Skocz do zawartości

Wałek rozrządu-wymiana czy regeneracja?


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przeglądałem dziś szczegółowo wałek rozrządu i zauważyłem wżery na jednej z krzywek.

Jak to wyeliminować? Wymienić wałek?Jak wymienię wałek ,to co muszę zrobić z głowicą pod inny wałek?

 

Dżwignia też ucierpiała

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy kolego od kosztów wszystko. Takie coś mógłby jeszcze zregenerować. Na forum bractwa suzuki mieli jakieś namiary na dobrego fachowca od tych spraw. Szukaj w wątkach o LS 650 bo tam to widziałem.

Dzwigienke też ci zrobi. I to jeszcze w przyzwoitych cenach. Odrazu zrób przgląd głowicy tzn zawory , gniazda , uszczelniacze , prowadnice.

Zrobić elegancko , poskładać na nowej uszczelce i ma być.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie parametry jakie powinny posiadac poszczegolne elementy masz podane w serwisowce - w tym przypadku graniczne srednice walkow jak tez graniczne srednice panewek/łoży czy ja to tam nazwac.

 

nie wiem jaki realny przebieg ma ten motocykl ani co i kto z nim wyprawial ale trzeba ponadprzecietneo talentu, zeby tak zdemolowac stare hondowskie V.

 

to xlv ktorego ja bylem wlascicielem bylo rowniez bardzo zniszczone. musialo przejsc przez rece kilku stodolowym mechanikom - liczba patentow przez nich zastosowana uniemozliwiala konstruktywna naprawe i motocykl poszedl na czesci ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia regeneracji wałków rozrządu, tak samo jak wałów korbowych jest dość śliskim tematem. Niby da się i komuś się udało ale mało kto się odważy. Ja mam złe wspomnienia z takimi manewrami. Widziałem kilka silników po takich "naprawach" i żaden z nich nie wrócił do zdrowia a większość z nich po prostu umarła. A wały i wałki były robione nie byle gdzie bo w jakichś zakładach lotniczych.

 

Ale są też tacy którym się udało. Czytałem w sieci o takich przypadkach. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zapasowy wałek i dżwignie,która po nim chodziła i problemu jako takiego nie mam,ale co muszę teraz zrobić z głowicą? Na co zwrócić uwagę?Przygotować ją jakoś pod inny wałek?

Czy to tylko kwestia dotarcia?

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim miejsca łożyskowania. Wypada zmierzyć bieżnie wałka czyli otwór w głowicy i czop. Porównać z serwisówką i wtedy będzie wiadomo czy warto w ogóle składać to w całość. Do pomiaru potrzebny będzie fachowiec, jego fachowy sprzęt pomiarowy i jego wiedza.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce łożyskowania jest w dobrej kondycji-bynajmniej na oko,ale zrobię jak pisał "qurim".

 

Dobry człowieku:

Bynajmniej - wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z następującą partykułą nie)

»Głos miał donośny, ale bynajmniej nie przykry.

Z miłością bynajmniej się nie taił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry człowieku:

Bynajmniej - wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z następującą partykułą nie)

»Głos miał donośny, ale bynajmniej nie przykry.

Z miłością bynajmniej się nie taił.

 

Pewnie chodziło mu o to, że jest w nienajlepszej (stąd bynajmniej), a że w "dobrej" to taka ironia, żart taki.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przykladzie samochodu to po wymianie walka nic z glowica nie trzeba robic chyba ze zamienisz mostki od walka z innej glowicy to trzeba robic owalizacje walka rozrzadu...lub jezeli jakis mostek byl regenerowany to tez....wez pomierz srednicowka ktora sobie ustawisz na plytki wzorcowe II klasy dokladnosci i bedziesz wiedzial co i jak.......czy wytarte czy nie i jakie luzy

A walek mysle ze najlpiej uzywke poszukaj w dobrym stanie....oczywiscie to moja opinia...........

Edytowane przez Dawid1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...