michoa Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 witam był kiedyś temat o oponach ale zniknął więc pytam potrzebuje ,,kostki'' do jazdy 40/60 asfalt/offroad ale żeby dało się na tych oponach latać w piaskownicy, obecnie z tyłu mam jakąś ,,jodełkę'' nie pamiętam nazwy na asfalcie rewelka ale w piachu ja stoje w miejscu, silnik świeci od temperatury i pozatym efektów nie widać a ma jeszcze bardzo wysoki bieżnik......pod górki ,,wbijam się'' prędkością bo jak za wolno jadę to potrafię sie zatrzymać w miejscu na 2 biegu(ach ten dół xt :D ) :D wolę mieć gorszą przyczepność na asfalcie, musieć wolniej(pewno powyżej 100-110km/h na kostkach jest niebezpiecznie ale i tak będe skracał przełożenie w xteku bo 2 trochę za szybka) jeździć i unikać pochylania moto ale w zamian nie bać się błota i piachu bo tam spędzam więcej czasu... z kolei nie chciałbym żeby opony po 2 wypadach 100km po czarnym nie było bo takowe mi się zdarzają-dlatego opona stricte na piach czy błoto nie wchodzi w grę( c-02 niby jest głównie na podłoże kamieniste).... chce kupić nowe stąd pytanie bo pół mojej wypłaty pęknie :Dtylnia musi być w rozmiarze 17'' dostępna (smok 3TB ma takie tylnie koło )zostać przy tej konfiguracji czy macie lepsze propozycje ??pozdro Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Michelin AC 10. Opona z homologacją, na asfalcie dużo wytrzymuje. Właściwości trakcyjne w trenie średnie, szczególnie na mokrej trawie ;). Na następny komplet kupię coś innego, ale tylko dlatego że mało latam asfaltem, właściwie to tylko przecinam czasami asfalt :D więc wolę mieć mniej wytrzymałą oponę ale o lepszych właściwościach w terenie. Ale jak ktoś ma więcej przejazdów to jak najbardziej bo opona starczy na długo i w terenie sprawuje się przyzwoicie. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 AC 10 nie wytrzymała u mnie jakoś bardzo długo. To taka średniawka. Tak jak mówi MR.Maciek. W terenie szału nie robi. Na trawie słabo trzyma. Na suchym i w piachu/błocie - przeciętnie. Po asfalcie praktycznie nie jeżdze więc nie wiem jak wytrzyma przy takim użytkowaniu, ale opinie na asfalcie ma niezłe.Dla mnie dobrą oponką jest zwykły Mitas C-12. Zużyty do połowy służył mi jeszcze pół sezonu i do końca miał dobre trzymanie na twardym. Grunt to odpowiednie ciśnienie. Super trakcja i wolniejsze zużycie opony jest na Musie zamiast dętki, albo na minimalnym ciśnieniu (tak żeby nie dobijało do felgi) 0,6 - 0,8 bara.Michoa - według mnie musisz szukac opony z jak największą ilością kostek - na twardy teren. Będzie wtedy słabsza w piachu i błocie, ale bardziej żywotna na asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 rozumiem ac10 przód i tył ?? niestety nie ma rozmiaru 17 albo ja źle szukam....na przód ok może być nawet jest ciut tańsza od majtasa :D wolniejsze zużycie opony jest na Musie zamiast dętki, albo na minimalnym ciśnieniu (tak żeby nie dobijało do felgi) 0,6 - 0,8 bara. ja zawsze słyszałem odwrotnie :D patent na wolniejsze zużycie ,,kostki'' na asfalcie to wysokie ciśnienie 1.5-2bary wtedy opona ,,nie pracuje'' (jest sztywna jak kamień) bardzo spada trakcja (i na asfalcie i na gruncie bo w zasadzie opona ,,styka się'' z gruntem tylko środkiem ) ale przez to powoli się zużywa (kostki sie prawie nie wyginają i przez to wolniej ścierają-tak słyszałem) c12 według tabelki mitasa jest oponą głównie na piach i błoto więc raczej nie wierzę że na asfalcie długo wytrzyma...pozatym nie rozmiaru 17... do żwirowni pewno zajebista opcja ale przy moim dualowym lataniu bieżnik zniknie pewno po miesiącu i będe płakał :Dnie chcę opony stricte na błoto i piach bo one na asfalcie znikają w oczach miałem kiedys lekko zjechaną michelina nie pamiętam nazwy ale wiem że wygooglowałem że to była opona na piach (to widać po bieżniku-na kamień ma małe kostki i bardzo częste na piach jest jak koło młyńskie :D -kostki prostokątne jedna za drugą ) to w mtxie 80 znikła po 2 miesiącach do zera :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 (edytowane) c02 ostatnio jest oponą, która leci w oczach, ja polecam ci e-09 na tył, opona "wieczna", a tą ciężarówką i tak bokami nie polatasz więc ostr boki ci