Skocz do zawartości

gs800 czy gs1200


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem dl 650, przejechałem nim około 18 tysięcy i nadszedł czas na zmiany , używam swojego motocykla do wyjadów turystycznych co roku po około 6tyś na wyjazd,ale myślę o zmianie na coś innego i pomyślałem czy zmienić na gs 800czy może jednak gs 1200.

Podróżuję sam bez pasażera , lubię wygodną pozycje za kierownicą i czasami depnąć trochę.

Może jest ktoś z czytelników kto jeździł dl 650 i wymienił na coś innego ,

Proszę o podpowiedź, wasze wskazówki będą mi cenne.

 

Tomek /Słupsk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam...po co Ci gs1200 jeśli podróżujesz sam. Za tym moto przemawia jedynie bezobsługowy wał kardana, ale i to nie do końca, bo idzie w masę (ok.200kg).Gs 800 lżejszy i poręczniejszy dzięki temu IMO. Tylko ten łańcuch....ale można zamontować scootoilera i też jest wyjście.

Generalnie wybory w moim guście :lalag:

<seryjna kolekcjonerka>

 

Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jest

Patrzy w oczy tak, jakby znała mnie od lat

Kiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo?

O, trochę by się znalazło. Mój subiektywny przegląd:

- boxer i jego kultura pracy, elastyczność (i fajne brzmienie :))

- niesamowita wygoda za kierownicą (również pasażer ma sporo miejsca)

- ESA

- ociężałość tego motocykla to mit, to zwinna bestia

- daje radę w korku, a z wyższego siodełka więcej widać

- leśna droga, lekki teren? bez problemu

- znakomity kompan na dalekie wyprawy

 

Jeździłem oboma. Mnie bardziej do gustu przypadł duży GS, no ale to indywidualna kwestia.

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja bym się wstrzymał chwilę z decyzją (o ile chcesz kupić nowy motocykl). Na rynek wchodzą nowi gracze - Triumph Tiger Explorer 1200, Kawasaki Versys 1000, Honda Crosstourer 1200 (z opcjonalna skrzynią dwusprzęgłową), czy wreszcie nowa odsłona duzego GS. BMW na pewno jest świetne i dopracowane ale mi akurat optycznie w ogóle nie pasuje. Z dużą ciekawością czekam na pierwsze testy crosstourera Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jeżdze duzym GSem, tyle że starszym 1150.

 

Porównywanie 800 i 1200 to bzdura. To dwie zupełnie inne konstrukcje mające zupełnie inne zastosowanie.

 

W duzym GSie jest przednie koło 19cali i wahacz Telelever który skutecznie masakruje sprawe podczas jazdy w terenie. Zamiast przejeżdzać przeszkodę na wielka krowa ją taranuje, łamie kierownice w bok i fikołek gotowy. Sam ujeżdzam w terenie i daje radę po piachu ale to troche męczy. Mozliwe są tylko 2 rodzaje sensownych opon - TKC80 i Mitas E10 jesli sie chce próbować w jakims terenie..... nie dopasuje mu żadnej sensownej opony enduro.

To motocykl na dalekie wyprawy, duze przebiegi. Mega wygodny, nieźle idzie.... ale masa i telelever skutecznie go dyskwalifikują jako motocykl do przepraw terenowych.

Za to na szosie jest bezkonkurencyjny w porównaniu z innymi ciężkimi enduro.

 

 

800GS to mały konik roboczy, przednie zawieszenie i koło 21 cali i wiekszy wybór opon sprawiają że to super maszyna terenowa. Można jechać daleko, po piachu, błocie. Mozna go topić.

Raczej bym porównywał 800GS z KTM LC8 a nie z ciężką krową.

 

Trzeba wiedzieć czego się chce i jak chce sie jeździć.

 

Ja chce zrobić z 1150GS maszynę w teren. Wywalić Telelevera, zmienić przednią ramę i walnąć kompletne zawieszenie od LC8 łącznie z kołem. To jedyna szansa żeby mieć terenowego boxera.

