Skocz do zawartości

Pomocy! Speed Triple nie pali gdy ciepły


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jak w temacie mam problem z Triplem 2005r, a dokladniej z odpaleniem go na cieplym silniku. Narazie co zrobiłem w tym kierunku to wymienilem swiece. Miałem wrazenie ze to pomogło ale moze z 2 dni i znów to samo. Kręci zawsze bardzo ladnie, po przestanej nocy zawsze pali za 1-szym razem. Problem pojawia sie po przejazdzce. Zgasze, postoje na chwile i lipa. Kręce kilka razy i czasem po 5,6 dlugim kręceniu złapie. Jeśli ma ktos jakies pomysly co moze byc powodem prosze o podpowiedzi. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - niedoładowany akumulator - jak silnik się rozgrzewa trudniej jest nim zakręcić i nie starcza prądu na iskrę

2 - regulacja luzów zaworowych, i tą przyczynę bym obstawiał

 

opisz dokładniej jak wygląda zapalanie na ciepłym, czy po odczekaniu 30 min jest lepiej, czy dopiero jak całkiem ostygnie zapala. Jak ma się to do wskaźnika temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - niedoładowany akumulator - jak silnik się rozgrzewa trudniej jest nim zakręcić i nie starcza prądu na iskrę

2 - regulacja luzów zaworowych, i tą przyczynę bym obstawiał

 

opisz dokładniej jak wygląda zapalanie na ciepłym, czy po odczekaniu 30 min jest lepiej, czy dopiero jak całkiem ostygnie zapala. Jak ma się to do wskaźnika temperatury

 

Dzieki za podpowiedź. Problem chyba rozwiązany, był bardziej błachy niz mozna było sie spodziewac. Miałem mocno poluzowany kabel od akumulatora i mimo to ze kręcił to nie dostawal takiego pradu jak należy i tak jak napisałes jak sie zagrzał trudniej mu bylo zaskoczyc z powodu niedoboru prądu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja miałem takie same problemy ze swoim tryplem i do wymiany poszły świece na irydowe nowa bateria no i jak kolega napisał wcześniej podstawa regulacja luzów zaworowych i chodzi jak marzenie , a i jeszcze wymieniłem wysprzęglik rozrusznika (nie tania sprawa i ciężka do dostania, musiałem ciągnąć od Angli) ale to ostatnie z własnej głupoty

 

a i jeszcze jedno ten wysprzęglik to załatwiłem kręcąc tak jak piszesz i niestety koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem takie same problemy ze swoim tryplem i do wymiany poszły świece na irydowe nowa bateria no i jak kolega napisał wcześniej podstawa regulacja luzów zaworowych i chodzi jak marzenie , a i jeszcze wymieniłem wysprzęglik rozrusznika (nie tania sprawa i ciężka do dostania, musiałem ciągnąć od Angli) ale to ostatnie z własnej głupoty

 

a i jeszcze jedno ten wysprzęglik to załatwiłem kręcąc tak jak piszesz i niestety koszty

 

Jestem umowiony na przyszły tydzien na regulację zaworów. Mam nadzieję że też wreszcie zacznie chodzic jak marzenie. Obym wczesniej nie skończył rozrusznika tak jak ty :) A orientuje sie ktos moze gdzie i jakie płytki zaworowe najlepiej kupic? Bo z tego co wiem to w Triumphie w katowicach trzeba czekac 2 tygodnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umowiony na przyszły tydzien na regulację zaworów. Mam nadzieję że też wreszcie zacznie chodzic jak marzenie. Obym wczesniej nie skończył rozrusznika tak jak ty :) A orientuje sie ktos moze gdzie i jakie płytki zaworowe najlepiej kupic? Bo z tego co wiem to w Triumphie w katowicach trzeba czekac 2 tygodnie :(

 

Jeśli mechanik który ma robić regulacje nie wie jakie płytki są potrzebne to zmień go. Poza tym nie wiadomo czy regulacja będzie konieczna (to się okaże po inspekcji luzów). Silniki Triumpha z serii 1050 są znane z tego że z reguły bardzo rzadko wymagają korekcji luzów zaworowych. Na forach czytałem o przypadkach pierwszej korekcji po 70000 km. Ale sprawdzać zawsze warto!

 

-Czy na rozgrzanym silniku kręci szybko czy sprawia wrażenie że nie ma siły przekręcić wału?

 

- Czy podczas jazdy "na ciepłym" nie ma żadnych niepokojących objawów np. falujące lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego, spadek mocy, słaba reakcja na gaz?

