Skocz do zawartości

Uślizg przodu podczas hamowania


piórko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Te wszystkie elektroniczne pierdoły są dla kierowców niedzielnych, którzy na każdą nieprzewidzianą sytuację na drodze reagują panicznym wciskaniem hebli. Uczą tego podczas kursów, wpajają reklamami (hasła typu "prędkość zabija" itd), więc nie ma się co dziwić, że ludzie tak robią. Szkoda, że większość "kierowców" w sytuacji zagrożenia zapomina, że dysponuje kilkoma innymi możliwościami uniknięcia dzwona.

 

uwielbiam teksty świeżaków twardzieli :biggrin:

zauważ, że motocykl to nie tylko narzędzie do nakurw.ana po torze ale także dla dużej części osób narzędzie do sprawnego przemieszczania się po mieście

 

jak jesteś takim ortodoksem co do nowinek technicznych proponuję przesiąść się na np jakiegoś HD z początku poprzedniego wieku, wyposażonego w nożnie sterowane sprzęgło, ręczną zmianę biegów, ręczną pompę oleju itp

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam teksty świeżaków twardzieli :biggrin:

zauważ, że motocykl to nie tylko narzędzie do nakurw.ana po torze ale także dla dużej części osób narzędzie do sprawnego przemieszczania się po mieście

 

jak jesteś takim ortodoksem co do nowinek technicznych proponuję przesiąść się na np jakiegoś HD z początku poprzedniego wieku, wyposażonego w nożnie sterowane sprzęgło, ręczną zmianę biegów, ręczną pompę oleju itp

 

 

Ale bez przesady. Nikt nie mówi o powrocie do motocyklowego średniowiecza. Z całą pewnością ABS przydaje się w niektórych sytuacjach (luźna czy mokra nawierzchnia), ale nic nie zastąpi prawidłowych nawyków i techniki. Wielu naiwnych kierowców samochodów zbyt zaufało ABS-owi (a raczej szkodliwym reklamom, co to z ABS-em można) i skończyło fatalnie.

Wszystko z umiarem i pomyślunkiem. A i tak ABS-y są i i będą seryjnie montowane w motocyklach, bo taka jest kolej rzeczy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie BMW S1000RR ma ABS i jakos nikt tego nie krytykuje jeżdżąc tym motocyklem po ulicach.

ma też quick shifter-a, kontrolę trakcji i inne systemy elektroniczne - no ale Sherman jest lepszy niż to wszystko razem wzięte po pół roku jazdy na moto

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że takie podejscie wynika z tego iż pokutuje przekonanie że systemy tego typu, a ABS w szczególnosci ma pomagać kierowcom z brakiem umiejętności, a nie pomagać po prostu.

A więc przyznanie że ABS jest przydatny traktuje się jako przyznanie do braku własnych umiejetności.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy moto ma mieć ABS czy nie powinna być problemem właściciela. Jeśli ktoś pyrka sobie dla przyjemności podziwiając krajobrazy z pokładu turystyka to nawet ja polecił bym takie urządzenie bo zanim przeniesie wzrok na drogę to narozrabia.

Ja jeżdżę na sportach od lat i ciągle jestem zdania że nie kupił bym ściga który myślał by za mnie lub nie pozwalał by mi na jazdę na przednim czy tylnym kole. Fakt ,że można jakieś ustrojstwo wyłączyć też do mnie nie trafia bo w przypadku rozbicia moto koszt naprawy i tak się zwiększa. Jestem zdania , że motocykl nigdy nie będzie bezpiecznym pojazdem więc nawet gdy mu zabudują autopilot to i tak podstawą powinny być umiejętności z prawidłowym hamowaniem na czele . :buttrock:

Edytowane przez marian65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kontrola trakcji w wyścigach pomaga kierowcom z brakiem umiejętności? Przypomina mi to dyskusję na temat automatycznych skrzyń biegów w samochodach. Naście lat temu samochodziarze pierdzieli, że manual najlepszy. No a potem pojawiły się skrzynie dwusprzęgłowe, pierdzenie jakoś magicznie zniknęło.. Dzisiaj nikt się nie zastanawia czy skrzynia automatyczna jest lepsza czy gorsza, bo wyniki w milisekundach pokazują prawdę.