 

Polecam także zgłębić historię marki BMW i przypomnieć sobie o takim modelu jak r100GS Paris Dakar..... trochę żałuje ze nie wszedłem w ten temat :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

GS 800 jest wyższy od GS 1200. Ma też lepsze osiągi, choć minimalnie. Lepiej się spisuje w terenie choćby ze względu na niższą masę i większy prześwit. GS 1200 jest bardziej obudowany i kierowca jest bardziej osłonięty.

 

Morał jest taki - jeśli częściej chcesz zjeżdżać z teren to GS 800, jeśli chcesz uprawiać turystykę motocyklową szczególnie na dłuższych dystansach to GS 1200 lub nawet GS 1200 ADV.

 

Pozdrawiam,

HORNET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS 800 jest wyższy od GS 1200. Ma też lepsze osiągi, choć minimalnie.

 

Morał jest taki - jeśli częściej chcesz zjeżdżać z teren to GS 800, jeśli chcesz uprawiać turystykę motocyklową szczególnie na dłuższych dystansach to GS 1200 lub nawet GS 1200 ADV.

 

Pozdrawiam,

HORNET

 

A jeszcze lepiej wziąć poczciwego 1150GS ADV i nie wpierdzielać się w kompuery, Can-Busy i podobne pierdoły w stylu ESA. Jesli chodzi o daleką turystykę w nieznane mało cywilizowane rejony to uwazam ze 1200GS ADV jest do d***.

 

800GS ma problemy z obręczami - są za szerokie przez co typowe opony Enduro słabo siedzą. w 1200GS nie załozy innych opon w teren niz TKC80 lub E10.

 

Recepta na idealne BMW?

1200GS ADV, wywalić przedni subframe i zrobic nowy z normalną glówką, dać cały przód od KTM LC8 razem z kołem.

Wywalić Can-Busa, dać Motronik 2.4 od 1150 GS. 2 Gaźniki Bing zamiast wtrysku.

Załozyć obręcz 18 cali w tylnym kole (mieści sie w paraleverze).

 

Juz Motomirek konczy swoją przeróbke na bazie 1200GS. Wczesniej pobudował kilka takich maszyn i naprawde wspaniale w terenie chodzą!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recepta na idealne BMW?

1200GS ADV, wywalić przedni subframe i zrobic nowy z normalną glówką, dać cały przód od KTM LC8 razem z kołem.

a może do HP2 dorzucić kufry :icon_biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze lepiej wziąć poczciwego 1150GS ADV i nie wpierdzielać się w kompuery, Can-Busy i podobne pierdoły w stylu ESA. Jesli chodzi o daleką turystykę w nieznane mało cywilizowane rejony to uwazam ze 1200GS ADV jest do d***.

 

800GS ma problemy z obręczami - są za szerokie przez co typowe opony Enduro słabo siedzą. w 1200GS nie załozy innych opon w teren niz TKC80 lub E10.

 

Recepta na idealne BMW?

1200GS ADV, wywalić przedni subframe i zrobic nowy z normalną glówką, dać cały przód od KTM LC8 razem z kołem.

Wywalić Can-Busa, dać Motronik 2.4 od 1150 GS. 2 Gaźniki Bing zamiast wtrysku.

Załozyć obręcz 18 cali w tylnym kole (mieści sie w paraleverze).

 

Juz Motomirek konczy swoją przeróbke na bazie 1200GS. Wczesniej pobudował kilka takich maszyn i naprawde wspaniale w terenie chodzą!!!!

 

I w ten sposób powstaje motocyklowy Frankenstein !!! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Tylko ze kupic HP2 to moze byc problem.. :icon_mrgreen:

 

HP2 drogie...

 

Kontynuując wątek o idealnym BMW na wyprawy dalekie a także w teren.

Dzieło Motomirka:

http://www.youtube.com/watch?v=YKvhIRW3zzc

 

Boxer z 1150GS, gaźniki Bing... konstrukcja waży 180kg. A moc i moment jeszcze wyższe bo wydech przelotowy no i gaźniki.

Troche obudować przód aby nie wiało i mozna latać w świat daleki. Bez komputerów, ESA, ABS i niepotrzebnych pierdół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...