Skocz do zawartości

awaryjna dolewka i mieszanie oleju


Pawet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Moto to XJ 600 z 2000 roku. 31.03.2011 zalałem mu MOTUL'a 10W40 5100 ESTER. Moto miał wtedy przejechane 28000 km.

 

Teraz mam juz nawinięte o 6000 km więcej i w trasie zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu oleju. Nie było wyjścia musiałem dotoczyć się do stacji kupić olej i dolać.

 

Problem w tym że kupiłem olej o innej klasie lepkości 15W40 SHELL HELIX (samochodowy). Dolałem go do górnej kreski jakieś 250 ml. I z taką mieszanką Motul 10w40 i 250 ml Shell 15w40 nawinąłem 400 km (trasa powrotna).

 

Czy to mogło źle wpłynąć na silnik mieszanie olejów o różnych klasach lepkości różnych firm w dodatku jeśli dolewany olej to samochodowy nawet jak to było tylko 250ml dolewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silnik chlodzony powietrzem, czy przypadkiem nie zmienia się w nim oleju co 6000 km?

Po drugie Yamaha ma czujnik poziomu oleju, a kontrolka często zapala się trochę na wyrost.W starszych sprzętach się ją po prostu olewa(sprawdzając poziom w okienku) i jedzie dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również Cię uspokoję jednak przychylam się do zdania Pawła. Co 6 tysi powinno się zmienić olej.

Ja w GPZ-cie smigałem na samochodowym trzy sezony i nie poczułem braku dodatków choć guma skwierczała i dymiła jak opona szła do wymiany.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...