 

- Czy silnik nie przekracza dopuszczalnej temp. pracy?

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik który ma robić regulacje nie wie jakie płytki są potrzebne to zmień go. Poza tym nie wiadomo czy regulacja będzie konieczna (to się okaże po inspekcji luzów). Silniki Triumpha z serii 1050 są znane z tego że z reguły bardzo rzadko wymagają korekcji luzów zaworowych. Na forach czytałem o przypadkach pierwszej korekcji po 70000 km. Ale sprawdzać zawsze warto!

 

-Czy na rozgrzanym silniku kręci szybko czy sprawia wrażenie że nie ma siły przekręcić wału?

 

- Czy podczas jazdy "na ciepłym" nie ma żadnych niepokojących objawów np. falujące lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego, spadek mocy, słaba reakcja na gaz?

 

- Czy silnik nie przekracza dopuszczalnej temp. pracy?

 

Rozrusznik kręci ładnie i szybko na zimnym i ciepłym. Podczas jazdy nie ma zadnych niepokojących objawów. Jedyny mankament oprócz tego odpalania to jeszcze to ze wentylator chłodnicy włącza sie wczesniej niz powinien. W serwisówce czytałem ze normalna temperatura podczas jazdy to 5, 6 kresek, a wiatrak powinien włączac sie przy 9-tej kresce. U mnie włacza sie po chwili jazdy na 6-ej kresce. Co moze byc tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik kręci ładnie i szybko na zimnym i ciepłym. Podczas jazdy nie ma zadnych niepokojących objawów. Jedyny mankament oprócz tego odpalania to jeszcze to ze wentylator chłodnicy włącza sie wczesniej niz powinien. W serwisówce czytałem ze normalna temperatura podczas jazdy to 5, 6 kresek, a wiatrak powinien włączac sie przy 9-tej kresce. U mnie włacza sie po chwili jazdy na 6-ej kresce. Co moze byc tego powodem?

 

Zakładam że lampka "check engine" się nie pali więc czujnik temp. cieczy jest raczej ok. We wszystkich 1050 dane z czujnika temp. cieczy są przesyłane bezpośrednio do ECM i to właśnie ECM decyduje o załączeniu wentylatora. Idąc dalej tym tropem nieprawidłowy odczyt temp. cieczy może mieć wpływ na słaby rozruch na ciepłym silniku. Zrób prostą czynność, która może pomóc a na pewno nie zaszkodzi;

 

1. Odłącz akumulator od moto na ok. 30min.

2. Z powrotem podłącz akumulator.

3. Odpal moto i nie dotykając manetki gazu pozostaw na ok.15 min na biegu jałowym. To spowoduje uczenie się na nowo ECM. To często pomaga na elektroniczne gremliny :).

 

Jak już się porządnie rozgrzeje (wentylator włączy się kilka razy) to zmierz napięcie na akumulatorze (oczywiście podczas pracy silnika).Dobrze było by podłączyć twój moto do komputera i sprawdzić wartości odczytów ze wszystkich czujników.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Luzy zaworowe ok. Czujniki równiez posprawdzane. Akumulator na zgaszonym 12,5V dorobiłem również wyłącznik świateł żeby nie pobierały prądu przy odpalaniu. Niestety problem bez zmian. Po dłuższych obserwacjach widzę że silnik pali dobrze nie tylko po nocy ale również zaraz po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Nie chce palic jak troche wystygnie. Podejżenia padają jeszcze na instalację, gdyż byla przez kogoś wymieniana stacyjka i chyba nie jest podpieta tak jak należy. Jeśli guzik do gaszenia moto mam wył.( w góre) to po przekręceniu kluczyka nie zapala sie zapłon tylko dopiero jak pstrykne guzik w doł. Jak jest w waszych triplach?? Bo nie wydaje mi się zeby to było normalne. Tylko czy wogule moze to miec jakis związek z odpalaniem? Chyba ze cos wiecej jest namieszane w instalacji. A moze ma ktos serwisowke ze schematem instalacji do speeda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jeśli guzik do gaszenia moto mam wył.( w góre) to po przekręceniu kluczyka nie zapala sie zapłon tylko dopiero jak pstrykne guzik w doł. Jak jest w waszych triplach?? Bo nie wydaje mi się zeby to było normalne. Tylko czy wogule moze to miec jakis związek z odpalaniem? Chyba ze cos wiecej jest namieszane w instalacji. A moze ma ktos serwisowke ze schematem instalacji do speeda??

W Daytonie jest to samo, to chyba typowe dla triply.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...