Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

... mam pytanie ... jeżdżę XJ600N ... dziś zdjąłem stelaż lampy ... okazało się ze wszystkie gumki amortyzujące ten stelaż są zmurszałe ... czy gdzies można dokupić takie elementy ... czy musze do serwisu Yamahy uderzać ??? Niby głupota a drażni ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... mam pytanie ... jeżdżę XJ600N ... dziś zdjąłem stelaż lampy ... okazało się ze wszystkie gumki amortyzujące ten stelaż są zmurszałe ... czy gdzies można dokupić takie elementy ... czy musze do serwisu Yamahy uderzać ??? Niby głupota a drażni ..."

 

 

wiesz nie wiem jakiego kształtu są te gumki - ja ogólnie nie bawiłbym się w zakupy bo takie pierdółki to mogą w serwisie nieźle kosztować. jesli sa to płaskie jakby podkładki to lepiej samemu powycinać z kawalka jakiejś gumy(grubej dętki np) albo kupić w sklepie z oringami.

 

Dostałem następne odpowiedzi co do tego koła zebatego - wszedzie 240zł wołają. Pierścienie na wszystkie tłoki to 800zł, już druga taka cena więc pewnie taniej sie nie znajdzie. Aż dziw bierze ze dostępne sa te częsci, przeciez minęło sporo czasu od zakończenia produkcji naszych maszyn.

 

dzieki za rady co do mojego łańcucha - tez myslalem o takim sposobie. jutro mam nadzieje zbadam jego zużycie. Czekam na paczke z tymi częściami ale cos nie moge sie doczekać - podobno poczta strajkuje:/ kupiłem dziś szczeliwo HYLOMAR - kurcze siakies to dziwne jest, zupełnie inne jak silikon. to nie zastyga i cały czas można to formować, odrywać i sklejać ponownie - aż sie boję ze to nie bedzie trzymało... no ale zobaczymy

pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...wiesz nie wiem jakiego kształtu są te gumki - ja ogólnie nie bawiłbym się w zakupy bo takie pierdółki to mogą w serwisie nieźle kosztować. jesli sa to płaskie jakby podkładki to lepiej samemu powycinać z kawalka jakiejś gumy(grubej dętki np) albo kupić w sklepie z oringami...

 

 

... gdyby były płaskie kupiłbym dętkę ;) ... są kształtowe i nie płaskie ... dlatego pytam ... może sprawdze też w temacie "sklepy warsztaty ... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... gdyby były płaskie kupiłbym dętkę :buttrock: ... są kształtowe i nie płaskie ... dlatego pytam ... może sprawdze też w temacie "sklepy warsztaty ... "

 

zdejmij te podkladki, wez do reki i przejdz sie po miescie pytajac w roznych sklepach - hydraulicznych, z czesciami do aut, do ciagnikow. gdzies napewno cos podobnego dobierzesz...

 

gdybym tak kazdej gumki szukal orginalnej do Junaczka, to nie szloby jezdzic :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smutny dla mnie dzisiaj dzien. Mialo byc inaczej ale okazalo sie byc tragicznie.

 

Otoz wczoraj zlozylem xjte na nowych czesciach. Zreszta okazalo sie ze tak naprawde nic nie bylo krzywe :icon_eek: Kiedy zdjalem moje polki i probowalem je zalozyc na zdjete lagi okazalo sie ze rure steowa trzeba nagiac zeby weszla w gorna polke. Wydawalo mi sie ze sa rzywe z tego powodu. Okazalo sie jedna ze nowe czesci maja ten sam mankament. Po zkozeniu z dokladnych ousatwieniem polek okazalosie ze jest wszystko proste mimo ze pierwotnie wygladalo tak:

 

http://img213.imageshack.us/my.php?image=r...s6000218vt0.jpg

 

Tak wiec bylem szczesliwy i wkurzony ze tak to powinno wygladac i nie poskladalem tego dokladnie wczesniej. Tak od polowy wrzesnia nie jezdze. No ale spoko ze male koszty naprawy a kupione za grosze polki mnoge sprzedac tak ze zwroci mi sie koszt a chlodnice oleju bede mial za free.

 

Dziasiaj postanowilem przepalic xjte. Jezdzic niestety nie moglem bo nie mam oleju w lagach a owiewka ma pourywane mocowania.

Odpalanie silnika przebieglo bez wiekszy problemow. Troche pokrecilem i jak paliwo doszlo silnik zaskoczyl.

Niestety po zagrzaniu silnika z lewego wydechu wali bialy dym a przy czestych przegazowka rowniez z prawego. Nie jest to moze gesty dym ale powyzej 3tys widac go wyraznie a trzymajac silnik powyzej 3 i jednoczesnie przegazowujac juz robi sie niezla chmura.