 

Aprilia, Ducati i BMW najprawdopodobniej popełniło największy błąd w historii pakując do swoich motocykli kontrolę trakcji, quickshiftery, ABS, elektryczną regulację zawieszeń.. Cóż, oni się mylą, Wy wiecie lepiej czego potrzeba w motocyklu! Na WSKi!

Edytowane przez MarcMarc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kontrola trakcji w wyścigach pomaga kierowcom z brakiem umiejętności? Przypomina mi to dyskusję na temat automatycznych skrzyń biegów w samochodach. Naście lat temu samochodziarze pierdzieli, że manual najlepszy. No a potem pojawiły się skrzynie dwusprzęgłowe, pierdzenie jakoś magicznie zniknęło.. Dzisiaj nikt się nie zastanawia czy skrzynia automatyczna jest lepsza czy gorsza, bo wyniki w milisekundach pokazują prawdę.

 

Aprilia, Ducati i BMW najprawdopodobniej popełniło największy błąd w historii pakując do swoich motocykli kontrolę trakcji, quickshiftery, ABS, elektryczną regulację zawieszeń.. Cóż, oni się mylą, Wy wiecie lepiej czego potrzeba w motocyklu! Na WSKi!

 

 

Kolego kiedy nie którzy z nas jeździli na WSK to Ty jeszcze pod stół na stojąco wchodziłeś więc nie obrażaj i nie odmawiaj nikomu prawa do własnego zdania.

W temacie nie chodzi tylko o jazdę na torze. Poza tym oświeć nas na którym to z wymienionych motocykli i jak długo śmigasz po torach że tak je chwalisz :buttrock:

Edytowane przez marian65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie elektroniczne pierdoły są dla kierowców niedzielnych, którzy na każdą nieprzewidzianą sytuację na drodze reagują panicznym wciskaniem hebli. Uczą tego podczas kursów, wpajają reklamami (hasła typu "prędkość zabija" itd), więc nie ma się co dziwić, że ludzie tak robią. Szkoda, że większość "kierowców" w sytuacji zagrożenia zapomina, że dysponuje kilkoma innymi możliwościami uniknięcia dzwona.

 

Tak z ciekawosci to spytam, o czy m Ty wlasciwie mowisz ? Wszedles w temat o korym niemasz zielonego pojecia. Zanim zaczniesz dysktowac dalej toi moze najpierw zapoznaj sie z artykulem ktory ukazal sie w MOTOCYKL'u ( bodajze zeszlorocznym - ktorys z userow wkleil wtedy nawet linka )

 

Jakie to niby mialy by byc mozliwosci gdy jestes w zakrecie i masz zlozpona maszyne do 30 stopni i zmuszony jestes awaryjnie zahamowac - rozumiem, ze celowe pojscie w botanike lub celowe polozenie maszyny.

 

 

I co niby mi takie hamowanie miałoby udowodnić? Że jeżeli wyjedzie mi ktoś z bocznej uliczki, a ja będę jechał 150 km/h, to walnę w niego 10 km/h wolniej, niż gdybym panicznie heblował bez superinteligentnego ABSu? We wszystkich samochodach miałem zawsze odłączony ABS. W żadnym wypadku nie chciałbym mieć żadnego motocykla czy samochodu, który za mnie myśli czy to przy hamowaniu, czy przy zwiększaniu obrotów.

 

Nawet nie bede sie wypowiadal

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja latalem na sprzetach z ABSem i malo sie nie zabilem... wole standard, jedynie honda robi robote jesli chodzi o ABS...

 

zamień motocykl na drzwi od stodoły

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) no spoko, a ja lecialem swiatlo sie zmienilo ja na hebel i przelecialem na czerwonym bo ABS zaczal "pyrkac"... honda ma dobry ale innych bym nie probowal.

Ty to masz szczęście... Nagle Ci się światło zmieniło, bez żadnego ostrzeżenia i zahamować nie zdążyłeś...

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...