niego do auta :D

No nie wiem,moje Tico rozładowywało akumulator notorycznie mimo iz rozłaczyłem immo i alarm.Silnik tez ciagle gasł wskazujac na problemy z elektryką.Po 10-latach zjadło go do połowy wlacznie ze zbiornikiem paliwa które gubiłem tegoz nie swiadom.A tak poza tym to tylko awarie przegłubów,hamulców,wycieraczek,szyb elektrycznych,pekajacych klamek,foteli i inych rzeczy ktorych juz nie pamietam.

A i jeszcze silnik na ssaniu atomatycznym osiagajacy zawrotne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i parę dni bez samochodu z głowy. Zajebista sprawa. Dwumasa to podobno była częsta przypadłość HDI?

 

Powiem Ci tak ....

Jak kupuje auta patrzac na to czy mi sie podobaja, jaki maja wysroj w srodku i wyposazenie.

Jak moze wiesz szukalem auta taniego, malego i ekonomicznego na jazdy po miescie a kupilem diesla 1.9 TDI :icon_mrgreen:

Tak naprawde wuj wie po co ale ..... mnie sie podobywal i juz.

Od stycznia do teraz zrobilem nim ....... 500 km :notworthy:

O yeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!

 

Nie rozumiem kombinowania co i kiedy ma sie popsuc w samochodzie, bo to jedna wielka loteria.

Jak ma mi sie ta dwumasa popsuc to trudno, trzeba bedzie wymienic.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majkel, akurat w tym względzie mam takie samo zdanie. Jeśli ma się popsuć to trudno... Gorzej jak się psuje auto prawie nowe z małym przebiegiem, wtedy jest sraczka.

 

Kumpel ma Saab'a, je*ie się na potęgę, 1.9 150KM, jakoś tak mnie to trochę od Opla odpycha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy jeszcze megenke 1.8 130 km w benzynie, Micre 1.0 tez w benzynie i NIC sie nie psuje.

Kupujemy auta bo sie nam podobaja a wiadomo ze polityka jest taka ze maja sie psuc na potege bo na tym jest kasa.

Dla mnei to nie ma roznicy czy diesel czy benzyna .....

Jedyne co mnie odpychalo to to ze diesel jest glosniejszy od benzyny ale teraz ten klekot to mi sie nawet podoba.

W swoim zyciu jezdzilo sie juz roznymi wynalazkami dostepnymi w latach 80-90 wiec do glosnosci jestem przyzwyczajony i juz.

Poza tym ja lubie "sluszec" pojazd czy to auto czy motocykl .....

Jak pracuje, skrzypi, brzeczy, terkocze .......

A czy jest oplacalny czy nie ?????

Nie stac mnie na auto to nie kupuje ŻADNEGO bo kazdy to wydatek i skarbonka.

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedyne co mnie odpychalo to to ze diesel jest glosniejszy od benzyny ale teraz ten klekot to mi sie nawet podoba.

 

No! Dobrze, że się poprawiłeś w drugiej części zdania,bo w tym "klekocie" diesla tkwi cały jego urok.

Benzyniaki ze swoją cichością są zwyczajnie apatyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój Megane III ma już 49000km i się nie psuje, ale pali 9L ropy i ma 400Nm.

 

To straaaaasznie duuuuuuuuzo pali, gwarantuje, ze w moich rekach palilby o 3 - 4 litry mniej

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem,moje Tico rozładowywało akumulator notorycznie mimo iz rozłaczyłem immo i alarm.Silnik tez ciagle gasł wskazujac na problemy z elektryką.Po 10-latach zjadło go do połowy wlacznie ze zbiornikiem paliwa które gubiłem tegoz nie swiadom.A tak poza tym to tylko awarie przegłubów,hamulców,wycieraczek,szyb elektrycznych,pekajacych klamek,foteli i inych rzeczy ktorych juz nie pamietam.

A i jeszcze silnik na ssaniu atomatycznym osiagajacy zawrotne obroty.

 

jak się dba tak się ma :D resztę już chyba odnośnie tego auta napisałem......

gaźnik to 5 min roboty zmniejszyć obroty, potrzebny śrubokręt krzyżakowy i zawrotne 5 min czasu i chęci wystarczy skorzystać z googla albo ksiązek, nie mówiąc już że co bodajrze 10tys km powinno się przeprowadzać kompleksową regulację-ale kto to robi lepiej pisać w testach porównawczych że auto wyje na ssaniu i dużo pali w mieście.....

 

szczególnie takie pow 5L i na przelocie

 

po co takie potwory - nawet rzędowa 6 2.0 i dobry wydech.......

 

mały diesel dźwięk ma beznadziejny-na wolnych chodzi jak koparka albo traktor, zero basowego dźwięku tylko klekleklekle, na wysokich jak białoruśka walcząca z przerastająca ja górką-klekotanie z adhd :D

 

z diesle fajny nawet dźwięk mają ogromne widlaste jednostki z sprzętu ciężkiego-czołgów, koparek, lokomotyw a jak jeszcze w takim 16l v8 jest biturbo(czy 40l v12 biturbo-radziecki t55 :D ) to w ogóle od gwizdu ciary przechodzą i dźwięk mimo w sumie niskich obrotów jest basowy, dudniący i budzi respect :D

 

a pozatym wkręcający się na wysokie obroty benzyniak rulez :buttrock: wystarczy popatrzeć na rajdy samochodowe :D

 

pozatym diesel przy ostrym hamowaniu silnikiem nie strzela z wydechu a to -15000 punktów do szacunu na dzielni i -540 do lansu u przypadkowych lasencji :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakość wykonania ?? zależy co z czym porównujesz......

ja woże sie czasem do roboty z kolesiem swiftem 1.3(też japoniec-suzuki) to wykonanie jest jak w tico w sensie design i jakość.........drzwi cienkie że modlisz się żeby strzała w bok nie dostać (jak w tico ) całość deski z obrzydliwego plastiku, dźwignia biegów na jałowch obrotach się telepie jak w starym dieslu (w tico tego nie ma ), miejsca w sumie mało (strasznie nisko w środku wysokie osoby to zgarbione siedzą a jak siedzimy z tyłu we 3 to ja głową walę w rączkę nad drzwiami co chwila a mam 176cm wzrostu :D )

wiesz bo to tylko suzuki hehe, a poza tym switha klepali też na Węgrzech, swith gti jest zajefajny, 100KM z 1.3, ponoć silinik z nieiwlkimi zmianami pochodzi z spotowych moto tej marki, ładnie się zbiera a wygląda jak stara lodówka

 

a tico nie skopiowali przypadkiem z tego?

http://otomoto.pl/daihatsu-cuore-C23615191.html

tylko koreańce byli sprytniejsi bo dosztukowali tylne drzwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojejku.... przy cipowatej jezdzie to nawet o 5 mniej by spalił.

 

Watpie, ale jak bedziesz mial ochote, to mozesz zdefiniowac co zanczy cipowata jazda.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...