Skocz do zawartości

legenda ofrołdu-honda xr 600 1990


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siema będzie długo i nudnie bo się rozpisałem i nie chce mi się teraz skracać....

więc pewnego względnie słonecznego dnia znalazłem na allegro jakieś tam zwłoki xr600 na allegro :D ponieważ cena była na poziomie przeciętnej dt 125, i nawet miało być na chodzie i z papierami to spakowałem się do mojego bugati verona limited edition i pojechałem obejrzeć. Jest to 1990 rok produkcji po 1 lifcie (już kapryśny keihin PD ale nadal bęben z tyłu ) także waży 120.5kg a nie jak wersja po lifcie 122 więc warto mieć zajebiaszczy bębnowy hamulec z tyłu :D

zapakowaliśmy toto do mojego sportowego minivana i wyglądało tak

20111118291.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img217.imageshack.us/img217/7826/20111118289.jpg

 

trzebabyło odkręcić kierownice, lagi, oba koła bak i siedzenie jak dobrze pamiętam :D potem 200km drogi (do środka wlazłem jeszcze ja na przednie siedzenie pasażera ustawione z tyłu i kumpel jako driver bo ja byłem po nocnej zmianie bez snu i niezbyt nadawałem się na woźnicę swojego bolida )

 

tico nie wytrzymało presji transportu jednej z największych legend offroadu i z wrażenia zgnił bak i wypadła dźwignia biegów na asfalt co zostało naprawione gumą do żucia super glue, i pasem transportowym (a potem mi ręka cierpła od trzymania tego paździerza przez 4h :D )

 

po szczęśliwym powrocie przystąpiliśmy do skręcania-niestety nie obyło się bez strat-gdzieś zgubiłem element ślimaka i nie mam sprawnego prędkościomierza a tak się z tego bajeru cieszyłem :D

 

dobra do rzeczy: motocykl spełnia wszystkie kryteria do uznania go za stan idealny na allegro mianowicie: pali jeździ :D pali średnio na jeża na co składa się kilkanaście składników główny to zapewne że ja jestem pół dupy zza drzewa i nie umiem jej kopać, próbowałem metody z ustawianiem GMP ale średnio mi wychodzi w efekcie stosuje metode łubudubu czyli walę na oślep z całej pety aż zapali-trwa to z 5min dla zimnego silnika ciepła pali z 2 lacia....

 

motocykl jest z grubsza w oryginale, zawieszenie działa (przód jest twardy jak silikonowe cycki, ale chyba tak ma być ??) tył też dosyć aczkolwiek z przodu coś tam cieknie, koła są w liczbie 2 sztuk, szprychy mają, opony myśle że przód sezon przemęczy z tyłem gorzej, napęd do śmieci (zębatki są w dobrym stanie natomiast łańcuch jest tak przeraźliwie zgnity jakby ktoś tym pływał w słonej wodzie) hamulce hamują trochę rozczarowany jestem przodem niby tarcza 2 tłoczki, klocki nissina, płyn jest a hamuje jak bęben w mtxie 80, tylni hamulec w offroadzie daję radę, beznadziejna dozowalnośc albo koło stoi w miejscu albo nie hamuje ale taki urok bębnów :D i tak jestem ich gorącym zwolennikiem....

 

serce z grubsza bije, odejście ma z grubsza jak drz co mnie przyjemnie zaskoczyło, z dołu ciągnie lepiej niż xt co mnie aż trochę szokuje być może to sprawka krótkich biegów , troszkę góra ustępuje drztowi E, generalnie mówiąc brzydko czuć przy****nie po odkręceniu gazu czego niestety zabardzo nie ma xt....no ale coś mi się wydaje że serducho jest w kondycji jak narząd płciowy aktorki porno z 30 letnim stażem i być może trochę pojeździ ale trzeba będzie się liczyć z inwestycjami...pracuje to w miarę cicho, ale ma milion osiemset wycieków oleju, i jak odkręcisz manetę to lubi sobie puścić niebieską chmurkę....nie wiem ile żre oleju narazie zrobiłem 2 kółka koło stodoły i tyle niestety brakuje czasu........

