Skocz do zawartości

Prawidlowe wylaczanie moto


Tytus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mylisz pojęcia. W przypadku starych układów zapłonowych zastosowanie miało zjawisko indukcji elektormagnetycznej: zanik napięcie (i pola) w uzwojeniu pierwotnym powodował indukcje napiecia w uzwojeniu wtórnym. Cewka zapłonowa to natomiast transformator tylko działający w "drugą strone" czyli zwiększający napięcie.

Dla przykładu: w 90% przypadków żarówka spali się podczas włączania napięcia, rozbłyskając gwałtownie po czym gasnąc na wieki. Dlaczego??? Bo w czasie zamykania obwodu następuje chwilowy wzrost napiecia.

 

Niezupelnie. Opornosc zarowki jest inna kiedy jest zimna, a inna kiedy jest goraca. Zarowka zimna ma mala opornosc, wiec w chwili wlaczenia plynie przez nia duzy prad (udarowy). Dlatego przepala sie ona najczesciej w chwili wlaczenia. Kiedy sie nagrzeje jej opornosc silnie wzrasta i ogranicza prad przez nia plynacy. wiec i pomiary opornosci zarowek omomierzem nie sa miarodajne dla okreslania ich charakterystyk eksploatacyjnych.

Ciekawe, kiedys obserwowalem zarowke, ktora przepalila sie w czasie normalnej pracy. Wcale nie zgasla, tylko miedzy koncami przepalonego wlokna palil sie luk elektryczny. Zarowka mrugala, ale sie swiecila. Oczywiscie, jak zgasilem lampe, to juz sie nie podniosla. Ale doswiadczenie bylo ciekawe :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to są instrukcje dla tępawych (w większości) amerykańców. Producenci obawiają się, że taki cymbał w czasie jazdy zechce zgasić silnik wyciągając kluczyk ze stacyjki i blokując kierownice. Jak wiadomo w USA taki "ynteligent" jeśli tylko by przeżył, wytoczyłby sprawę o bajońskie odszkodowanie. Przecież nigdzie nie napisali, że blokując kierownice w czasie jazdy można się wywrócić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam ze odpowiedz na to pytanie moze mieć kilka wersji w zależności od motocykla, tzn jaka zastosowana jest elektryka, czy elektronika.

I tylko po tym mozna ewentualnie stwierdzić co jest lepsze.

Ale generalnie włącznik na manetce to - włacznik awaryjny. A wyłacza sie kluczykiem

A teraz to już można dyskutowąc co lepsze.... Włacznik czerwony przez to ze został stworzony jako awaryjny - moze nie byc na tyle solidny i przewidziany na tyle tysiecy wyłaczeń.

Kolejna rzecz to co on własciwie wyłacza, Czy odcina zapłon czy nadaje sygnał sterujący modułowi... i tylko tutaj mozna dyskutować- ale jak pisałem wyzej-zależne to od instalacji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bo to są instrukcje dla tępawych (w większości) amerykańców. Producenci obawiają się, że taki cymbał w czasie jazdy zechce zgasić silnik wyciągając kluczyk ze stacyjki i blokując kierownice. Jak wiadomo w USA taki "ynteligent" jeśli tylko by przeżył, wytoczyłby sprawę o bajońskie odszkodowanie. Przecież nigdzie nie napisali, że blokując kierownice w czasie jazdy można się wywrócić...

 

to daje Nobla temu, który pierwszy podczas normalnej jazdy wyciągnie kluczyk blokując jednocześnie kierownice..... :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Nie znacie się na wyłączniu motorka, mój kolega robi to tak: jedynka, zero gazu i strzał ze sprzęgła, nie pomagają tłumaczenia, zę niszczy skrzynię, zużywa sprzęgło, że wał odbija, co już nieraz skończyło się uszkodzeniem klina, on i tak wie swoje, kiedyś zdejmował kapturek ze świecy, ale poczuł co to znaczy wysokie napięcie i przestał, (w jego motorku (Simek S51) stacyjka jest umieszcona z boku w bardzo niewygodnym miejscu, z tego powodu jeździ bez kluczykai gasi jedynką). Ja wyłączam awaryjnym w każdym moto jakim jeżdzę. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...