m_fiolek Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Jednak kupił XT'ka :D Dwusuwy się dużo mniej grzeją. W RM można było dotykać dyfuzor po jeździe. 4t się grzeje bardziej, zwłaszcza wiatrołap. W DR miałem poprzepalane wszystkie spodnie od rury wydechowej i kilka razy nieźle poparzoną noge, w DRZ rura jest wyraźnie chłodniejsza.Olej 10W40 teoretycznie trzyma parametry do -20. Jak jeździsz w takiej temperaturze to jesteś kozak :D Ja bym celował w olej 15W50. jest lepszy na wyższe temperatury co przydaje się latem na żwirowni, zwłaszcza w wiatrołapie, dolna granica to -15. Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez m_fiolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) Jak jeździsz w takiej temperaturze to jesteś kozak :D trochę trzeba :D przypomniała mi się bardzo ważna kwestia: czy xt ma jakieś słabe punkty ?? czy np w gaźniku są jakieś elementy które urywają sie odpadają nie wiem odkręcają i wpadają do silnika ?? jak motocykl pali jeździ to jest sens do gaźnika zaglądać ?? ogólnie oprócz normalnego serwisu na początek(zawory świeca olej filtry ) jest coś czemu warto sie przyjrzeć żeby potem nie było płaczu ?? zawsze wydawało mi się że ten motocykl jest mega toporny i niezniszczalny taka większa dt na forach to jest legenda niezawodności i niby nie ma słabych punktów ostatnie prawdziwe enduro ale może o czymś nie wiem :D ?? ona ogólnie jeździ, pali na początku były przeboje se stacyjką(chyba każda yamaha na to cierpi: w mojej dt80 wymieniałem u kumpla w dt125 wypadał kluczyk, drugi w 125 miał zmostkowaną, w tej xt przerywała i gasła)-już naprawiłem , no i tylniego hamulca nie ma (zmasakrowany zacisk i tarcza-ktoś jeździł bez klocków=brawo....) pozatym nie zauważyłem nic podejrzanego..... pracuje cicho pali na dotyk nie dymi, oleju jest na max (nie wiem czy chla-dopiero ok 70km zrobiłem bo nie mam kasy na wahę :D )kopyto ma całkiem całkiem (jak na zapchany filtr powietrza to extra :D ) no i choinka z elektryką- ale pozatym nic nie rzuciło mi się w oczyzawias słyszałem że jest słaby-jak ktoś traktuje jak crossa to szybko pada ale u mnie nie cieknie....nie wiem ile ona ma przebiegu bo licznik zmieniony i nie działa-podobno w starszych padało koło 50 tys łożysko korby a potem poprawili ??coś jeszcze ??ile ona powinna palić ?? koło 7 ?? Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Jak działa i jeździ to własciwie nie ma co ruszać ;)Z tym olejem to sobie sprawdź procedurę weryfikacji stanu (sprawdzamy po porządnym zagrzaniu silnika - kilka km jazdy, gasimy silnik i po 30 sekundach sprawdzamy poziom oleju na stojącym pionowo motocyklu). przynajmniej taka jest teoria najpopularniejsza.Słabym punktem w tym silniku (sprawdzone u mnie też neistety) są śruby (4), którymi przykręcasz głowice do cylindra. Raz, że nie ma nowych w ASO (tzn teoretycznie są dwie z 4.... ale cena i ewetualny czas dostawy to jakaś abstrakcja) a dwa, że jak tylko są troszkę zjechane to nie będą Ci tej głowicy trzymać... po prostu się odkręcą/wyrwą. Aczkolwiek towarzyszące temu efekty audiowizualne (chmury dymu i oleju) są... no conajmniej efoktowne ;).Jeszcze jednym słabym punktem jest 5ty bieg. Po prostu się sypie częściej niż powinien. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) mi po jakimś tryljardonie km wyrobil sie wałek od wajchy biegów i się z tamtąd uporczywie olej sączyl, nie pomagala wymina simmeringu, ale ciezko to nazwac wada fabryczna. spalanie do 5l/100km po asfalcie ponizej 5l/1h po polu Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez bonhart88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Słabym punktem w tym silniku (sprawdzone u mnie też neistety) są śruby (4), którymi przykręcasz głowice do cylindra. Raz, że nie ma nowych w ASO (tzn teoretycznie są dwie z 4.... ale cena i ewetualny czas dostawy to jakaś abstrakcja) a dwa, że jak tylko są troszkę zjechane to nie będą Ci tej głowicy trzymać... po prostu się odkręcą/wyrwą. Aczkolwiek towarzyszące temu efekty audiowizualne (chmury dymu i oleju) są... no conajmniej efoktowne ;). a jak to naprawić jak już sie stanie ?? szukać używanych ?? Jeszcze jednym słabym punktem jest 5ty bieg. Po prostu się sypie częściej niż powinien. ale najpierw chyba skrzynia zaczyna wyć ?? mi po jakimś tryljardonie km wyrobil sie wałek od wajchy biegów i się z tamtąd uporczywie olej sączyl, nie pomagala wymina simmeringu, ale ciezko to nazwac wada fabryczna. spalanie do 5l/100km po asfalcieponizej 5l/1h po polu którą miałeś ?? też smoka 3tb :D ?? podobno 2kf i 43F palą mniej od smoka 3TB i mają 2KM więcej :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) Michoa,Co