Skocz do zawartości

mitas c-02 + c-21 czy macie lepsze propozycje ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

był kiedyś temat o oponach ale zniknął więc pytam

 

potrzebuje ,,kostki'' do jazdy 40/60 asfalt/offroad ale żeby dało się na tych oponach latać w piaskownicy, obecnie z tyłu mam jakąś ,,jodełkę'' nie pamiętam nazwy na asfalcie rewelka ale w piachu ja stoje w miejscu, silnik świeci od temperatury i pozatym efektów nie widać a ma jeszcze bardzo wysoki bieżnik......pod górki ,,wbijam się'' prędkością bo jak za wolno jadę to potrafię sie zatrzymać w miejscu na 2 biegu(ach ten dół xt :D ) :D

 

wolę mieć gorszą przyczepność na asfalcie, musieć wolniej(pewno powyżej 100-110km/h na kostkach jest niebezpiecznie ale i tak będe skracał przełożenie w xteku bo 2 trochę za szybka) jeździć i unikać pochylania moto ale w zamian nie bać się błota i piachu bo tam spędzam więcej czasu...

 

z kolei nie chciałbym żeby opony po 2 wypadach 100km po czarnym nie było bo takowe mi się zdarzają-dlatego opona stricte na piach czy błoto nie wchodzi w grę( c-02 niby jest głównie na podłoże kamieniste)....

 

chce kupić nowe stąd pytanie bo pół mojej wypłaty pęknie :D

tylnia musi być w rozmiarze 17'' dostępna (smok 3TB ma takie tylnie koło )

zostać przy tej konfiguracji czy macie lepsze propozycje ??

pozdro

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin AC 10. Opona z homologacją, na asfalcie dużo wytrzymuje. Właściwości trakcyjne w trenie średnie, szczególnie na mokrej trawie ;). Na następny komplet kupię coś innego, ale tylko dlatego że mało latam asfaltem, właściwie to tylko przecinam czasami asfalt :D więc wolę mieć mniej wytrzymałą oponę ale o lepszych właściwościach w terenie. Ale jak ktoś ma więcej przejazdów to jak najbardziej bo opona starczy na długo i w terenie sprawuje się przyzwoicie.

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC 10 nie wytrzymała u mnie jakoś bardzo długo. To taka średniawka. Tak jak mówi MR.Maciek. W terenie szału nie robi. Na trawie słabo trzyma. Na suchym i w piachu/błocie - przeciętnie. Po asfalcie praktycznie nie jeżdze więc nie wiem jak wytrzyma przy takim użytkowaniu, ale opinie na asfalcie ma niezłe.

Dla mnie dobrą oponką jest zwykły Mitas C-12. Zużyty do połowy służył mi jeszcze pół sezonu i do końca miał dobre trzymanie na twardym.

Grunt to odpowiednie ciśnienie. Super trakcja i wolniejsze zużycie opony jest na Musie zamiast dętki, albo na minimalnym ciśnieniu (tak żeby nie dobijało do felgi) 0,6 - 0,8 bara.

Michoa - według mnie musisz szukac opony z jak największą ilością kostek - na twardy teren. Będzie wtedy słabsza w piachu i błocie, ale bardziej żywotna na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ac10 przód i tył ?? niestety nie ma rozmiaru 17 albo ja źle szukam....na przód ok może być nawet jest ciut tańsza od majtasa :D

 

wolniejsze zużycie opony jest na Musie zamiast dętki, albo na minimalnym ciśnieniu (tak żeby nie dobijało do felgi) 0,6 - 0,8 bara.

 

ja zawsze słyszałem odwrotnie :D

patent na wolniejsze zużycie ,,kostki'' na asfalcie to wysokie ciśnienie 1.5-2bary wtedy opona ,,nie pracuje'' (jest sztywna jak kamień) bardzo spada trakcja (i na asfalcie i na gruncie bo w zasadzie opona ,,styka się'' z gruntem tylko środkiem ) ale przez to powoli się zużywa (kostki sie prawie nie wyginają i przez to wolniej ścierają-tak słyszałem)

 

c12 według tabelki mitasa jest oponą głównie na piach i błoto więc raczej nie wierzę że na asfalcie długo wytrzyma...pozatym nie rozmiaru 17...