 

sie rozpisałem coś jeszcze ?? wrażenia z jazdy ciężko zbudować w oparciu o przejechane 5km po szutrze+żwirownie do których sprzętem żeby wykorzystać potencjał terenu w 100% jest mtx 80 no ale napewno jest super lekka, zwrotna siedzenie jest niezłe a jest wąskie i jak stoisz to nie masz pozycji srającej żaby(nogi szeroko ugięte w kolanach) jak na xteku, ale kierownica jest dziwnie nisko i żeby jechać na stojaka trzeba się trochę garbić (mam 176cm wzrostu).........przy wzroście 176cm dziś mi 2 razy zabrakło nogi(wysoka jest jak 95kg sie wpakuje to zawias prawie nie siada i gleby dotykam jakbym miał na nogach porno-szpile :D ale od 400 jest niższa...), dobrze że odejście z dołu mnie uratowało bo by była dziewicza gleba :D

 

ogólnie będe z tego coś tam rzeźbił kupiłem za tyle że jak wsadzę drugie tyle to nie będe sie ciął narazie nie mam czasu ale stoi w garażu więc perspektywy na wiosnę są :D

 

foty

img2386f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img502.imageshack.us/img502/7413/img2378f.jpg

http://img14.imageshack.us/img14/8844/img2387v.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/8420/xr600tyl.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/5264/bokxr600.jpg

 

tak to chodzi na jałowym biegu średnio nagrzane (trochę podkręcone obroty śrubką w gaźniku na czas nagrzewania )

 

FAQ

1.co z xtekiem ?? zostaje na asfalt do turystyki i do użytku codziennego, dostanie z powrotem seryjne przełożenie być może jakiś wiejski kuferek....

 

2.czemu nie 650r ?? nie mam $$$...kredyt w obecnych czasach może sie skończyć jak włożenie mokrego wacka do kontaktu, jak będę miał te 12-15k pln i 600 mi nie starczy to będziemy myślec dalej....nadal uważam 650r za zajebiaszczy motocykl ale poprostu mnie nie stać i tyle zdrowa sztuka to +/-12 koła....

 

3.co z wyglądem ?? nic to jest offroad a nie cukierkowy lans conajwyżej dodam parę naklejek mocy typu skrzydła hondy żeby dotrzymywać kroku ktmom...

 

4.no i kwity są jakieś tam szwabskie niby da się zarejestrować co wyjdzie z tego zobaczymy jak nie będe kombinował, mimo że sprzęt ma być raczej stricte w las i pole to jakoś nie uznaje moto bez blach i dokumentów choćby dlatego że mam prawko na motóra i za stary chyba jestem na sikanie w pory na widok policji....

 

o resztę pytać :D

pozdro

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt pierwszy Gratulację kupienia wymarzonej XR :)

Punkt drugi - Porąbało Cię ? :D

 

Tak serio serio, fajny sprzęt. Widać, że trochę po polsku go traktowano ale jeśli się nie rozsypał na amen to świadczy o ultraodporności. Trochę do poprawienia tam masz, widzę jakieś przewody radośnie wędrują pod zegarami no i wspomniany dymek :happy:

 

 

Anyway, baw się dobrze :):lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwieraj serce badaj i wymieniaj :icon_biggrin: do tego malowanie ramy,dobra alu kiera z adapterem,gaźnik,wydech,przejrzenie hamulców,szczególnie przód skoro ci słabo hamuje..i na wiosnę będzie miód sprzęt :D

 

ps. jak bardzo się z niej cieszysz? :icon_mrgreen:

Edytowane przez Korsaz

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje, wreszcie masz porządne moto :icon_mrgreen: i szacun za transport, ja tez tak kata przywiozłem ale wiekszym autem :icon_mrgreen:

 

Silnik chodzi całkiem dobrze, odpalania się nauczysz, jedynie ten dymek to gorsza sprawa, być może wymiana uszczelniaczy wystarczy. Zdejmij w zimie pokrywke, od razu obadasz se rozrząd i uszczelniacze wymienisz (bez wyciągania silnika da rade w XR).