do przełożeń śmiało próbuj najlepiej na tyle po mojemu. Nie wiem jak wygladają i czy są w ogóle róznice w skrzyniach biegów pomiędzy XT a TTR ale w swojej TTR po kupnie z przełożeń szosowych (15/45) zapodałem 15/50 i moto miało rewelacyjne przełożenia na off. Krótka dwójeczka , która wczesniej przy kazdym wychodzeniu z ostrego winkla bez ślizgu szarpała łańcuchem po zmianie była już fajnie dobrana. A prędkośc max wcale tak nie ucierpiała bo 120 spokojnie to sobie latało na czarnym z zapasem jeszcze sporym obrotów. Co do oleju. Ja latałem na pólsyntetyku ale przy tej konstrukcji silnika, wyzyłowaniu i prawdopodobnych sporych przebiegach spokojnie w minerala też bym wszedł. Co do stanu oleju. Moto z suchą mają tak, ze nie za każdym razem ten stan będzie na bagnecie czy w oczku taki sam (zakładamy, że nie pije i nie ma ubytków) takze sprawdzaj na nagrzanym silniku ale jak czasami zabraknie Ci na bagnecie nie panikuj. Bo jak nie ma wycieków/nie pije to 2,5 litra Ci nie zniknie nagle - sprawdź na spokojnie po chwili. Przy suchej misce moze nawet byc go sporo poniżej min na bagnecie a smarowanie i tak będzie jak trzeba. CO do legendarnej niezawodności...nic nie jest wieczne. XT z pewnością wytzryma duuuużo więcej niz wiele innych konstrukcji (zwłaszcza nowszych - wyzyłowanych) ale wszytsko kiedyś ma swój koniec :buttrock: . Jak dbasz tak masz :crossy: Pozdro PSA napisz jak ci sie tym (po DRZ-cie) lata w ciężkim terenie? Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 a jak to naprawić jak już sie stanie ?? szukać używanych ?? ale najpierw chyba skrzynia zaczyna wyć ?? Ad 1. Trzeba optymistycznie zakładać, ze się nie stanie ;) śrub mozna szukać uzywek w dobrym stanie albo dotoczyć u zdolnego tokarza ze wzmocnionej stali. Jesli padną gwinty w cylindrze to metoda też jest. Muszę jeszcze trochę z tym pojeździć i zobaczyć, czy zda egzamin.Ad 2. Co do skrzyni to tak, przeważnie zaczyna wcześniej wyć. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 gwinty to już nie problem, heil-coil jest mocniejszy niż orginalny gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 gwinty to już nie problem, heil-coil jest mocniejszy niż orginalny gwint Bywają takie przypadki, które się filozofom nie sniły i te cuda też potrafi wywlić z miękkiego materiału ;) Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 PSA napisz jak ci sie tym (po DRZ-cie) lata w ciężkim terenie? czekam na matki boskiej pieniężnej żeby zrobić parę poprawek jak np tylni hamulec-bo podjechać to ona wszędzie wjedzie ze zjazdem już strach bez hamulca :D takto trochę polatałem w lajtowym terenie to jakoś nie czułęm tej wagi jak to dramatyzują :D od drz ma mniej jadu u góry ale dół ma lepszy.........generalnie ona nie jest słaba tylko trochę mulista :D no ale jak wpadne wycioram ją chociaż 1-2 dni na żwirowni to dam znać co i jak :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachub48 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 A ja mam takie pytanie, czy przez to, że gasbox jest nieszczelny, silnik może brać olej? Cytuj Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 a co to jest gasbox w xteku :D ?? chodzi ci o obudowe filtra powietrza potocznie airbox ?? tak może brać olej bo jak ciągnie piach przez nieszczelny filtr powietrza to w superszybkim tempie zabija pierścienie i tuleję i silnik zaczyna łykać olej i pędzi do grobu.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachub48 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 chodzi mi o boost bottle, inaczej zwany gas boxto jest coś takiego http://img819.imageshack.us/img819/7794/dsc01569iu.jpg Cytuj Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 fabryczna xt tego nie ma moja też nie... to jest podłączone do dolotu między gaźnikiem a cylindrem ?? to jak będzie nieszczelne to bedzie brał lewe powietrze... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachub48 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Podobno tylko kilkaset sztuk XT600 zostało w to wyposażonych, raczej jako ciekawostka i badania jak na to zareaguje rynek. Większych efektów działania gas boxa nie było więc zaprzestano montowania i promocji tego rozwiązania.W manualach na próżno szukać informacji o tym elemencie i nie spotkałem się aby był dostępny w katalogach części zamiennych. Więc w XT to jest egzotyka i jeśli się puszka uszkodziła to bez obaw wymień króćce na zwykłe bez tego gas boxa. więcej tutaj:http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=13&t=1501&sid=edf3e433eac703a54fd53c399ff49642 Cytuj Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.