Pawet Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Cześć Moto to XJ 600 z 2000 roku. 31.03.2011 zalałem mu MOTUL'a 10W40 5100 ESTER. Moto miał wtedy przejechane 28000 km. Teraz mam juz nawinięte o 6000 km więcej i w trasie zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu oleju. Nie było wyjścia musiałem dotoczyć się do stacji kupić olej i dolać. Problem w tym że kupiłem olej o innej klasie lepkości 15W40 SHELL HELIX (samochodowy). Dolałem go do górnej kreski jakieś 250 ml. I z taką mieszanką Motul 10w40 i 250 ml Shell 15w40 nawinąłem 400 km (trasa powrotna). Czy to mogło źle wpłynąć na silnik mieszanie olejów o różnych klasach lepkości różnych firm w dodatku jeśli dolewany olej to samochodowy nawet jak to było tylko 250ml dolewki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 W samochodowych olejach nie ma dodatków do mokrych sprzęgieł. Ja bym to spuścił, wymienił filtr i wlał nowy olej. Tym bardziej że km sporo. Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 To silnik chlodzony powietrzem, czy przypadkiem nie zmienia się w nim oleju co 6000 km?Po drugie Yamaha ma czujnik poziomu oleju, a kontrolka często zapala się trochę na wyrost.W starszych sprzętach się ją po prostu olewa(sprawdzając poziom w okienku) i jedzie dalej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Wszystkie oleje obecnie mieszają się ze sobą. Nie musisz nic robić, bo 250ml to niewielka ilość... Niektórzy jeżdzą na samochodowych z mokrymi sprzęgłami i nie narzekają (nie polecam, jakby co). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 potwierdzam, jeździj spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Nic się nie będzie działo. Dolewka minimalna, a oleje się mieszają. Z drugiej strony, to po 6 tys. warto i tak zmienić olej w tym sprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Również Cię uspokoję jednak przychylam się do zdania Pawła. Co 6 tysi powinno się zmienić olej.Ja w GPZ-cie smigałem na samochodowym trzy sezony i nie poczułem braku dodatków choć guma skwierczała i dymiła jak opona szła do wymiany. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi