Skocz do zawartości

niepozorny zapier....


Katsumoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Jeździłem wieloma autami, od diesli, po zwykłe benzyniaki oraz V-ki i powiem wam, że jest jedno auto, które naprawdę mnie zaskoczyło - chodzi mi o hondę civic VTi. Małe gówienko z malutkim silniczkiem (1.6), jednak po przekroczeniu pewnych obrotów ten samochodzik nagle zamieniał się w małego potworka (gwałtownie przybierał na mocy - 160 KM - i do tego silnik zaczął wydawać z siebie bardzo ciekawe dźwięki). Nie zrozumie tego ten, który się takim autem nie przewiezie. Naprawdę polecam przejażdżkę takim wozem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 koni? Nie żartuj, to było dobre jakies 15 lat temu.

Teraz 8 sekund do paki nie robi wrazenia.

Niecałe 3 to juz lepiej...

 

Niecałe 3 sekundy to już jest mega zapier...cz ;) Dość rzadko takie fury można spotkać na codzień. Wg mnie jak puszka robi 100km/h między 5 a 6 sekund to już jest naprawdę nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 koni? Nie żartuj, to było dobre jakies 15 lat temu.

Teraz 8 sekund do paki nie robi wrazenia.

Niecałe 3 to juz lepiej...

 

 

Nie wiem co chcesz osiągnąć pisząc o rzeczach oczywistych. Wiadomo, że 160 koni to nic wielkiego, bo byle V-ka osiąga 200 KM, ale Twój punk widzenia ograniczony jest niestety tylko do koni - a wszystko zależy od przelicznika mocy na masę. Civic 1.6 VTI ma fabrycznie 7,3 (V-gen, VI gen ma 7,8, a... IV gen 7,1) do setki. Mój znajomy jeździ takim sprzętem na wyścigach w Poznaniu, swoją maszynkę jednak odciążył, po założeniu slicków wyniki jeszcze się polepszyły. Gdy się z nim ostatni raz widziałem, to mówił, że w tej chwili jego mała rakietka do 100-tki zbiera się w około 6 sekund.

 

Ja i tak wolę jeździć V-ką, niż małym bzykiem w stylu VTI, jednak pasuje do opisu użytkownika, który otworzył ten temat. Ma pojemność do 2,0 i powyżej 140 KM. Poza tym, jak już pisałem - kto w życiu nie siedział w VTI, ten nigdy nie zrozumie o czym mówię. Hondka VTI wygląda jak zwykła mała kapsułka, do x-tysięcy obrotów autko porusza się jak przeciętny pojazd, jest oszczędne itp, jednak po przekroczeniu pewnych obrotów budzi się w nim mały potworek. Znajomy kiedyś przewiózł mnie swoją furką i mimo tego, że wtedy jeździłem V-ką, to bylem pod wrażeniem osiągów oraz dźwięków samochodziku o pojemności 1.6 i bez żadnego turbodoładowania.

 

Nowsze generacje V-TEC-ów mają do 200 KM (wersje 2 litrowe), jednak nie wiem jak to odnosi się do osiągów (wiadomo, że są cięższe). Nie wiem też, jakie dźwięki z siebie wydają. Nie chcę się wypowiadać, bo w nowszych wersjach V-TEC nie siedziałem.

 

EDIT: Z ciekawości sprawdziłem na necie dane na temat Hondy Civic Type R, przy pojemności 2.0 ma 200 kucy i zbiera się do setki w 6.6 sekund. Po doświadczeniu ze starszymi typami V-TEC myślę, że Type R można bez problemu polecić.

Edytowane przez _Xp_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam totalnie setryjnego Peugeota 206 GTI 2.0 16V - nowy miał 138 KM, teraz pewnie kilka koni umknęło - i większość wiejskotuningowych Golfów i Calibr + BMW ze znaczkiem "M-pała" na światłach objeżdżam bez większych problemów. Oczywiście, kilka razy zonka zaliczyć też się udało, ale to raczej nie uniknione, jeśli niema się GTRa albo innego tym podobnego wynalazku.

 

Jak już ktoś wcześniej pisał, jest wersja RC która w serii ma 2.0 16V 177 KM, przy niewielkiej masie 206.

A jak ktoś chce, to znajomy ma do sprzedania 206 S16 T - 301 KM 415 Nm (choć teraz może mieć już więcej). Przebudowany całkowicie. Stara została tylko buda. W silnik wpakował więcej niż wartość samego samochodu i efekt mimo napędu fwd jest taki:

 

206 vs Subaru STI:

 

To samo z innego ujęcia:

 

Tutaj to samo 206 vs Focus RS

 

Myślę, że daje radę, a niepozorne jest napewno i nie przekracza 2.0 :)

 

A tutaj jeszcze seryjne RC 177 KM:

Edytowane przez Cwikol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miałby wybuchnąć?

To nie jest garażowo-domowy projekt na tanich częściach. Silnik jest robiony na oryginalnych częściach sprowadzanych ze Stanów i od Dżapańców. Jest robiony przez firmę tuningową, która ma na swoim koncie nie jeden już projekt. Daje radę już od 2008 roku i do tej pory nic nie wybuchło, więc nie sądzę, żeby miało się coś zmienić jeśli o to chodzi.

Edytowane przez Cwikol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Peugeota 206 RC rok 2003-2004 to jakieś 20k w serii + drugie tyle przeróbka. Za takie pieniądze to chyba lepiej Subaru Imprezę STI w tym samym roczniku. Osiągi na wprost porównywalne a to jednak auto seryjne mniej problematyczne w razie awarii. A napęd na cztery to inna bajka w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś z kolegą jechaliśmy Hondą civic vti to się na trasie gość zaczął stawiać E60 według emblematu 525ix, dostał po dupie i tyle. Z tego co pamiętam to zamykała zegar ta honda i kręciła dalej myslę, że 230 wykręcała. Ja tam ogólnie wolę motoryzację lat 90 a nie jakieś skurwi*ałe wynalazki i podobnie jest z motocyklami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...