niepotrzebne ogólnie jeśli chodzi o kostki, to ja już zawsze bede kupował metzellery, zajebiste oponki Edytowane 11 Września 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 a tą ciężarówką i tak bokami nie polatasz więc ostr boki ci niepotrzebne spokojna twoja poczochrana :D akurat na koło nie idzie jej poderwać za chiny jak drz (a 2kf latałem ostro :( ) ale bokami to nieraz tak lata że puszczają mi zwieracze i mam wrażenie że tylnie koło mnie wyprzedza :D nie jest mega agresywna stosunek moc/waga też ma kiepski ale ma tak k***ski dół że potrafi na 3 biegu przy 30km/h złapać poślizg tylniego koła po dodaniu gazu :D e-09 jest w rozmiarze 17 przemyśle jest troszkę droższa ale groszowo... a przód ?? a c17 co myślicie ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 moze i droższa, ale kumpel ma takie coś w drz SuMo i powiem ci, ze do roboty tym jezdzi po asfalcie, trochę po lasach się włóczy ale rekreacyjnie raczej, chyba ze 3 lata ma tą oponęi moze dopiero z połowa poleciała, stare c-02 były nie do zabicia, miałem 3 lata w xlce(i jak kupiłem moto to tez juz była...) i chyba trzeba by ją spalić zeby poszła a asfalty się zdarzały, natomiast sąsiad wsadził tez c-02 z allegro do drki i poszła w sezon a jezdzilismy tyle samo, na tej mojej był napis "stone king" a na jego nie, ogólnie mitas daje radę do amatorskiego latania, napewno lepsze niz jakieś dunlopy i inne jednorazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 według specyfikacji mitasa e-09 jest 20% road 80% offrad ale skoro mówisz że 3 lata wytrzymała brzmi przekonywująco :D rozmiary pasują jest i przód i tył, ceny do przyjęcia chyba się zdecyduje... szału w piachu nie oczekuje ale żebym chociaż ruszył z miejsca :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 mefo mfc11 między nią a c02 jest różnica jak polonez-mercedesniestety cenowo też ale jakbym miał wracać do offroadu to tylko ta oponka ciśnienie 0.6 bara na przód celuj wysoką półkę, tu nie warto oszczędzać Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Ja tam dalej polecam AC10 :) A co do mitasów to jak ja na nich latałem, kilka lat temu i na innym (znacznie słabszy) sprzęcie to chłopaki co na mocniejszych sprzętach narzekali że kostki gubią, szybko opona znika.. Ale to nie o wszystkich modelach, niektóre były udane i dobrze trzymały w terenie. Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 a ja głosuje na C-16 bardzo podobna do AC10 ale ma wyzszy bieżnik no i niższa cena,kostek nie gubi i wszędzie pojedzie,przyzwoite przebiegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Ja tam dalej polecam AC10 :) A co do mitasów to jak ja na nich latałem, kilka lat temu i na innym (znacznie słabszy) sprzęcie to chłopaki co na mocniejszych sprzętach narzekali że kostki gubią, szybko opona znika.. Ale to nie o wszystkich modelach, niektóre były udane i dobrze trzymały w terenie. Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock:Co do gubienia kostki potwierdzam, miałem kilka modeli i w każdym kostki "się gubiły". Wyjątkiem jest C2 ale to już opona która ma mało wspólnego z typowo terenową gumą. Opony były testowane na crossowych 250 2T i 300 2T. Później jak zakupiłem "Bridża" to w 300 2T wytrzymał prawie cały sezon zachowując przy tym baaaardzo dobre właściwości trakcyjne (przynajmniej do połowy gumy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 ja byłęm napalony jak szczerbaty na suchary na c-02 kumpel miał w lc4 i nie mógł jej zamęczyć-lc4 umarł a guma poszła do następnego sprzętu :D ale być może jest jak jjank pisze jakość się popsuła.... c16 nie ma na koło 17-koła nie będe zmieniał... ac10 nie ma 17''......... wziąłem komplet e-09 (przód tył) niech sie dzieje wola boża :D Poczytaj, popytaj, albo zacznij jeździć tylko off i wtedy dorzuć kilka złotówek i jakieś konkretne gumy :buttrock: nie po to kupiłem xt żeby latać 100% po krzakach :D.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 pozbyłeś się doktora ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 pozbyłeś się doktora ? w cholerę i nigdy więcej nawet za darmo :D i żadnego wypasionego hard enduro....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.