 

Wrazalem ok 230km z sikajaca chlodnica. Oleju dolewalem zanim kontolka poziomu oleju dawala znac ale nie w tym problem.

http://img152.imageshack.us/my.php?image=beztytuude6.jpg

Czerowna kreska to miesce wycieku oleju. Jak widac akurat tam powinno byc spore cisnienie oleju ze przesmarowac wal, bylindry i walki rozrzadu. Obawiam sie ze do wymiany mam tloki i pierscienie.

Czyli potrzebuje kupic uzywany silnik bo taniej wyjdzie :banghead:

 

Pojde jeszcze dzisiaj zobaczyc czy swiece sa zachlapane olejem i postaram sie zrobic pomiary kompresji poki jest w miare cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bekriss, doszedles do takiego wniosku tylko po tym ze zlokalizowales wyciek w chlodnicy? A silnik normalnie chodzi? Jesli tak to moze jeszcze nie wszystko stracone. Glowa do gory!

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek pojawil sie po glebie na Slowacji. grubo ponad 200km jechalem na krzywym motocyklu dolewajac co 20km oleju bo wycieklo w sumie 1,8l

 

Kiedy przyjechalem do domu osluchiwalem silnik czy nic nie szura itp. Wydawal z siebie normalne dzwieki i nie kopcil. Tyle ze po wymianie chlodnicy i przywroceniu wlasciwego obiegu/cisnienia oleju kopci jak mz'ta.

 

Ludzilem sie ze moze przestanie dymic ale niestety 30min pracy nic nie dalo.

W najlepszym wypadku beda to pierscienie, gorzej pierscienie i tloki, najgorzej pierscienie tloki i panewki walu bo poprzez wal olej powinien isc do gory przez cylindry do walkow rozrzadu.

 

Zrobie jeszcze pomiar kompresji ale mysle ze sie potwierdzi spory spadek kompresji a byl wzorowy przy 63tys km przebiegu :icon_biggrin:

 

Musze chyba stukac okolo 1000zl na silnik z niemieckiego ebaya lub na krajowy silnik. Ciekawe jak bedzie z przegladami kiedy bedzie inny numer silnika

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numery silnika sa niewazne teraz - moge Ci dac namiary na silnik z przebiegiem okolo 70 tyś z tarnowa - koleś mial glebe a silnik podobno OK. rocznik 91. jakbys byl zainterere to napisze Ci. Co do tego ze byl wyciek to faktycznie cisnienie spadało ale moze nie az tak zeby sie silnik zatarł - wiadomo nie cisnąłeś go mocno. dym ze spalanego oleju powinien byc niebieski swoja drogą... sam nie wiem co myslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kasy teraz nie mam a ze studiuje dziennie to chyba dopiero po pierszym miesiacu wakacji ktore spedze w jakies robocie bede mial na silnik.

 

Tez zwrocilem uwage na to ze dym jest bialy a nie niebieski. W kazdy razie tak nie powinno byc i dla pewnosci musze zrobic pomiar kompresji.

 

Poprzednio kiedy dymila mi na bialo do wymiany byly uszczelniacze zaworowe. Wole sobie jednak nie robic nadzie tym bardziej ze niby jak uszczelniacze mogly pasc??

 

Ps Ile gosc chcial za ten silnik?? Kontakt masz z allegro ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zwrocilem uwage na to ze dym jest bialy a nie niebieski. W kazdy razie tak nie powinno byc i dla pewnosci musze zrobic pomiar kompresji.

To zwrocilo rowniez moja uwage juz wczesniej, jak kilka postow wyzej napisales ze z wydechow wydobywa sie bialy dym. O tej porze roku i w tych temperaturach to normalne. Bialy dym to nic wiecej jak para wodna. Zmierz kompresje to sie wszystko okaze. Trzymam kciuki.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie swoja droga to pewnie jest para - ja jezdzilem w okolicach ~10 stopni to juz na siwo dymilo a na bank to para. kontakt to furumowy MDK - zapytaj moze nie sprzedal jeszcze. co do silnikow z allegro to mam kontakty tylko do ludzi co mieli silniki ponizej 89 roku...probe kompresji zrob tak czy siak. mnie tez to czeka jak zloze silnik do kupy - tak z ciekawosci tylko.

ps wiem bekriss jak o jest z kasa bo tez studiuje dziennie i to 50 km od miejsca stalego zamieszkania - wiec musze tez mieszkanie wynajmowac:/

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...