Niesetety nie wiem jak twarde są silikonowe cycki, ale zawias powinien tam byc miękki(nie tak miekki jak w xt), moze ktos pobawił się olejem lub lagi są w tak kiepskim staine ze ledwo chodzą. Gdzie tam idzie ta linka deko? Jest przy silniku a manetki do obsługi nie widać na kierownicy? Wymien płyn w hamulcu i dobrze odpowietrz, powinno sie poprawic, klocki jak chińskie to nawet mimo ze nowe nie będą hamowac jak nalezy. Kurde zazdroszcze ci, zawsze chorowałem na ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :D

 

1.przewody to jakaś home made instalacja do kierunkowskazów, jest tam jakiś regulator napięcia i spuchnięty kondensatorek, z przodu są kierunkowskazy-raz działają raz nie :D do tyłu są podciągnięte kable po ramie ale migaczy niema....generalnie do ogarnięcia ale narazie nie miałem czasu pozatym póki na czarne nie wylatuje brak migaczy mi nie przeszkadza....

 

zemu mnie porąbało ?? motorów nigdy za dużo :D

 

2. z kierą będe myślał coś zrobić natomiast resztę zostawię seryjną chyba....gaźnik jaki jest taki jest czasami jak jest niedogrzana to po odkręceniu gazu przy schodzeniu z obrotów zgaśnie, pozatym mi nie przeszkadza moc fajnie oddaje, flaki wyrywa nie narzekam :D nie rozkminiam tego ciulskiego ssania niby to się używa że dajesz na max, jak zapali to odpuszczasz poziom niżej czekasz aż się nagrzeje i odpuszczasz w dół w praktyce u mnie daje na max odpalam odrazu odpuszczam na sam dół i tylko śrubką wolnych lekko podkręcam wolne i jak się nagrzeje zmniejszam do normalnych...muszę zobaczyć może ona w ogóle nie ma już tej słynnej klapki a jak ma to zobaczyć w jakim jest stanie...nawet to 5min okopywanie zimnego silnika mi nie przeszkadza

wydech jest OEM ale totalnie wypruty sama rura została(taka kupiłem) na wolnych chodzi cicho, po odkręceniu nap***la jak crosowe 450 (taki basowy metaliczny cholernie głośny dźwięk :D ) w sumie mnie się podoba ale zobaczymy co sąsiedzi na to :D

 

3.deko jest ma ułamaną dźwignię ale da się wcisnąć z grubsza działa używam do napełnienia cylindra przed pierwszym rozruchem, lagi przednie chyba ciekną bo skarpety są wilgotne u dołu, klocki są nissina ,,na oko'' to jeszcze sporo zostało połamana jest klamka hamulca przedniego ale kurde-w dt też miałem połamaną był jeden tłoczek, klocki rozmiarowo jak w chińskim skuterze a jak omyłkowo wcisnąłem na zjeździe jednym palcem na maksa to przeleciałem przez kierownicę :D , a w sumie masa podobna a w xr ten hamulec hamuje no ale znacznie gorzej a teoretycznie jest jakościowo lepszy.....kontrole luzów zaworowych zrobię przy wymianie oleju czyli w najbliższym czasie

 

ja na nią chorowałem kiedyś potem mi trochę przeszło :D ale pierwsze wrażenie pozytywne muszę sie ,,wjeździć'' wtedy powiem więcej...

 

Gratuluje, wreszcie masz porządne moto :icon_mrgreen:

 

nadal uważam że xt600 to zajebiste moto :D tylko po prostu nie nadaje się do ciężkiego offu........jedyne w czym mam zastrzeżenia to badziewnośc wykonania samej 3TB czyli papierowy filtr powietrza i wszystko ogólnie przyoszczędzone szukałbym 2KF albo 43nf......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest rok 90 a starsza , ma beben z tylu a od 90 mialy tarcze , jaki masz gaznik ? podwojny ? czy pojedynczy ? pojedyncze tez byl od 90 roku , w roku 90 albo 98 wprowadzili nicasil , aby go rok pozniej wycofac :) , zamontuj termometr zamiast korka oleju - w moje bylej xr olej do 120 sybko dochodzil . Obroty nie powinno sie zmieniac na ssaniu.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest 90 na 90% :D tarcza była od 91 tak na motogenie piszą :D gaźnik jest pojedynczy keihin PD

zresztą ma tabliczkę znamionową to zobaczę co pisze...

