Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach, żywotność opon, pompowanie itp.


skystep
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dawaj tyle ile jest na oponie tylko tyle ile zaleca producent motocykla.

Różne modele mają przewidziane różne wartości ciśnienia - skąd producent opony może wiedzieć w jakim motongu będzie ona zamontowana.

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona (czy producent) nie "zaleca" tylko podaje maksymalne, dopuszczalne ciśnienie.

No dokładnie :flesje:

Natomiast kilka razy już się spotkałem z sytuacją w której ludzie pompowali tyle ile było napisane na oponie...

No bo przecież skoro jest napisane... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo dobrze trzymają i ogólnie bardzo dobra jakość.

 

Ciekawe, ze team ktory corocznie robi test opon motocyklowych dla Motorpresse Stuttgart jest " nieco " innego zdania :icon_mrgreen:

 

Maxxis i owszem, sa najlepsze gdy porowna sie je do dwoch innych koreanskich czy tajwanskich wynalazkow, ale co tam chlopaki wiedza :icon_mrgreen:

 

Nie dawaj tyle ile jest na oponie tylko tyle ile zaleca producent motocykla.

Różne modele mają przewidziane różne wartości ciśnienia - skąd producent opony może wiedzieć w jakim motongu będzie ona zamontowana.

 

Producent motocykla ustala wartosci do jednej czy dwoch opon za ktora gwarantuje ( wpis w papiery )jezeli zmieniasz opony na inne niz w papierach to stosujesz sie do wartosci jakie podal producent TYCH opon

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby sugerować się ciągle testami profesjonalistów to jeździłbym we wszystkim co najdroższe począwszy od opon, przez strój, kask i całą resztę potrzebnych rzeczy.

 

BTW dzięki za rady dotyczące ciśnienia, zastosuje niedługo w życiu. Pozdrawiam.

Edytowane przez skystep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ze team ktory corocznie robi test opon motocyklowych dla Motorpresse Stuttgart jest " nieco " innego zdania :icon_mrgreen:

Ciekawe na ile "obiektywne" sa testy :). Ja nigdy nie moge sie nadziwic ze niemieckie testy zawsze wygrywa niemiecki producent opon ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niemieckie motocykle. Chociaż z treści artykułu to nie wynika, to w podsumowaniu jakoś zawsze BMW najlepsze ;)

 

Ja na Maxxisach jeździłam GSem, nie miałam nigdy powodu do narzekań - na mokrym nawet trzymały, nawet jak się trochę za dużo gazu dało. Z tego co wiem, to GSy u Tomka Kulika też w nie obute są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie uznaje testów przeprowadzanych przez profesjonalistów to zawsze można podpytać amatorów ścigających się w TT Isle of Man, może oni coś więcej powiedzą o tej chińskiej czy tam tajwańskiej firemce, o ile ktoś uzna ich za godnych zaufania bo podobno chłopaki nie mają zielonego pojęcia jak się jeździ :) bo ta firma dostarczała im opony na te ich krajoznawcze wycieczki po wyspie.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zmieniasz opony na inne niz w papierach to stosujesz sie do wartosci jakie podal producent TYCH opon

 

Ale jednak wartości które są napisane na oponie...

Opona (czy producent) nie "zaleca" tylko podaje maksymalne, dopuszczalne ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

Jak ktoś nie uznaje testów przeprowadzanych przez profesjonalistów to zawsze można podpytać amatorów ścigających się w TT Isle of Man, może oni coś więcej powiedzą o tej chińskiej czy tam tajwańskiej firemce, o ile ktoś uzna ich za godnych zaufania bo podobno chłopaki nie mają zielonego pojęcia jak się jeździ :) bo ta firma dostarczała im opony na te ich krajoznawcze wycieczki po wyspie.

Serio?

http://www.dunloptyres.com.au/about-us/media-release-detail.dot?id=8a7e9652-3424-4214-832b-b0408bb39fac

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.ultimatemotorcycling.com/2011/dunlop-official-tire-of-2011-isle-of-man-tt&ei=LxJpTvbuBYOA-wba3JXTCw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB4Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dtt%2Bman%2B2011%2Bresults%2Btyre%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DKFQ%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26prmd%3Divns

Edytowane przez sgregor242
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

Dunlop Dunlop Dunlop, kolega bardziej miał na myśli tych co się tam ścigają, a nie samych najlepszych, którzy mają sponsorów i wiadomo co powiedzą.

No właśnie ciekawe ile te gumy co im dają mają wspólnego z tymi co są potem w sklepie.

Może jedynie nazwę :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja zawsze pompowałem wg serwisówki (CBR600F2). Jednak na jesieni, temperatury niższe opony nie bardzo chcą się nagrzewać, przez co przyczepność drastycznie spada.

Znajomy podpowiedział bym obniżył ciśnienie o 0,3at i będzie ok.

I rzeczywiście jest zdecydowanie lepiej. Moto wyraźnie mniej stabilnie się prowadzi ale na poziomie akceptowalnym.

A przyczepność - super!

Ps. ciśnienie sprawdzam co tydzień lub przed dłuższym wyjazdem.

Edytowane przez Satrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jednak na jesieni, temperatury niższe opony nie bardzo chcą się nagrzewać, przez co przyczepność drastycznie spada.

Znajomy podpowiedział bym obniżył ciśnienie o 0,3at i będzie ok.

I rzeczywiście jest zdecydowanie lepiej. Moto wyraźnie mniej stabilnie się prowadzi ale na poziomie akceptowalnym.

A przyczepność - super!

 

 

 

No właśnie. A ja usłyszałam jeszcze inną opinię - jak jest chłodno - podwyższyć ciśnienie. Wtedy co prawda opona jest bardziej twarda, ale szybciej się nagrzewa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...