Skocz do zawartości

Yamaha yzf 750 r 93r problem z głowicą


Lidkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś zna jakiś patent na wyciaganie szklanek z glowicy?

18 szklanek wyszlo cud miod a 2 nie chca wyjsc za cholere tzn lapie je szczypcami ciagne wyjdzie 1mm i jakby cos je blokowało no i po chwili puszczaja szczypce i zeslizguje sie spowrotem na swoje miejsce. Jeszcze bylo by pol biedy gdyby to bylo na 2 cylindrze a to jest na 1 i ciezko dojsc czym kolwiek.

 

Wydaje mi sie ze od wałków rozrzadu panewki krawedzie "zbily" i przez te krawedz szklanka nie chce przejsc.

 

Czy są jakies specjalne szczypce lub inny przyrzad do wyciagania szklanek w motocyklach?

 

Dziekuje za odpowiedz

 

Pozdrawiam

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak kolega wyżej powiedział. Najlepszy jest silny magnes neodymowy plus taki chwytak, który można dostać w castoramach itp. Wygląda on jak wałek giętki tylko ,że na końcu ma takie 4 "łapki" chwytające. Obsadzasz na tym chwytaku magnes neodymowy i masz fajny przyrząd do wyjmowania szklanek :-)

Edytowane przez songo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem magnesem neodymowym mam bardzo silny ciezko oderwac go jak na plasko sie przyczepi.

Ponizej daje zdjecie jak wyglada te miejsce gdzie zaklinowaly sie szklanki

Szczypce puszczaja bo łapia pod katem, a nic innego tam nie pasuje brak miejsca...

 

male1c.jpg

 

maleyi.jpg

 

Stan panewek daje wiele do zyczenia ale to nie temat dyskusji.

 

Nie usmiecha mi sie wyciagac silnika zeby regulowac luzy zaworowe....

 

A w tym przypadku zeby wyciagnac 2 szklaneczki...

Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez myslalem...

 

Ale jak obrobic? najprosciej byloby wcisnac szklanke z zaworem i papierem sciernym progi zetrzeć

 

Tylko ze to w teori dobrze wyglada ciezko to wykonac.

 

Poczekam moze ktos inny z motocyklistow mial podobny problem i opatentowal cos

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ta głowica jest zatarta, i nadaje się do wymiany, robienie z nią cokolwiek to marny trud.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Był tu kiedyś temat o nietypowym motocyklu, DR500 albo XL500 i z uwagi na trudności z zakupem głowicy zrobiono jej remont. Na pewno napawano wałek rozrządu i coś zrobiono z powierzchnią na której się obracał (co konkretnie, nie pamiętam ). Wytrzymało 5000KM i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Robienie czegokolwiek w YZF 750 w silniku w ramie, przypomina mi kawał o ginekologu co wymieniał w samochodzie chłodnicę przez rurę wydechową.

Wyciągaj go na stół i do dzieła. Filozofia centralizacji masy skutecznie utrudnia robotę "w kupie".

 

Wspomnę jeszcze że posiadam silnik do w.w. motocykla ale już nie kompletny. Głowicy brak i zatarta panewka na jednym korbowodzie. Może jednak coś innego Cię zaciekawi. Pisz na PW.

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mam juz wyciagniety wpadlem na inny pomysl.

 

Zauwazylem ze głowica jest dzielona na 2 czesci wiec odkrecilem ta gorna w ktorej zaklinowaly sie 2 szklanki.

 

Jednak wychodzi do pewnego momentu ta czesci i klinuje się. Wyglada jakby sie klinowala na tych szklankach lub na tych zaworach co bardziej wystawaja od 2 pozostalych(mowa o ssacych)

 

Jak wyciagne gorna czesc glowicy to jestem w domu bo szklanki od drugiej strony wypchnę.

 

Zaden magnes neodymowy, chwytak, szczypce nie daje dobrych rezultatow. 1 pracuje gora-dol lecz zacina sie przy samym koncu- jest na rowni z panewka. Natomiast druga panewka jest zaklinowana duzo nizej najwidoczniej oparla sie o sprezyne zaworu.

 

Da rade wyciagnac sprezyny zaworow i ponownie je zalozyc bez sciagnia glowicy? Wtedy napewno by sie wyjelo gorna czesc....

 

Zdjęcia:

 

dscf3240u.jpg

glowica.jpg

 

PS czy ktos wie czy to zblokowana glowica czy tak maja yzf 750?

 

polowkag.jpg

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...