 

do żwirowni pewno zajebista opcja ale przy moim dualowym lataniu bieżnik zniknie pewno po miesiącu i będe płakał :D

nie chcę opony stricte na błoto i piach bo one na asfalcie znikają w oczach miałem kiedys lekko zjechaną michelina nie pamiętam nazwy ale wiem że wygooglowałem że to była opona na piach (to widać po bieżniku-na kamień ma małe kostki i bardzo częste na piach jest jak koło młyńskie :D -kostki prostokątne jedna za drugą ) to w mtxie 80 znikła po 2 miesiącach do zera :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c02 ostatnio jest oponą, która leci w oczach, ja polecam ci e-09 na tył, opona "wieczna", a tą ciężarówką i tak bokami nie polatasz więc ostr boki ci niepotrzebne

 

ogólnie jeśli chodzi o kostki, to ja już zawsze bede kupował metzellery, zajebiste oponki

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tą ciężarówką i tak bokami nie polatasz więc ostr boki ci niepotrzebne

 

spokojna twoja poczochrana :D akurat na koło nie idzie jej poderwać za chiny jak drz (a 2kf latałem ostro :( ) ale bokami to nieraz tak lata że puszczają mi zwieracze i mam wrażenie że tylnie koło mnie wyprzedza :D nie jest mega agresywna stosunek moc/waga też ma kiepski ale ma tak k***ski dół że potrafi na 3 biegu przy 30km/h złapać poślizg tylniego koła po dodaniu gazu :D

 

e-09 jest w rozmiarze 17 przemyśle jest troszkę droższa ale groszowo...

 

a przód ?? a c17 co myślicie ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i droższa, ale kumpel ma takie coś w drz SuMo i powiem ci, ze do roboty tym jezdzi po asfalcie, trochę po lasach się włóczy ale rekreacyjnie raczej, chyba ze 3 lata ma tą oponęi moze dopiero z połowa poleciała, stare c-02 były nie do zabicia, miałem 3 lata w xlce(i jak kupiłem moto to tez juz była...) i chyba trzeba by ją spalić zeby poszła a asfalty się zdarzały, natomiast sąsiad wsadził tez c-02 z allegro do drki i poszła w sezon a jezdzilismy tyle samo, na tej mojej był napis "stone king" a na jego nie, ogólnie mitas daje radę do amatorskiego latania, napewno lepsze niz jakieś dunlopy i inne jednorazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według specyfikacji mitasa e-09 jest 20% road 80% offrad ale skoro mówisz że 3 lata wytrzymała brzmi przekonywująco :D

 

rozmiary pasują jest i przód i tył, ceny do przyjęcia chyba się zdecyduje...

 

szału w piachu nie oczekuje ale żebym chociaż ruszył z miejsca :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mefo mfc11

 

między nią a c02 jest różnica jak polonez-mercedes

niestety cenowo też ale jakbym miał wracać do offroadu to tylko ta oponka

 

ciśnienie 0.6 bara

 

 

na przód celuj wysoką półkę, tu nie warto oszczędzać

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dalej polecam AC10 :) A co do mitasów to jak ja na nich latałem, kilka lat temu i na innym (znacznie słabszy) sprzęcie to chłopaki co na mocniejszych sprzętach narzekali że kostki gubią, szybko opona znika.. Ale to nie o wszystkich modelach, niektóre były udane i dobrze trzymały w terenie. Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dalej polecam AC10 :) A co do mitasów to jak ja na nich latałem, kilka lat temu i na innym (znacznie słabszy) sprzęcie to chłopaki co na mocniejszych sprzętach narzekali że kostki gubią, szybko opona znika.. Ale to nie o wszystkich modelach, niektóre były udane i dobrze trzymały w terenie. Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock:

Co do gubienia kostki potwierdzam, miałem kilka modeli i w każdym kostki "się gubiły". Wyjątkiem jest C2 ale to już opona która ma mało wspólnego z typowo terenową gumą. Opony były testowane na crossowych 250 2T i 300 2T. Później jak zakupiłem "Bridża" to w 300 2T wytrzymał prawie cały sezon zachowując przy tym baaaardzo dobre właściwości trakcyjne (przynajmniej do połowy gumy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłęm napalony jak szczerbaty na suchary na c-02 kumpel miał w lc4 i nie mógł jej zamęczyć-lc4 umarł a guma poszła do następnego sprzętu :D ale być może jest jak jjank pisze jakość się popsuła....

 

c16 nie ma na koło 17-koła nie będe zmieniał...

 

ac10 nie ma 17''.........

 

wziąłem komplet e-09 (przód tył) niech sie dzieje wola boża :D

 

Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock:

 

nie po to kupiłem xt żeby latać 100% po krzakach :D....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozbyłeś się doktora ?

 

w cholerę i nigdy więcej nawet za darmo :D i żadnego wypasionego hard enduro.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...