 

nicasil był w 88 dlatego omijałem ten rocznik :D

 

właśnie zauważyłem że grzeje się jak wściekła , xtek wolniej sie nagrzewa przy podobnym pałowaniu no ale xtek ma ,,na oko'' większą powierzchnię chłodząca na cylindrze i głowicy....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

w akcji :D za szybko sie ciemno robi-znowu zanim sie wywlekliśmy to zaczeło sie ściemniać i nici ze żwirowni do której jest kawałek więc snucie sie po okolicy

 

pogoda zarąbista trochę siąpiło ale bez wiatru i +6 stopni-tylko że o 16 już ciemno :(

wygląda że lekko dymi-bo nie daje w palnik jak jej odkręce to jest mgła kumpla dt 80 nie kopci wcale a moja dymi jak 2T :D nie mogę sie zebrać do remontu ale muszę bo niedługo zabraknie mi oleju na dolewki :icon_twisted:

 

już coraz lepiej mi się ją odpala-dzisiaj zimna za 15 kopem rekord pobity :D

 

z ciekawości położyłem ją dziś na glebie pracująca-nie chciała zgasnąc chodziła i chodziła na leżaco tylko dymić trochę zaczęła, to ją zgasiłem guzikiem, paliwko poleciało z przelewu, podniosłem, but nie zapaliła, 2 razy na ręcznym deko przekopałem , but zapaliła :D ciekawe przypadek czy tak będzie po glebie palić -aż za piekne by to było :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :D

 

1.przewody to jakaś home made instalacja do kierunkowskazów, jest tam jakiś regulator napięcia i spuchnięty kondensatorek, z przodu są kierunkowskazy-raz działają raz nie :D do tyłu są podciągnięte kable po ramie ale migaczy niema....generalnie do ogarnięcia ale narazie nie miałem czasu pozatym póki na czarne nie wylatuje brak migaczy mi nie przeszkadza....

 

hehe Jakbym widział swoja instalacje po zakupie, stop zlutowany z kierunkowskazami itp. wena twórcza poprzedniego spawacza, przewody w różnych kolorach dziwnego pochodzenia poskręcane na kostki elektryczne. Podziwiam złożone Puzzle. Ładny i fajny motocykl, napewno da wiele frajdy z użytkowania

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zayebista maszynka :buttrock:

 

Latał bym enduro jak bym na podlaskiej biedzie wyrwał XT za te samą kasę co kupiłem suzu... Ale cóż, nie było endurca jest suzu :crossy:

 

Co do remontu to aż tyle oleju bierze? :biggrin: Ja tam dymu nie widziałem. :icon_mrgreen:

Zresztą w taką pogodne zmotywować się do remoncika to nie lada wyczyn. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znając moje szczęście to zajebałbym w drzewo. :icon_biggrin:

 

nie ma sie czym przejmować spotkanie z drzewem w enduro jest tak samo normalne jak ślizg na asfalcie-dopóki krew się nie leje nie ma powodów do paniki :buttrock:

 

hehe Jakbym widział swoja instalacje po zakupie, stop zlutowany z kierunkowskazami itp. wena twórcza poprzedniego spawacza, przewody w różnych kolorach dziwnego pochodzenia poskręcane na kostki elektryczne

 

no to współczuje -tutaj akurat instalacja elektryczna jest bardzo prosta nawet jakby ktoś pociągnął wszystko jednym kolorem kabla to pewno średnio rozgarnięty elektryk by się szybko połapał-w końcu tylko 2 światła i klakson, żadnych stacyjek, czujników, nawet prądnica jest jednofazowa jak w skuterach czy motorowerach, zapłon CDI bez akumulatora i tyle...

 

Co do remontu to aż tyle oleju bierze? :biggrin:

 

no niestety :D

 

Latał bym enduro jak bym na podlaskiej biedzie wyrwał XT za te samą kasę co kupiłem suzu... Ale cóż, nie było endurca jest suzu :crossy:

 

jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma :D z drugiej strony szukaj-nie wiem ile wart jest gs bo nie mam za bardzo rozeznania w szosowych moto ale xteka z papierami czy jakąś tam xl z lat 80 idzie kupić za 2.5 tys fakt że może nie w idealnym stanie i to na allegro-tylko trzeba polować jak coś jest szybki telefon w auto i jazda :D

 

ja 3TB w przeciętnym stanie za 3500 kupiłem i to w środku sezonu (latem).....przy tak niskim budżecie warto rozważyć 2T pokroju dt czy mtx bo koszta remontu są bardzo niskie i łatwiej o zdrowsze moto-coprawda dwusuw swoje spali :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...